Pagina 4 van 5
Geplaatst: 10.02.2011 - 12:41
door adnan
ik denk niet dat ik een roetfilter heb.
Hoe ben je erachter gekomen trouwens?
Geplaatst: 10.02.2011 - 14:06
door rsnhakan
https://ovi.rdw.nl/ en dan je kenteken invoeren. Tot slot kijk je bij verbruik en milieu of je een roetfilter hebt. Als er bij staat "Retrofit" betekent dat je een roetfilter hebt die achteraf is ingebouwd. (dus niet af-fabriek)
Een roetfilter is vaak ook de oorzaak van een hoog verbruik. Misschien is de regeneratie vloeistof leeg.
Kortom, uitlaten lezen! Dan weet je ook gelijk wat er aan de hand is.
Geplaatst: 10.02.2011 - 15:58
door Quota
Retrofit kent een bypass. De af fabriek filters zijn van het regeneratie type, die dmv extra brandstof inspuiting schoongebrand worden. Deze kunnen ook verstopt raken als het regeneratieproces meerdere malen onderbroken of niet afgerond kan worden (lees wanneer men korte stukjes rijdt). Dit kan leiden tot een melding in de BC. Vaak is dan een langer stuk rijden I(voor de D5 ongeveer 20 km met 80km/u+ rijden voldoende om het regeneratie proces te voltooien. Voor de D5 is er ook een software update geweest, weet niet of die ook voor de andere diesels beschikbaar/noodzakelijk is.
Dit is een bekend probleem bij veel moderne diesels met een dergelijk filter.
Geplaatst: 10.02.2011 - 21:02
door stoffel
ik rijd ongeveer een 900 km met een 40 tal liter
Geplaatst: 11.02.2011 - 14:59
door adnan
rsnhakan schreef:https://ovi.rdw.nl/ en dan je kenteken invoeren. Tot slot kijk je bij verbruik en milieu of je een roetfilter hebt. Als er bij staat "Retrofit" betekent dat je een roetfilter hebt die achteraf is ingebouwd. (dus niet af-fabriek)
Een roetfilter is vaak ook de oorzaak van een hoog verbruik. Misschien is de regeneratie vloeistof leeg.
Kortom, uitlaten lezen! Dan weet je ook gelijk wat er aan de hand is.
kheb gekeken, geen roetfilter aanwezig
Geplaatst: 11.02.2011 - 19:26
door Black_V
adnan schreef:rsnhakan schreef:Jij tankt eigenlijk te vroeg.. (maar wel op tijd :p) als het lampje gaat branden betekent het niet automatisch dat je tank bijna leeg is. Er zit dan nog zo'n 10 liter in. Bij Volvo brand het lampje erg snel.
Je krijgt geen geluidssignaal als het lampje gaat branden.
Hoever rij jij nog door dan?
Ik rijd meestal door tot de boordcomputer 30 of 40 km aangeeft of zelfs tot --, als ik dan tank krijg ik er met veel moeite 45 liter in. De meter staat dan echt onderaan in het rood. Gemiddeld rijd ik 750 tot 800 km dan (2.0D)
Geplaatst: 14.02.2011 - 02:19
door MaickelS60
Dat haal ik ook met mijn S40 T5 (mits ik niet boven de 110km/u uitkom)!
Geplaatst: 17.02.2011 - 13:01
door adnan
auto laten uitlezen. niks geen storingen of iets raars uitgekomen....
Geplaatst: 17.02.2011 - 13:15
door Oceanracer
Gooi er eens een flesje Forté in na een tankbeurt.
Geplaatst: 17.02.2011 - 14:00
door adnan
lijkt me wel goed. waar te verkrijgen?
heb je wel de voor en nadelen voor me?
Van de site word ik nieveel wijzer van
Geplaatst: 17.02.2011 - 18:02
door Oceanracer
Dat soort reinigingsmiddelen worden bij alle garagebedrijven/dealers verkocht, al dan niet van Forté. Er is maar één nadeel en dat is dat je de kans loopt dat het niet helpt en je dus je geld kwijt bent.
Hoelang heb jij de auto al en hoelang heeft hij in Frankrijk rond gereden?
Geplaatst: 17.02.2011 - 18:17
door adnan
In 2006 is hy door een volvodealer ingevoerd.
Ik heb hem sinds maandje ofzo als het niet iets langer is.
Als dat het enige nadeel is vind ik het best

