Pagina 4 van 5

Geplaatst: 26.05.2011 - 09:37
door Thijs
Rustig optrekken en op tijd schakelen levert zeker een lager verbruik op! Dat zijn toch kernwaardes van het nieuwe rijden?

Geplaatst: 26.05.2011 - 09:42
door ...
...

Geplaatst: 26.05.2011 - 09:45
door diesel01
Plc schreef:tjonge, oude rijden nieuwe rijden ..... als ie leeg is moet ie vol .... anders doet ie t niet ..... ::lol:
Kijk ik bedoel maar, ik zou het zelf gezegt kunnen hebben. :wink:

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:05
door 945i
Waarom zeur je dan dat het verbruik tegenvalt...

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:16
door diesel01
Omdat een mens wat zeuren moet hebben :twisted:
Nee hoor ik tank tegenwoordig gewoon V-Power en dan gaat het een stuk beter, afentoe een snelle rit en dan blijft het verbruik binnen de perken.

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:16
door Dieselaar
nieuwe rijden is schakelen tussen 2000-3000 maar dat moet je juist niet doen als je met een flinke rugzak de bult opmoet...

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:21
door diesel01
Dieselaar schreef:nieuwe rijden is schakelen tussen 2000-3000 maar dat moet je juist niet doen als je met een flinke rugzak de bult opmoet...
Klopt ik las net dat iemand juist op koppel naar boven wilde, maar ik zou dat toch echt op pk's doen.
Wij vliegen dit jaar dus ik ga de stewardessen lastig vallen :D

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:24
door Thijs
Ik schakel goed voor de 2000 rpm. Dit doe ik trouwens alleen bij rustig optrekken, moet het wat sneller schakel ik wat later om het dualmass vliegwiel niet te zwaar te belasten.

3000 om over te schakelen heeft niets met zuinig rijden te maken, in een diesel dan.

Geplaatst: 26.05.2011 - 10:31
door Dieselaar
Thijs schreef: 3000 om over te schakelen heeft niets met zuinig rijden te maken, in een diesel dan.
klopt ik had het verkeerd overgenomen. het is schakelen tussen 2000-2500, maar dat is natuurlijk voor benzine auto's. Kijk
hier maar

Geplaatst: 26.05.2011 - 11:26
door abbabak1
Ik geloof dat ons D5 163pk koppel bij 1800 rpm ligt, dat is mijn schakelmoment. Doortrekken is bij warme motor 2500. Idle rijden doe ik tussen 1400 en 1600 rpm....

Ik heb overigens niets te klagen over mijn verbruik maar het kan altijd beter...in de zomer kom ik goed weg met 6l/100km op de snelweg en dat is waar de meting voor mij belangrijk is...

Ik ben benieuwd wat ie met een nieuwe of schone IC gaat doen...

Geplaatst: 27.05.2011 - 00:05
door robinupc
Ik rijd met mijn V70 D5 (2005) met een beetje moeite 6.1 op 100 (op de BC). Zuiniger kan ik het niet krijgen...

Geplaatst: 27.05.2011 - 08:47
door Hans oet Twent
robinupc schreef:Ik rijd met mijn V70 D5 (2005) met een beetje moeite 6.1 op 100 (op de BC). Zuiniger kan ik het niet krijgen...
Die van mij ook. Maar dan moet ik wel heel goed mijn best doen.

Geplaatst: 27.05.2011 - 08:51
door Turbodesk
Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.

Geplaatst: 27.05.2011 - 10:26
door diesel01
Turbodesk schreef:Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
Hier net zo met een uitschieter gisteren op de A28 en wind schuin op de kop van 11.8/100km.
Noujah hij is wel lekker stabiel bij vorse windstoten en dat kan niet elke (premium) merk zeggen :)

Geplaatst: 27.05.2011 - 13:21
door Maus-met-Volvo
Momenteel zit ik op 6,0 l/100km na het vervangen van m'n IC; daarvoor op 7,2 - 7,3 l/100km.... Schakelen doe ik rond de 2000 rpm

Geplaatst: 27.05.2011 - 13:51
door Rippie V70
Dat is allemaal heel netjes. Ik krijg hem niet onder de 7,2 l/100km gemiddeld. (BC)
Uitgerekend bij de pomp 1 op 12.2 gemiddeld.
Op de BC 5.1/100, bij de pomp 1:16.8. Als ik 120 rij staat de BC vaak op 4.6l/100

Geplaatst: 27.05.2011 - 17:23
door ivoandriessen
Maus-met-Volvo schreef:...na het vervangen van m'n IC...
Wat is de IC?? InterCooler??

Geplaatst: 27.05.2011 - 17:26
door Thijs
Denk het wel.

Geplaatst: 27.05.2011 - 17:34
door ivoandriessen
Wat doet een intercooler precies dan, dat dat zo'n invloed op het verbruik heeft?

Geplaatst: 27.05.2011 - 18:29
door Thijs
De intercooler koelt de lucht die uit je turbo komt en richting je blok gaat. Door de lucht te koelen zit er in dezelfde ruimte meer lucht dan ongekoeld, en kan er meer en efficienter brandstof worden ingespoten. Als de intercooler een obstakel wordt voor de lucht of deze minder goed koelt zit er dus minder lucht in je cylinder, waardoor er in verhouding teveel brandstof wordt ingespoten, een hoger verbruik dus.