warm lopen v70 d5
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Rustig optrekken en op tijd schakelen levert zeker een lager verbruik op! Dat zijn toch kernwaardes van het nieuwe rijden?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Kijk ik bedoel maar, ik zou het zelf gezegt kunnen hebben.Plc schreef:tjonge, oude rijden nieuwe rijden ..... als ie leeg is moet ie vol .... anders doet ie t niet ..... ::lol:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Omdat een mens wat zeuren moet hebben :twisted:
Nee hoor ik tank tegenwoordig gewoon V-Power en dan gaat het een stuk beter, afentoe een snelle rit en dan blijft het verbruik binnen de perken.
Nee hoor ik tank tegenwoordig gewoon V-Power en dan gaat het een stuk beter, afentoe een snelle rit en dan blijft het verbruik binnen de perken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt ik las net dat iemand juist op koppel naar boven wilde, maar ik zou dat toch echt op pk's doen.Dieselaar schreef:nieuwe rijden is schakelen tussen 2000-3000 maar dat moet je juist niet doen als je met een flinke rugzak de bult opmoet...
Wij vliegen dit jaar dus ik ga de stewardessen lastig vallen

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik schakel goed voor de 2000 rpm. Dit doe ik trouwens alleen bij rustig optrekken, moet het wat sneller schakel ik wat later om het dualmass vliegwiel niet te zwaar te belasten.
3000 om over te schakelen heeft niets met zuinig rijden te maken, in een diesel dan.
3000 om over te schakelen heeft niets met zuinig rijden te maken, in een diesel dan.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Dieselaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01
klopt ik had het verkeerd overgenomen. het is schakelen tussen 2000-2500, maar dat is natuurlijk voor benzine auto's. KijkThijs schreef: 3000 om over te schakelen heeft niets met zuinig rijden te maken, in een diesel dan.
hier maar
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Ik geloof dat ons D5 163pk koppel bij 1800 rpm ligt, dat is mijn schakelmoment. Doortrekken is bij warme motor 2500. Idle rijden doe ik tussen 1400 en 1600 rpm....
Ik heb overigens niets te klagen over mijn verbruik maar het kan altijd beter...in de zomer kom ik goed weg met 6l/100km op de snelweg en dat is waar de meting voor mij belangrijk is...
Ik ben benieuwd wat ie met een nieuwe of schone IC gaat doen...
Ik heb overigens niets te klagen over mijn verbruik maar het kan altijd beter...in de zomer kom ik goed weg met 6l/100km op de snelweg en dat is waar de meting voor mij belangrijk is...
Ik ben benieuwd wat ie met een nieuwe of schone IC gaat doen...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- robinupc
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 10:09
- Locatie: Aan de Duitse kant van Arnhem
Ik rijd met mijn V70 D5 (2005) met een beetje moeite 6.1 op 100 (op de BC). Zuiniger kan ik het niet krijgen...
Gegroet!
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10707
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Die van mij ook. Maar dan moet ik wel heel goed mijn best doen.robinupc schreef:Ik rijd met mijn V70 D5 (2005) met een beetje moeite 6.1 op 100 (op de BC). Zuiniger kan ik het niet krijgen...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21223
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier net zo met een uitschieter gisteren op de A28 en wind schuin op de kop van 11.8/100km.Turbodesk schreef:Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
Noujah hij is wel lekker stabiel bij vorse windstoten en dat kan niet elke (premium) merk zeggen

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Op de BC 5.1/100, bij de pomp 1:16.8. Als ik 120 rij staat de BC vaak op 4.6l/100Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Wat is de IC?? InterCooler??Maus-met-Volvo schreef:...na het vervangen van m'n IC...

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Wat doet een intercooler precies dan, dat dat zo'n invloed op het verbruik heeft?

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De intercooler koelt de lucht die uit je turbo komt en richting je blok gaat. Door de lucht te koelen zit er in dezelfde ruimte meer lucht dan ongekoeld, en kan er meer en efficienter brandstof worden ingespoten. Als de intercooler een obstakel wordt voor de lucht of deze minder goed koelt zit er dus minder lucht in je cylinder, waardoor er in verhouding teveel brandstof wordt ingespoten, een hoger verbruik dus.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015