Geplaatst: 17.02.2011 - 18:34
door Oceanracer
Duidelijk. De kwaliteit van Franse diesel laat nog wel eens wat te wensen over, maar dat kan nu dus het probleem niet meer zijn.
Probeer het gerust, er gaat echt niets van kapot.
Heb je al eens geprobeerd ergens anders te tanken? Ander merk of andere kwaliteit?
Geplaatst: 17.02.2011 - 19:37
door adnan
ik heb bij diverse tankstations geprobeerd, zat alleen verschil in d hoeveelheid wat ik in de tank kon krijgen

Ik denk dat ik dat ene ga proberen, maar je hebt er zoveel soorten van, welke forte moet ik hebben? wat kost dit ongeveer?
tnx
Geplaatst: 17.02.2011 - 20:30
door Delanghe
Nog eens een vraagje in verband met het verbruik...
Zelf heb ik een tijdje geleden een volvo S40 2.0 van 2004 aangeschaft
Nu, deze heeft geen boordcomputer en ik vind dat deze veel verbruikt..
(kan ook aan mij liggen)
Mijn andere auto heeft dit wel, (1.9tdi - 6v)
Wanneer ik met deze in 6e zit tegen 70km/u ligt mijn verbruik op netgeen 4liter.
Mijn rijstijl houdt ik hetzelfde, alleen weet ik niet (omdat de 6e bij volvo redelijk zwaar is) ik het verbruik hier juist de hoogte injaag of idd zuiniger rijd..
Wanneer schakelen jullie door naar 5e en wanneer naar 6e
en hoe hoog ligt jullie verbruik dan ongeveer volgens de bc?
Groetjes
Geplaatst: 17.02.2011 - 20:55
door ICEFOX
>70km/h in de 5 en >110km/h in de 6
80 op de BC +/- 3,5 l/100km
120 op de BC +/- 5.0 l/100km
Mijn werkelijke gemiddelde gebruik ligt op 6,1l/100 km, dat is op de BC 5,3l/100km.
Geplaatst: 17.02.2011 - 21:38
door Oceanracer
adnan schreef:Ik denk dat ik dat ene ga proberen, maar je hebt er zoveel soorten van, welke forte moet ik hebben? wat kost dit ongeveer?
Je "moet" de Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner hebben. Hij kost tussen de € 20,00 en € 25,00 afhankelijk van je verkoopadres. Maar nogmaals er zijn ook andere merken die het zelfde doen, hoor!
Geplaatst: 17.02.2011 - 21:40
door Oceanracer
Delanghe schreef:...Wanneer schakelen jullie door naar 5e en wanneer naar 6e
en hoe hoog ligt jullie verbruik dan ongeveer volgens de bc?...
Een zesde versnelling is er puur voor het comfort. Je kunt deze bij een constantie snelheid vanaf ca 100 km/u al goed gebruiken, maar houdt er rekening mee dat door het zware verzet het brandstofgebruik in de zes vaak hoger zal zijn dan in de vijf. Gebruik de zesde versnelling liever niet om te versnellen.
Geplaatst: 17.02.2011 - 22:19
door adnan
ik ken niet dat soort spul

maar ik zal eens kieke waar die te krijgen is
Geplaatst: 17.02.2011 - 22:20
door Oceanracer
Het is gewoon een reinigingsmiddel voor je brandstofsysteem. Ze verkopen het zoals gezegd bij alle garages/dealers, maar ook een zichzelf respecterende automaterialenzaak heeft dat spul in de handel. Is echt niet zo moeilijk als het lijkt hoor!
>>leesvoer<<