Pagina 4 van 10

Geplaatst: 25.12.2010 - 18:58
door iksee90
Schadepenningen uit laten keren en gaan shoppen, reparenen met gebruikte onderdelen. Zo hou je er nog wat centen aan over ook.

Geplaatst: 25.12.2010 - 19:28
door bartv70
iksee90 schreef:Schadepenningen uit laten keren en gaan shoppen, reparenen met gebruikte onderdelen. Zo hou je er nog wat centen aan over ook.
Ik hoef er niet beter van te worden, maar wil er zeker niet slechter van worden.
Rima Druten, maar eens een belletje geven

Geplaatst: 25.12.2010 - 19:46
door dieselpower
Ik heb in 2005 ook een behoorlijke klapper gemaakt. Volvodealer zei meteen total loss, de officiele volvo schade hersteller zei ook meteen total loss. Toen kwam de verzekering nog even kijken en die zei: "de achterbumper kunnen we kunststoflassen en spuiten, dat hoeft geen nieuwe bumperhoes te zijn en de linker achterportier kunnen we re-stylen en dus daar hoeft geen nieuwe deur in". Toen was het ineens geen total loss meer, het verschil voor een total loss was toen €200,-

Voordeel voor de verzekering (het nadeel voor mij dus), het uitkeren van de penningen was daarmee op basis van de dagwaarde in plaats van de handelswaarde.
Ik kon/mocht het wrak laten opknappen maar de klap was zo groot geweest dat ik daar geen caravan meer achter zou gaan hangen met een lekker gevoel.
Zo'n auto weegt beladen ruim anderhalve ton maar die van mij was door de klap letterlijk van de grond geweest en was op het linkervoorwiel weer geland. De verzekeing dekt dan misschien wel de schade en je kan er misschien wat (weinig) geld aan overhouden maar je word er nooit beter van. Je hebt toch een opgeknapte schadeauto, dat rest altijd. :cry:
Zelf helemaal niets aan over gehouden, toch klasse auto's van die zweden.

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:19
door Automatic-freak
Dat het dan een 'schadeauto' is; zit meestal dan "tussen de oren" ... iedereen die schade rijdt aan de auto, rijdt ook schade aan zijn 'ego' !!

Ik ben van mening dat een auto die schade heeft gehad en 'netjes' hersteld is; zeker niet minder is dan een auto die géén schade heeft gehad !!

Echter is het momenteel zo dat de verzekeringsmaatschappijen steeds meer een "vinger in de pap" willen hebben in de wijze van herstel; dus 'netjes' herstellen wordt steeds moeilijker ...

Dat wil zeggen dat ze al korting willen hebben op de onderdelen en spuitmateriaal, daarbij mag je tegenwoordig bij een schade aan de linkerkant van de bumper slechts een gedeelte van die bumper spuiten en niet meer helemaal, moet je een bumper herstellen ipv vervangen (of er moeten echt complete delen missen). Vandaar dat ook het kunststoflassen weer in opkomst is (zie post hierboven)...

(bedrag van 2500,- was een voorbeeld; denk dat de biedingen hoger liggen ..)

Verwacht zeker niet dat deze V70 total-loss zal gaan; of er moet toch een expert komen die nog een bonus binnen wil halen en toch biedingen wil laten doen !? Dan kan het nl. zijn dat er een hoge bieding binnen komt en de dagwaarde - hoogste bieding = lager dan het schadebedrag, dus total-loss ;-(

Mvg Erik

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:26
door sbv
Ik was zeer verbaasd toen onze S70R overleden was. was toen 10 jaar oud met net 150000 km volledig dealer onderhouden. Hoogste bieding was 780 euro destijd voor het wrak. Nou daar heb ik de auto zelf voor terug gekocht van de verzekering

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:32
door Automatic-freak
sbv schreef:Ik was zeer verbaasd toen onze S70R overleden was. was toen 10 jaar oud met net 150000 km volledig dealer onderhouden. Hoogste bieding was 780 euro destijd voor het wrak. Nou daar heb ik de auto zelf voor terug gekocht van de verzekering
Kan ik me voorstellen, maar als het een V70(R) was geweest, dan had die zeker meer opgelevert, een S70 is zowiezo al minder 'courant' als een V70 voor de handel en waarschijnlijk wist géén van de (5 !!) handelaren die een bieding MOCHTEN/MOESTEN doen; waar die "R" voor stond op jouw S70 !!

Begrijp me niet verkeerd, heb zelf liever een sedan als station, maar voor de handel is die station veel meer waard !

Mvg Erik

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:37
door sbv
Vond het ook niet erg, maar was erg verbaasd over de lage biedingen

Geplaatst: 25.12.2010 - 20:52
door bartv70
Automatic-freak schreef:Voorscherm en beide portieren zullen vervangen moeten worden en het achterscherm uitdeuken en spuiten.
Dorpel lijkt goed te zijn, misschien alleen de dorpelkap vervangen !?

Ik zet in op een schade van 3000-3500 afhankelijk van het uurtarief van de hersteller. Aangezien de V70 van 2003 is; moet hij dit mijns inziens kunnen hebben (dagwaarde ligt boven het dubbele van 3500, toch !?)

Veel succes met de afhandeling en hopelijk komen er achteraf geen lichamelijke klachten naar voren !!

