Voordeel als ik bij de bluevisions blijf is dat ik meteen een reservelamp heb. Dus het moet eigenlijk wel iets goeds zijn. Nu rij ik met een gele en een witte koplamp, dat ziet er echt niet uit...
De titel blue vision is trouwens alles behalve "kijk mij blauwe xenon hebben" Gewoon helder wit licht zonder blauwe gloed!
De Pilot Xenon Pro set is ingebouwd
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je voor de premiums gaat, heb je twee reservelampen. Een gele en een witte. Whahaha...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- diesel01
- Geartronic member
Dank je, gave avatar by the way.Elveka schreef:@diesel01 : "imgares" handig programma'tje om foto's te verkleinen, gratis van het internet te halen op http://imgares.en.softonic.com/ . Werkt perfect !
Succes,

De iMac is een feit en ik zal na mijn wintersportvakantie foto's uploaden.
Als ik het goed heb gezien heeft apple al rekening gehouden met Volvofreaks en hun hobby's en kan ik met de ingebouwde verkleiner de foto's het net op slingeren.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
Ja....maarrr.
Auto wassen, tas inpakken, stikstof controleren, naar de dealer voor een nieuwe achterruitwisser en uitleg over hoe ik de iPod kan laten communiceren met de Volvo, naar de Appie voor wat kleine dingetjes, dus best druk zo in je ééntje.
Auto wassen, tas inpakken, stikstof controleren, naar de dealer voor een nieuwe achterruitwisser en uitleg over hoe ik de iPod kan laten communiceren met de Volvo, naar de Appie voor wat kleine dingetjes, dus best druk zo in je ééntje.
V90 T6 Recharge Rdesign
-
- 2nd Gear member
Best jammer Bart dat je niet exact weet hoe het hier in Nederland met de APK-eisen is gesteld, want de verplichting voor hoogteverstelling en sproeiers is toch echter pas ingevoerd bij personenauto's met een datum deel I van na 31 december 2006.bart simpson schreef:De afstelling van die rommel is alleen dan correct als je stilstaat, rij je veer je regelmatig in en uit in (>70% van de tijd?) dat zijn de momenten dat drie rommel anderen zwaar irriteerd en mogelijk verblind.Dries77 schreef:En die sproeikopjes bij std ingebouwde Xenon werken zo goed dat ze altijd schoon zijn? Kan het me niet voorstellen. Ik denk dat een weldenkend persoon deze wel op tijd schoon zal maken.
Marten, heb je ook een foto van de installatie? Hoe heb je die ballast mooi weggewerkt? Zit er ook aan te denken, standaard verlichting is te karig, zeker met slecht weer. En Bart? Nee ik ben niet nachtblind.
Je mist namelijk de bij af fabriek verplicht zijnde automatische hoogteverstelling, en die verplichting is er niet voor niets.
Dat eigenmachtige gerommel aan verlichting zou gewoon strafbaar moeten zijn (is het ook vanaf 2008 auto's).
Hoeveel last een ander er ook van heeft het zal de eigenaren van die meuk doorgaans een zorg zijn, en dat zegt erg veel over de eigenaren.
Zie hiervoor bijgevoegd citaat:
Keuringseisen
Artikel 10 lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen
Artikel 5.2.51 verplichte lichten en reflectoren
1 personenauto’s moeten zijn voorzien van:
a. 2 grote lichten
b. Twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen moeten voldoen aan de daaromtrent in aanvullende permanente eisen, artikelen 115 tot en met 118 gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;
c. Twee stadslichten…………….etc.
Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat er nog steeds een hoop "medeweggebruikers" rondrijden met verkeerd afgestelde en irriterende verlichting. Maar ja daar hebben we dan weer de automatisch dimmende binnenspiegel voor....

V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Oceanracer
- Geartronic member
Best jammer? Wat denk je? Ik trap nog even na? Die datum was namelijk allang gecorrigeerd:
MartenS40 schreef:Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En dan de vraag: wat doen "ze" er aan?Oceanracer schreef:Best jammer? Wat denk je? Ik trap nog even na? Die datum was namelijk allang gecorrigeerd:MartenS40 schreef:Btw. Dat 'strafbaar' is vanaf 1 jan 2007, en ook dan mag je je verlichting gewoon zelf aanpassen mits je zorgt voor een koplampsproeier en automatische hoogteafstelling.
Antwoord: Helemaal niets! (de meeste weten niet eens wat dat is, een " gasontladingslamp", laat staan dat ze de aftersale er uit kunnen pikken.)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ newfh, af fabrieks xenon van voor deze datum had altijd al aan deze eisen te voldoen.
Het gaat hier steeds over retrofit rommel waarbij de controle op de goede werking ervan een probleem zou zijn, dat men zich niet kan vergewissen van de goede werking betekend nog niet dat het in veel te veel gevallen niet bloedirritant is als je weer zo'n aso met die vaak verblindende rommel tegenkomt.
