Geplaatst: 14.01.2011 - 17:58
Zeg ik! Zon metertje hebben we niet nodig. Ik mis 'm ook niet.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
om je olie temp op 110 te krijgen moet je toch aardig door blazen normaal gesproken ligt deze rond de 85 á 90 gr (tenminste bij mijn voorgaande auto's).PAM schreef:Beste V70-ers,
Ja, op zich had het leuk geweest een watertemp. meter in het dash te hebben. Maar...... watertemp zegt NIETS!!!!!!! over motorbedrijfstemperatuur!!!! pasop....als, in een auto met temp meter, de meter aangeeft dat de watertemp ca, 90, 95 graden is, wil dat nog helemaal niet zeggen dat de motor op bedrijfstemperatuur is. In een van mijn vorige auto's waren een olie- en watertemp. meter aanwezig. De watertemp was veel sneller "op orde" dan de "oil-temp". Mij is destijds duidelijk geworden dat een motor pas op bedrijfstemp is gekomen als de motorolie ca 110 graden Celcius heeft bereikt. Een goede vuistregel is: Geen toeren boven 2800 gedurende de eerste 15 (vijftien) kilometer. Na de eerste 15km is de MOTOR (dus water EN olie) op bedrijfstemp. en kun je je gang gaan.
Groet
Paul
Ze zeggen meneer tegen meRudyvg schreef:Even voor de duidelijkheid; meneer canbus is niet M@rcel....??
Inderdaad, geef mij maar een metertje. Dan heb ik het gevoel dat ik er op een of andere manier zuinig mee om kan gaan.Tarman T schreef:Dat wel, maar als hij koud blijft zie je dat dus niet... Ook niet bevordelijk voor de motor..