Mvg Erik
Lichamelijke klachten zullen niet op treden, de klap was nagenoeg niet voelbaar, wel heel goed hoorbaar.
De auto raakte zelfs niet uit koers, dit terwijl meteen duidelijk was dat
de achtband lek was (zo'n flopperdeflop geluid)

Geplaatst: 25.12.2010 - 21:01
door VolvoRob
Vorig jaar ook een ongeluk gehad dat op zich allemaal zonder grote klappen ging. Liep ook als ''da man'' rond, helemaal vol van de adrenaline. Na plm. 40 uur was dat uit mijn lijf gespoeld, en begon de spier- en gewrichtspijn. Ik hoop dat het je bespaard blijft Bart (en gezin).

Geplaatst: 25.12.2010 - 21:46
door V70/2.4D/2003
bartv70, De mijne is exact zo oud. Ik ben benieuwd wat de expert gaat zeggen, uitgaande van nieuw plaatwerk en een totale respray (ivm kleurverschil). Het gaat spannend worden, economisch total-loss: ja of nee.

Geplaatst: 25.12.2010 - 22:26
door VolvoRob
een totale respray (ivm kleurverschil).
Volgens mij is dat helemaal niet nodig. En nieuw plaatwerk is ook niet nodig. Voor- en achterscherm kunnen uitgedeukt worden. Deuren via donor-auto. Klaar.

Geplaatst: 25.12.2010 - 22:53
door V70/2.4D/2003
Als de verzekering betaald: nieuw plaatwerk.
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)

Geplaatst: 25.12.2010 - 23:00
door Oceanracer
Mijn V70 is aan de rechter zijde gespoten (voorscherm, beide portieren en achterscherm uit geneveld) en dat zie je echt niet. Zelfs niet met mijn kritische blik. :-)

Geplaatst: 25.12.2010 - 23:08
door Gast
Kan op de foto's de schade aan het achterwiel niet goed zien, maar laat ze even goed naar je achterwiel ophanging kijken.
Soms (meestal) kan het helemaal niets hebben.
Is het linker voorwiel ook nog geraakt?

Total loss is hij zeker niet, schade zal toch wel iets meer zijn dan 3500,- zeker bij schade aan de wielophanging.
Volvo onderdelen zijn nu eenmaal duur.

Geplaatst: 26.12.2010 - 12:18
door Johan s60
En gebruik orginele STALEN popnagels voor het monteren vh raam mechanisme en overal daar waar stalen horen, aluminium popnagels zijn te zwak. :P

Geplaatst: 26.12.2010 - 12:42
door bartv70
Johan s60 schreef:En gebruik orginele STALEN popnagels voor het monteren vh raam mechanisme en overal daar waar stalen horen, aluminium popnagels zijn te zwak. :P
Ik wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert

Geplaatst: 26.12.2010 - 12:46
door Philken
bartv70 schreef:
Johan s60 schreef:En gebruik orginele STALEN popnagels voor het monteren vh raam mechanisme en overal daar waar stalen horen, aluminium popnagels zijn te zwak. :P
Ik wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert
als het een door een Volvo dealer aangestelde hersteller is mag je -in principe- op je 2 oren slapen

Geplaatst: 26.12.2010 - 12:49
door Johan s60
Nou ik had mijn auto ook bij een herkende schade hersteller gebracht, en juist door zulke kleine details 5 keer terug geweest.

Eigenlijk al het bevestigings materiaal moet orgineel zijn, check ook de bev. clipjes van de deur rubbers.

Geplaatst: 26.12.2010 - 13:03
door robinupc
k wou dat ik dit allemaal kon controleren, maar ik woon in Duiven en de auto staat bij de schadehersteller van onze Volvo dealer in Zelhem, kan dus onmogelijk "een oogje in het zeil houden".
Weet uberhaupt niet waar ik allemaal op zou moeten letten.
Ik mag , ik weet het mag niet, er toch van uit gaan dat een goede schadehersteller alles goed repareert
Bart, ik neem aan dat het dus via Arendsen Zevenaar gaat? Die heeft namelijk schadeherstel in Zelhem zitten. Wees dan blij, want dan komt alles qua reparatie helemaal goed. Zij doen alles zoals het hoort bij Volvo, dus goed! Maak je daar dus geen zorgen over. Succes verder. (b.t.w. ik heb jou een paar weken geleden nog gespot in Duiven, en op topic 'forummer gespot' gezet, alleen daar heb je niet op gereageerd. Raar om nu jou auto in dit topic te zien ::? ) Succes met alles. Gr. Robin

Geplaatst: 26.12.2010 - 14:10
door Automatic-freak
V70/2.4D/2003 schreef:Als de verzekering betaald: nieuw plaatwerk.
Totale respray: Ze moeten al op het dak en motorkap uitnevelen. Spuit hem dan helemaal. (Heb zelf hele slechte ervaringen met metallic lak en spuitwerk na schade)
Dan heb je dus geen slechte ervaring met metallic lak en spuitwerk, maar met een slechte schadehersteller of spuiter ... vaak zie je dit ook terug in de (lage) prijs die er betaald is !!

Als het niet goed is; geef dan aub ook even aan of het een erkend bedrijf (Focwa) is geweest en/of je het zelf betaald hebt of de verzekering. Indien je het zelf moest betalen en de laagste prijs heb betaald, dan is dat waarschijnlijk de reden van de lage kwaliteit. Is dit niet zo, dan moet dit bedrijf genoemd worden, zodat daar niemand van ons meer naartoe gaat !!

Alvast bedankt voor je reactie ...

Mvg Erik