Er is ooit een (willekeurige) datum geprikt waarna inbouw een verplichte afkeur voor de apk zou zijn maar ook sanctioneerbaar.
Het is een soort lamlendigheid van de overheid waardoor men meent dat een goede werking niet goed meetbaar is.
Maar bij voortschrijdende tecniek komt er een moment dat het wel goed meetbaar gaat zijn, dat zal ook het moment zijn dat men met die rommel gewoon sanctioneerbaar gaat zijn en het een APK afkeur op gaat leveren.
Het gaat hier steeds over retrofit rommel waarbij de controle op de goede werking ervan een probleem zou zijn, dat men zich niet kan vergewissen van de goede werking betekend nog niet dat het in veel te veel gevallen niet bloedirritant is als je weer zo'n aso met die vaak verblindende rommel tegenkomt.
Er is ooit een (willekeurige) datum geprikt waarna inbouw een verplichte afkeur voor de apk zou zijn maar ook sanctioneerbaar.
Het is een soort lamlendigheid van de overheid waardoor men meent dat een goede werking niet goed meetbaar is.
Maar bij voortschrijdende tecniek komt er een moment dat het wel goed meetbaar gaat zijn, dat zal ook het moment zijn dat men met die rommel gewoon sanctioneerbaar gaat zijn en het een APK afkeur op gaat leveren.
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dat bedoel ik....al staat het er nu in begrijpelijke taal en dus:bart simpson schreef:Er is ooit een (willekeurige) datum geprikt waarna inbouw een verplichte afkeur voor de apk zou zijn maar ook sanctioneerbaar.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- kawaman
- 5th Gear member
@Bart, Hoelang ga je door met roepen dat JIJ het rommel vindt?
Totdat je alle leden van dit forum overtuigd hebt?
Dat gaat je niet lukken.
Steek je energie in nuttiger zaken, (want kennis van Volvo's heb je) in plaats van je expliciete mening hier voortdurend weer te geven.
Zullen we er nu over ophouden?
Dat gaat je niet lukken.
Steek je energie in nuttiger zaken, (want kennis van Volvo's heb je) in plaats van je expliciete mening hier voortdurend weer te geven.
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
- Oceanracer
- Geartronic member
Ook IK ben van mening dat het rommel is. Dat het niet is verboden is ronduit belachelijk, maar door ons simpele zielen niets aan te doen. Wat bij wet niet is verboden, is toegestaan. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook veilig/beter/verstandig is.
- ewing
- 2nd Gear member
Rommel is ook zo'n nietszeggende kwalificatie. Wat is rommel? Maar als daarmee wordt bedoeld alle sjappie's die xenon-setjes hebben ingebouwd in van die oude, gepimpte, Golfjes en BMW's en vervolgens de mede-weggebruikers daarmee verblinden, dan sluit ik me daar helemaal bij aan.
Echter, het gaat mij iets te ver om daarmee de gehele groep "aftermarket xenon-gebruikers" over één kam te scheren. Voor wat betreft de V50 geldt dat de koplampen zijn goedgekeurd voor het gebruik met xenon en als deze goed is afgesteld hoef je niemand te verblinden. Voor wat betreft de hogere K-waardes (8000K en hoger), dat is een kwestie van smaak. En je weet wat ze zeggen over smaak....
En of het veiliger/beter/verstandiger is? Dat moet ieder voor zich beslissen. Ik kan alleen zeggen dat ik zo'n setje heb, welke door de dealer goed is afgesteld. Ik zie met name op donkere, onverlichte, wegen beduidend meer dan met de standaard halogeen verlichting. Mocht er dus ineens iets of iemand de weg op schieten, dan hoop ik zo nodig toch echt iets eerder te kunnen reageren en daarmee hopelijk een ongeluk te voorkomen. Daar is het mij om te doen.
Echter, het gaat mij iets te ver om daarmee de gehele groep "aftermarket xenon-gebruikers" over één kam te scheren. Voor wat betreft de V50 geldt dat de koplampen zijn goedgekeurd voor het gebruik met xenon en als deze goed is afgesteld hoef je niemand te verblinden. Voor wat betreft de hogere K-waardes (8000K en hoger), dat is een kwestie van smaak. En je weet wat ze zeggen over smaak....
En of het veiliger/beter/verstandiger is? Dat moet ieder voor zich beslissen. Ik kan alleen zeggen dat ik zo'n setje heb, welke door de dealer goed is afgesteld. Ik zie met name op donkere, onverlichte, wegen beduidend meer dan met de standaard halogeen verlichting. Mocht er dus ineens iets of iemand de weg op schieten, dan hoop ik zo nodig toch echt iets eerder te kunnen reageren en daarmee hopelijk een ongeluk te voorkomen. Daar is het mij om te doen.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
-
- 8th Gear member
Wat je vergeet is dat jij hetzelfde doet als de "gepimpte golfjes", op het moment dat je door een kuil rijdt en op het moment dat je glazen vuil zijn.
