Pagina 4 van 5
Geplaatst: 21.10.2011 - 09:38
door pjot
945i schreef:Niet belerend maar duidelijk, sommige mensen hebben daar moeite mee idd.
Maarja, zand erover, 250 PK lukt dus niet met originele verstuivers en/of turbo...
Zoals gezegd ben ik geen mekanieker. Kan dus niet discussieren over wat en hoe. maar ik kan wel lezen.
Dit alvast heb ik nergens zien staan; zeker niet bij mijn post.
Hoeveel je wel moet geloven van mensen die zo perse iets willen bewijzen dat ze niet lezen wat er staat weet ik ook niet.
Geplaatst: 21.10.2011 - 10:04
door 945i
Maar ben wel benieuwd wat je dealer dan heeft gedaan om die D3 op dat vermogen te krijgen.... Vraag het eens aan ze aub?
Geplaatst: 21.10.2011 - 10:22
door bart simpson
@ pjot, u zet hier een verhaal neer dat sommigen (terecht) zeer sterk betwijfelen, u bent dan naar uw zeggen geen technieker maar imho wel een soort fantast met uw 250pk's
Geplaatst: 21.10.2011 - 16:22
door v70bio
Pjot, nogmaals mijn vraag wat voor chiptuning heb je uit laten voeren? welk merk?
Geplaatst: 21.10.2011 - 19:30
door NielsPHEV
een duitse d3 in een xc is toch een gewone 215 pk die software matig geknepen is.... de 215 pk wordt al naar zo'n 230 pk geplostared heico rica e.d. gaan wat verder waarom zou de 2.4 D3 datzelfde vermogen niet kunnen halen.
Destijds de 2.4 D 130 pk ging ook naar dezelfde 198 pk als de 163 pk..
Geplaatst: 21.10.2011 - 19:33
door 945i
Hoeveel turbo's heeft een 215 pk Niels?
Geplaatst: 21.10.2011 - 22:40
door V70 classic
945i schreef:Hoeveel turbo's heeft een 215 pk Niels?
Maakt dat wat uit dan ?
Geplaatst: 21.10.2011 - 23:12
door 945i
Nee joh...
Geplaatst: 21.10.2011 - 23:31
door lemmer
[quote="NielsV70"]een duitse d3 in een xc is toch een gewone 215 pk die software matig geknepen is.... de 215 pk wordt al naar zo'n 230 pk geplostared heico rica e.d. gaan wat verder waarom zou de 2.4 D3 datzelfde vermogen niet kunnen halen.
Destijds de 2.4 D 130 pk ging ook naar dezelfde 198 pk als de 163 pk..[/
Het kan zijn dat in Duitsland andere specs zijn, maar in Nederland;
Een 2.4D is het D5 onderblok met een heleboel wijzigingen. Door een ander inspuitsysteem met piezo injectoren heeft hij met EEN turbo 175 pk, of geknepen in het buitenland als D3 163. De 215 pk versie is hetzelfde onderblok maar met een andere cilinderkop en TWEE parallel geschakelde turbo's (noemen ze bij andere dure merken twinn scroll).
Een kleine turbo die bij lage toerentallen (dus een lagere volume uitlaatgas) al een behoorlijke stoot lucht/druk geeft en een grote die het werk overneemt als de kleine aan het einde van zijn curve zit.
Geplaatst: 22.10.2011 - 00:06
door NielsPHEV
945i schreef:Hoeveel turbo's heeft een 215 pk Niels?
2 stuks, ik meen begrepen te hebben dat de 2.4 D3 XC70/60 zoals die oa in DLD geleverd wordt mechanisch identiek is aan de D5 en dus 2 turbo's heeft.
Het voorbeeld uit het verleden is idd geen garantie voor de toekomst de (latere) 2.4 d 130 pk modellen waren exact gelijk aan de toenmalige 163 pk D5 modellen, beide gingen naar 198 pk wat voor de eerste een massieve stijging is van 68 pk...
Wanneer de huidige 2.4 D3 nechanisch niet identiek is aan de D5 gaat de parralel idd niet op
Geplaatst: 22.10.2011 - 10:33
door Discovery
Niels heeft wel gelijk, de D3 AWD is een twinturbo en een geknepen versie van de 215 pk versie. Overigens gaat dit verhaal dus niet op voor de XC90 D3 van pjot, wat gewoon een oude D5 is met enkele turbo.
Geplaatst: 22.10.2011 - 11:04
door bart simpson
Volvo NL meent dat er in NL geen markt is voor een 2.4 D3 AWD van 163pk, ik kan ze daarin best volgen.
