Pagina 4 van 7

Geplaatst: 03.01.2011 - 23:05
door 945i
Zou ook wel een foto van dat dak willen zien..

Geplaatst: 04.01.2011 - 08:55
door Rudyvg
Kijk dan is zo'n Volvo ook nog eens behoorlijk courant want economisch total loss ondanks het klaarblijkelijk hoge schadebedrag is niet aan de orde. Maar ben wel benieuwd naar het eindbedrag en het eindoordeel van de expert. Die heeft daar blijkbaar ook een duidelijke mening over.

Geplaatst: 04.01.2011 - 11:11
door bart simpson
ik zie die € 20.000,-- als reëel getal.

Geplaatst: 04.01.2011 - 11:50
door Rudyvg
Dat geloof ik meteen. Maar dat betekent dat het verschil tussen de waarde van de auto voor het ongeval en na het ongeval meer dan die € 20.000,- is. Anders zou er niet gekozen worden voor reparatie. Dan kan je natuurlijk nog twee kanten op: het 'wrak' is weinig waard of de auto voor het ongeval had nog een behoorlijke waarde. Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid :?:

Geplaatst: 04.01.2011 - 13:20
door DawnBlueED
Rudyvg schreef:Maar dat betekent dat het verschil tussen de waarde van de auto voor het ongeval en na het ongeval meer dan die € 20.000,- is. Anders zou er niet gekozen worden voor reparatie.
Zo simpel is dat niet altijd te stellen hoor, er moet een redelijke verhouding bestaan tussen het schadebedrag en de waarde van de auto. Anders zou een duurdere auto met een simpel deukje van een paar mm al total loss kunnen gaan.

Geplaatst: 04.01.2011 - 16:48
door Rudyvg
Anders zou een duurdere auto met een simpel deukje van een paar mm al total loss kunnen gaan.[/quote]

Je hebt het hier inderdaad over de gevallen dat er geen technisch total loss is maar wel een flink schadebedrag waardoor het rekenkundig zo zou kunnen zijn dat reparatie niet de moeite waard zou zijn.

Maar het blijven mooie auto's hè die Volvo's... en oerdegelijk!

Geplaatst: 04.01.2011 - 18:24
door DawnBlueED
Volgens die redenatie is het volgende geval ook een total loss

Waarde voor schade 38.000
Schade 1000
Waarde met schade 37.500

Gelukkig is dat niet zo.

Geplaatst: 04.01.2011 - 19:13
door toppertje
effe oftopic.
andere naam Edwin?

Geplaatst: 04.01.2011 - 19:19
door DawnBlueED
Jazeker :D

Geplaatst: 04.01.2011 - 20:41
door lemmer
Automatic-freak schreef:Zal wel weer commentaar van de "vaste orde" krijgen ... maar vraag me toch af waarom er een nieuwe dakplaat op moet & welke expert dit goedkeurd !
Heb je misschien meer foto's van de schade aan het dak ?

Mvg Erik
Is een goede vraag, had hem zelf ook.
Blijkt dat dat dakpaneel er a.h.w. los op zit gelijmd, dus werkt een beetje als het vervangen van een voorruit.
Moet het zelf ook eerst zien hoor!! maar ga maar uit van de expertise van de volvo schadehersteller.
Misschien dat de profis in dit forum een betere verklaring hebben?

Geplaatst: 04.01.2011 - 20:59
door HansEindhovenV70
Nou dat lijkt me niet dat het dakpaneel erop gelast zit! Ze knippen het dak er gewoon vanaf en zullen er een nieuw paneel op moeten lassen.

Geplaatst: 04.01.2011 - 21:01
door 945i
Niks knippen, uitboren.

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:28
door nossy
945i schreef:Niks knippen, uitboren.
worden bij de nieuwste volvo's de dakplaat niet volledig aan de zijpanelen gelast dmv laserlas?

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:33
door 945i
O, dat weet ik niet. Ik weet niet wat het nieuwste productieproces van Volvo doet met dakplaten....

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:40
door Philken
nossy schreef:
945i schreef:Niks knippen, uitboren.
worden bij de nieuwste volvo's de dakplaat niet volledig aan de zijpanelen gelast dmv laserlas?
is idd zo sinds de nieuwe C30/S40/V50 en volgende
waren in 't begin bij de préproductiemodellen wat troubles mee,vrouwke deed toen kwaliteitscontrole en had er slapeloze nachten over(ze deed wel de nacht, misschien daarom dat ze slapeloze nachten had.... :twisted: )

Geplaatst: 05.01.2011 - 09:25
door Rudyvg
DawnBlueED schreef:Volgens die redenatie is het volgende geval ook een total loss

Waarde voor schade 38.000
Schade 1000
Waarde met schade 37.500

Gelukkig is dat niet zo.
Er komt altijd gezond verstand bij kijken. Maar economisch total loss = wanneer het financieel niet meer verantwoord is om de schade te herstellen. Dit is het geval als de reparatiekosten hoger zijn dan het verschil in waarde van de auto direct voor het ongeval (dagwaarde) en direct na het ongeval (restwaarde). Dat laatste wordt vastgesteld nadat opkopers een bod erop hebben gedaan.

Geloof niet dat jouw theoretische voorbeeld hier op slaat.

Daarnaast ben je ook nog afhankelijk van het oordeel van de expert. Maar dat is aan te vechten door een tegenexpert in te schakelen.

Geplaatst: 07.01.2011 - 12:59
door Hans oet Twent
Wat is de status nu? IS men al an het project begonnen?? Wellicht wat pics?

Geplaatst: 10.01.2011 - 21:03
door lemmer
Hans oet Twent schreef:Wat is de status nu? IS men al an het project begonnen?? Wellicht wat pics?
Ben op vakantie geweest, en ondertussen zijn ze aan het werk aan de auto.
Ga deze week even kijken als het werk het toelaat.

Geplaatst: 13.01.2011 - 12:12
door Rudyvg
Was de vakantie al gepland? Of was je van alle ellende met auto toe aan vakantie? :wink:

Nog nieuws over de auto??

Geplaatst: 14.01.2011 - 22:03
door lemmer
Rudyvg schreef:Was de vakantie al gepland? Of was je van alle ellende met auto toe aan vakantie? :wink:

Nog nieuws over de auto??
Was gepland, maar ben gewoon met een volvo op vakantie geweest.