Pagina 4 van 162

Geplaatst: 26.05.2011 - 13:50
door rsnhakan
In Nederland is de capaciteit van deze tank niet echt belangrijk. Het is hier veilig en er zijn zat tankstations. Maar als je richting Turkije door bijv. Servië rijdt, zou ik daar niet vaak willen stoppen om te tanken. En al helemaal niet 's nachts.

Geplaatst: 26.05.2011 - 13:52
door 945i
Heb het gedaan met een Omega met LPG tank onderbouw, daarom zat er een 25 liter benzinetank in... In 1990 waren er nog bijna geen LPG tank mogelijkheden in Duitsland, een enkele reis naar Oostenrijk was 5 keer tanken toen.. :D

Geplaatst: 02.06.2011 - 13:13
door xc-men
Al wat meer nieuws? ik geloof dat begin June in Sweden de prijzen worden verwacht?

Geplaatst: 03.06.2011 - 22:27
door Discovery
Dit wist ik nog niet, hetzelfde gaat gelden voor de V60 hybrid als deze inderdaad 49 gr. CO2/km uitstoot:

-Auto's die minder dan 50 gram CO2 per kilometer uitstoten, zoals de Opel Ampera, worden vanaf 1 januari vrijgesteld van alle autobelastingen. Dus geen BPM, maar wellicht nog interessanter: tot 2015 ook geen MRB én geen fiscale bijtelling. Net als bij elektrische auto's dus. Inderdaad: wie voor 2015 een Opel Ampera als leaseauto krijgt en deze privé rijdt, betaalt nul euro aan fiscale bijtelling.

Geplaatst: 03.06.2011 - 22:29
door casper
xc-men schreef:Al wat meer nieuws? ik geloof dat begin June in Sweden de prijzen worden verwacht?
In 2012 dan wel.

Geplaatst: 16.06.2011 - 09:17
door jds
Ik ben aan het rondkijken voor een hybride wagen en overal blijkt het enthousiasme van de verkopers voor dit type wagens zeer laag te zijn. De batterij zou niet recycleerbaar zijn. Wat gebeurt er met die batterij na 10 jaar?
Wordt de fiscaliteit die aanvankelijk gunstig is dan omgedraaid in recyclagetax?
Het feit dat deze wagens geen geluid maken wordt ook al als nadeel en gevaarlijk beschouwd, etc.

Geplaatst: 16.06.2011 - 09:26
door Ben
Ja, 't is nog even wennen.

Geplaatst: 16.06.2011 - 11:10
door NielsPHEV
wanneer de auto inderdaad geen bijtelling zou kennen in NL (wat natuurlijk nergens op slaat aangezien de CO2 uitstoot de uitstoot van de e centrale negeert) heeft de auto alle potentie een topper te worden in NL. Ik denk zelfs dat ik mijn vlam nwe LE er voor zou inruilen het financiele voordeel zou te groot zijn om te negeren.

Vind wel dat de overheid moet stoppen met dit soort absurde stimulatie regelingen. Blijf van mening dat accijns (eventueel verhoogd) op de brandstof het eerlijkste is, rijdt je veel en/of vebruik je veel dan betaal je meer !

Geplaatst: 16.06.2011 - 11:15
door 945i
Ja natuurlijk, maar iig. de huidige regering gaat nooit een maatregel invoeren die nadelig is voor het bedrijfsleven, dus voorlopig kan je dat wel vergeten.. ;)

Geplaatst: 16.06.2011 - 12:36
door BillyBob
jds schreef:Ik ben aan het rondkijken voor een hybride wagen en overal blijkt het enthousiasme van de verkopers voor dit type wagens zeer laag te zijn. De batterij zou niet recycleerbaar zijn. Wat gebeurt er met die batterij na 10 jaar?
Het lijkt me sterk dat ze dat in deze tijden kunnen maken. Als dit klopt, ligt je milieuvriendelijke imago meteen aan diggelen. Hybrid of niet. Kan ik me echt niet inbeelden dat ze (en zeker Volvo) hier geen oplossing voor hebben.

Geplaatst: 16.06.2011 - 13:06
door jds
Dit is juist wat deze verkopers hekelen, het zogenaamd "milieuvriendelijke imago" van wagens die een grotere ecologische voetafdruk hebben dan een gewone wagen, dat groene jongens uitgerekend deze wagens kopen.

Geplaatst: 01.07.2011 - 11:52
door NielsPHEV
een rij impressie van de V60 plug in hybrid:

http://www.allcarselectric.com/news/106 ... ive-report

Op een andere site las ik dat volvo claimt dat er 2000 kg getrokken kan worden en de auto geschikt is voor 5 personen met bagage. Bij 0 % bijtelling ik zeg laat maar komen !

http://www.businessinsider.com/volvo-v6 ... deo-2011-6

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:08
door V480-S60
Prijsstelling is volgens de mensen bij Volvo die de wagen presenteren.
€ 45.000 Dat is exclusief BPM maar inclusief zweedse VAT (25%)

Aangezien de wagen volgens verwachting minder dan 49 g CO2 /km zal vallen zal de wagen in Nederland en Belgie gezien de belastingvoordelen op ongeveer hetzelfde bedrag komen.

Er mag (in Zweden) 2000 kg aan de haak gehangen worden. In NL zal dat waarschijnlijk tot 1800 kg beperkt worden.

Aldus de gegevens die ik heb gekregen bij de presentatie afgelopen weekend in Göteborg.

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:15
door Discovery
Dat betekent dus ongeveer net zoveel als een reguliere V60 D5. Dit moet wel een leasetopper worden met zijn 0% bijtelling.

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:21
door 945i
Reken er maar niet op dat deze auto 0% bijtelling en/of belastingvrij zal zijn, daar wil ik een goeie fles op wedden.

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:23
door bart simpson
die 49gr uitstoot is een harde eis voor beiden, we spreken nog wel af waar we die fles leeg gaan maken

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:29
door 945i
Oké.

De reden waarom dat nooit lukt, is deze;

In de Power-modus is alle technologie erop gericht om de prestaties van de auto naar het hoogste niveau te brengen. De diesel- en elektromotor leveren een gecombineerd vermogen van 158 kW (215 pk) plus 51 kW (70 pk) en een maximumkoppel van 440 plus 200 Nm. De direct aanspreekbare trekkracht van de elektromotor zorgt ervoor dat de V60 Plug-in Hybrid in 6,9 seconden van 0 tot 100 km/u accelereert.

Laat ze eerst maar eens proberen een dieselmotor te maken met vermogen en een A-label.

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:36
door rsnhakan
http://www.autoweek.nl/auto/61310/volvo-v60-d5

Een V60 D5 met 215pk (420nm) heeft toch al een A-label?

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:42
door 945i
Well i'll be damned.... Dat had ik niet meegekregen... :oops:

Maar feit blijft dat je door die motor volledig mee te kunnen laten draaien, ook de uitstoot van die motor wordt meegeteld in de berekeningen...

En trouwens.. Dat ding zal toch een soort van automaat moeten krijgen, ben benieuwd of ze de CVT weer van stal halen.

Geplaatst: 15.08.2011 - 22:51
door Discovery
Het belachelijke is alleen dat de CO2 berekening gaat over een cyclus van verschillende trajecten, daar hoort dus ook een stuk stadsverkeer bij waarbij de auto een dermate lage snelheid heeft waardoor de auto volledig elektrisch kan rijden. Volvo doet dit ook in hun berekening en dus heb je 0 gram CO2 uitstoot. Cumulatief levert dit dan 49 gram CO2.