De naamsaanduiding D3 voor 2 zo verschillende motoren geeft iig wel steeds de nodige verwarring
Geplaatst: 22.10.2011 - 11:10
door lemmer
Discovery schreef:Niels heeft wel gelijk, de D3 AWD is een twinturbo en een geknepen versie van de 215 pk versie. Overigens gaat dit verhaal dus niet op voor de XC90 D3 van pjot, wat gewoon een oude D5 is met enkele turbo.
Heb je daar extra info van?
Geplaatst: 22.10.2011 - 11:18
door Discovery
De D3 AWD heeft exact dezelfde specificaties als de D5 AWD, alleen het koppelverloop is anders(daardoor dus lager aan pk's). Dit komt uit de belgische XC60 prijslijst, voor XC70 geldt hetzelfde:
Geplaatst: 22.10.2011 - 11:20
door lemmer
NielsV70 schreef:945i schreef:Hoeveel turbo's heeft een 215 pk Niels?
2 stuks, ik meen begrepen te hebben dat de 2.4 D3 XC70/60 zoals die oa in DLD geleverd wordt mechanisch identiek is aan de D5 en dus 2 turbo's heeft.
Het voorbeeld uit het verleden is idd geen garantie voor de toekomst de (latere) 2.4 d 130 pk modellen waren exact gelijk aan de toenmalige 163 pk D5 modellen, beide gingen naar 198 pk wat voor de eerste een massieve stijging is van 68 pk...
Wanneer de huidige 2.4 D3 nechanisch niet identiek is aan de D5 gaat de parralel idd niet op
Klopt helemaal volgens de specificaties op de Duitse volvo.de
Dat geeft wel een mooie ingang met importeren en vaststellen bpm!!
Je voert in als een D3 dus die prijspakker d3 zal de basis zijn, en bij Heico gaat hij met garantie naar 460nm en 230 pk, wat wel reeel is met twee turbo's.
Ben zelf eens bij Heico geweest, en weet je wie de basis software voor ze maakt? ene meneer Rica
Geplaatst: 22.10.2011 - 11:54
door bart simpson
Heico garantie wordt alleen door Volvo DE gehonoreerd, Volvo NL doet daar niet aan
Geplaatst: 22.10.2011 - 12:06
door Jers3n
bart simpson schreef:.De naamsaanduiding D3 voor 2 zo verschillende motoren geeft iig wel steeds de nodige verwarring
Ik heb me idd al eens afgevraagd waarom die twee motoren hetzelfde vermogen hebben (en dus de naamsaanduiding). Waarom niet een D4? (Al weet ik niet welke vermogens-range dat precies is.) Of is dat (fiscaal, etc.) niet haalbaar?
Geplaatst: 22.10.2011 - 13:04
door bart simpson
een 163pk is een D3, we hebben 2 163pk diesels... lekker logisch (een 2.0 D3 lijkt door dit beleid zomaar overbodig)
Geplaatst: 22.10.2011 - 13:52
door NielsPHEV
Klopt helemaal volgens de specificaties op de Duitse volvo.de
Dat geeft wel een mooie ingang met importeren en vaststellen bpm!!
Je voert in als een D3 dus die prijspakker d3 zal de basis zijn, en bij Heico gaat hij met garantie naar 460nm en 230 pk, wat wel reeel is met twee turbo's.
Ben zelf eens bij Heico geweest, en weet je wie de basis software voor ze maakt? ene meneer Rica
Betwijfel of je een 2.4 D3 AWD als 2.0 D3 FWD geimporteerd krijgt. Cilinderinhoud staat nl op kenteken en gewicht wijkt eveneens duidelijk af. Wanneer dat zou lukken heb je meteen een zeer bijtellingsvriendelijke auto. Probleem is dat Volvo (NL) de 2.0 D3 pushed terwijl ie mindere spec's heeft en zelfs een hoger verbruik heeft dan de 2.4 D3 en D5. D5 is in NL toch wat overpriced.
Geplaatst: 22.10.2011 - 15:26
door bart simpson
even de Kinetic prijzen vergeleken
2.4 D5 AWD geartronic (NL) € 60.295,-- (incl btw en BPM) € 36.444,-- ex/ex
2.4 D5 AWD geartronic (DE) € 65.000,-- (incl btw en BPM) € 40.403,-- ex/ex
2.4 D3 AWD geartronic (DE) € 62.500,-- (incl btw en BPM) € 38.260,-- ex/ex
2.0 D3 FWD geartronic (NL) € 50.795,-- (incl. btw en BPM) € 31.024,-- ex/ex
2.0 D3 FWD LImited Edition geartronic (NL) € 51.495,-- (incl. btw en BPM) € 32.979,-- ex/ex
Zou hem met zulke "scherpe" prijzen ook zeker idd in DE gaan kopen......