Pagina 4 van 19
Geplaatst: 15.04.2011 - 13:04
door Thijs
Heerlijk! En nu voor het eggie ook nog! Vroeger deed ik het wel eens voor de gein, gewoon voelen wat allerlei auto's doen. Maar nu met als doe echt uit te vissen hoe een auto rijdt om er een keuze aan vast te hangen.
Ik denk dat met een MT de power veel meer tot zijn recht komt door de directe aandrijving waardoor de 163 pk al meer als voldoende is. Ik ga ze beiden proberen te besturen en er mijn oordeel aan te hangen.
Ik denk dat de keuze gaat vallen op een MT, maar eerst even ook daar mee rijden!
Geplaatst: 15.04.2011 - 13:42
door diesel01
Thijs de GT kun je laten resetten waardoor hij gaat leren en zich aanpast aan jouw rijstijl.
Ook ik heb een GT en die laat zich prima "foppen" door de voet iets te liften.
Het motorblok in samenhang met V70 maakt het tot een comfortabele snelle reis estate, waarbij de GT wel behoorlijk vermogen(brandstof) vraagt maar ik zou nu niet meer zonder automaat willen.
Ik wens je veel wijsheid..
Geplaatst: 17.04.2011 - 11:32
door Thijs
Zou het mogelijk zijn mijn trekhaak over te (laten) zetten op een V70 uit 2007? De haak zal wss wel kunnen, maar de 13 polige stekker?
Geplaatst: 17.04.2011 - 11:40
door BartS
Tarman T schreef:@allen bedankt voor de input weer!
Ik kan het schakelgedrag niet nerveus noemen, maar wel het motortoerental. Zelfs zo "erg" dat bij precies 90 km/h op cruise de motor iets slingerde in toerental. Het was maar 100 a 150 tpm, maar heel hinderlijk omdat je zelfs een hele lichte versnelling voelt. Ik heb dit overigens alleen bij 90 km/h ondervonden.
Ik denk dat dit de lock up is. Deze schakelde bij onze 5-versnellingen GT in de XC ook exact bij 90 km/u in.
Geplaatst: 17.04.2011 - 11:49
door Thijs
Klinkt logisch. Alleen dan zou hij gewoon in lock up moeten gaan en niet blijven schakelen?
Geplaatst: 17.04.2011 - 12:01
door BartS
Normaal gesproken wel, tenzij je te veel in snelheid zakt en weer (een beetje) gas geeft. Het is echt rond de 90 km/u en dat kan inderdaad vervelend zijn.
Ik zie dat je nu het idee hebt om te vervangen. Ik hoop dat je een mooie en geschikte vindt. De Volvo vijfcilinder is echt een puike krachtbron.
Geplaatst: 18.04.2011 - 23:56
door Thijs
Vanmorgen in een 163 pk ed. sport MT uit 2007 gereden. Dat rijdt echt goed! Versnellingen laten zich makkelijk inleggen en hij ontkoppelt veel soepeler als mijn huidige auto. Ook het verbruik is zoals ik dat van een diesel verwacht, laag! Ik kon tijdens de proefrit geen verschil ontdekken met de aanwijzing van mijn BC, dus bij benadering zal het dan ook niet veel schelen.
Ik ben dus erg enthousiast!!
Nu thuis goed overleggen of we de investering willen en kunnen doen. Ik had voor mezelf een vrij strakke grens gesteld voor het bij te betalen bedrag, en die werd nog benaderd ook. Nadeel is dat er nog een trekhaak op moet en daarmee samen eigenlijk 1000 euro boven het gestelde budget..
Oei oei, wat doen we nu dan he??
Dat het een 163 pk MT moet worden staat iig vast! Zeer fijne combinatie en qua km kosten door het lage verbruik en de lager uitvallende wegenbelasting ook gunstig.
Geplaatst: 19.04.2011 - 07:59
door bart simpson
doen als je een goed gevoel hebt, die € 1.00,-- ben je zo weer vergeten
Geplaatst: 19.04.2011 - 10:03
door MN-NL
1000 voor een trekhaak? Dat is wel de absolute hoofdprijs voor een dealermontage van een afneembare trekhaak, zonder enige korting.
- Je eigen trekhaak past zonder meer, alleen kabelboom en TRM nodig;
- Montagetijd ergens tussen de 2 en 3 uur voor een dealer die routine heeft;
(zelf net een Thule / Brink afneembaar gekocht, 275 incl. en kabelboom + TRM origineel 140,-. Blijft over montage en SW installeren - maak je eigen sommetje!).
En verder: Lekker doen, als je er een goed gevoel bij hebt. Ik ben het deels met Bart eens: 1000 Euro kom je overheen, meteen vergeten is het wel een beetje te veul voor (maar daarom is er al een nulletje weg bij Bart haha).
Gr. Marc
Geplaatst: 19.04.2011 - 10:16
door bart simpson
een afneembare trekhaak van voor de face lift past zondermeer niet! (je moet daarvoor je bumper veel te hoog uit snijden)
Geplaatst: 19.04.2011 - 10:25
door Thijs
Kijk, dit is ook nog een onopgelost probleem... Jullie begrijpen dat mijn vrouw hele grote vraagtekens krijgt bij het aanschaffen van een auto

Geplaatst: 19.04.2011 - 10:28
door MN-NL
Geplaatst: 19.04.2011 - 10:28
door 945i
Dat hondje eet toch niet zoveel?
Geplaatst: 19.04.2011 - 10:30
door Thijs
Het is niet alleen de haak voor 1000 euro!! Daar rekent hij veel minder voor als wat jij hebt betaald voor haak en draadboom. Ook zonder de haak zaten we boven budget.
We zijn nog in onderhandeling

Geplaatst: 19.04.2011 - 10:44
door diesel01
In de tuin gooi je voor €75 graszoden.
http://www.graszodenkopen.nl/home
Maar eerst moet je gewoon de V70 ophalen...
Geplaatst: 19.04.2011 - 11:05
door bas850
Tarman T schreef:
Kijk, dit is ook nog een onopgelost probleem... Jullie begrijpen dat mijn vrouw hele grote vraagtekens krijgt bij het aanschaffen van een auto

off topic
Unicum of Batavia?
Geplaatst: 19.04.2011 - 11:09
door Thijs
Het grappige is inmiddels dat ik er uit ben met de verkopende partij
Het vervelende is dat ik (helemaal niet over de auto zelf trouwens, zeer mooie en nette auto!!) een onderbuik gevoel krijg.. Zo van wat heb ik nou weer gekocht... Zoveel geld uitgegeven... :shock: Is dat wel een verstandige zet?? Aggghhh..
Verder natuurlijk erg blij dat het dan toch gelukt is!
Nu nog even een aankoopkeuring regelen. Ik denk dat ik naar een dealer in de buurt ga. In omstreken Heerenveen, iemand een fijne dealer voor mij? Mag best een stukje rijden zijn hoor

Geplaatst: 19.04.2011 - 11:09
door Thijs
bas850, batavia, haha!
Geplaatst: 19.04.2011 - 11:13
door diesel01
Gefeliciteerd!!
Ik ken dat onderbuik gevoel wel, niets om je zorgen over te maken en zodra je rijdt ben je het zo kwijt.
Wat is het nu uiteindelijk geworden?
Uitvoering en dergelijke?
Geplaatst: 19.04.2011 - 11:20
door Thijs
2007, 163 pk, MT6, 148K tellerstand, sportedition, parkdistance voor en achter, adaptieve bi xenon, sunblinds, ipodinterface, bleutooth telefoon, etc