Rij jij op een volledig vlakke weg met altijd schone koplampen, ben je goed bezig.
Maar niet degene die met een niet goedgekeurde lamp voor xenon rondrijden.
Rij jij op een volledig vlakke weg met altijd schone koplampen, ben je goed bezig.

Maar niet degene die met een niet goedgekeurde lamp voor xenon rondrijden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
HET IS ROMMEL WAAROP ZSM EEN VERBOD OP MOET KOMEN, en dat blijf ik roepen.... dat het is niet is wat jij graag horen wilt lijkt me niet zo heel relevant.kawaman schreef:@Bart, Hoelang ga je door met roepen dat JIJ het rommel vindt?
Dat gaat je niet lukken.
O.a. het missen van de automatische hoogteverstelling maakt het potentiëel gevaarlijk voor tegenliggers, en geen "pro rommel adept" kan die stelling ontkrachten.
Volvo for life
- ewing
- 2nd Gear member
Jouw mening is volgens mij nu voor iedereen op het forum nu wel duidelijk. Het lijkt er bijna op dat jij niet graag de mening van anderen wilt horen, maar dat geheel terzijde.bart simpson schreef:HET IS ROMMEL WAAROP ZSM EEN VERBOD OP MOET KOMEN[/b], en dat blijf ik roepen.... dat het is niet is wat jij graag horen wilt lijkt me niet zo heel relevant.
bart simpson schreef:O.a. het missen van de automatische hoogteverstelling maakt het potentiëel gevaarlijk voor tegenliggers, en geen "pro rommel adept" kan die stelling ontkrachten.
Ik ben geen technicus, dus ik kan daarover de discussie niet met je aangaan. Tegelijkertijd hoef ik die stelling niet te ontkrachten nu het gebruik van after market xenon, om wat voor reden dan ook, door de wetgever is toegestaan. En wat is "potentieel" gevaarlijk? Mijn waterkoker zal ongetwijfeld ook potentieel gevaarlijk zijn, als ik 'm verkeerd gebruik.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
(Geen zin in discussiemodus aan:)
Op enig moment is het kortstondig verboden geweest en was er een bijbehorende feitcode opgenomen in het zogenaamde feitenboekje (de politiebijbel die als basis dient voor de prachtige gele bon die U langs de weg krijgt ten bewijze van Uw laakbaar verkeersgedrag) Totdat deze of gene op het ministerie tot de ontdekking kwam dat er ergens iets nog niet helemaal duidelijk was en de mededeling kwam dat schrijven voor dit feit VOORLOPIG niet gewenst is.
(Geen zin in discussiemodus uit)
En dat Johhny Petje in zijn boomklever op een regenachtige zaterdagmiddag iets heeft ingebouwd wat voor xenon moet doorgaan en van Boutiqeu 'd Action kwaliteit is, dat is allemaal leuk en aardig.
Bart Simpson heeft op duidelijke wijze weergegeven hoe het zit met dat spul en heeft tevens een correct waarde oordeel gegeven over de kwaliteit en technische gebreken die hand in hand gaan met de aftermarket xenon.
Als je het dan zonodig wil, pay the price en visit your local Volvodealer.
Op enig moment is het kortstondig verboden geweest en was er een bijbehorende feitcode opgenomen in het zogenaamde feitenboekje (de politiebijbel die als basis dient voor de prachtige gele bon die U langs de weg krijgt ten bewijze van Uw laakbaar verkeersgedrag) Totdat deze of gene op het ministerie tot de ontdekking kwam dat er ergens iets nog niet helemaal duidelijk was en de mededeling kwam dat schrijven voor dit feit VOORLOPIG niet gewenst is.
(Geen zin in discussiemodus uit)
En dat Johhny Petje in zijn boomklever op een regenachtige zaterdagmiddag iets heeft ingebouwd wat voor xenon moet doorgaan en van Boutiqeu 'd Action kwaliteit is, dat is allemaal leuk en aardig.
Bart Simpson heeft op duidelijke wijze weergegeven hoe het zit met dat spul en heeft tevens een correct waarde oordeel gegeven over de kwaliteit en technische gebreken die hand in hand gaan met de aftermarket xenon.
Als je het dan zonodig wil, pay the price en visit your local Volvodealer.
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ ewing, iedere keer dat immitatie xenon ter sprake komt geef ik die mening, het kan tenslotte maar bekend zijn dat die rommel voor medeweggebruikers levensgevaarlijke situaties op kan leveren, dat is dan wel iets is dat de gebruikers ervan steevast ontkennen danwel begataliseren.
Volvo for life