Pagina 4 van 26

Geplaatst: 29.05.2011 - 18:52
door vectrex
Vind de cijfers van de drive zwaar tegenvallen, zeker irt vermogen en motorinhoud.
Ik heb nu een B-label BMW 118D (144pk) en daar zit ik op 5,2l/100 terwijl ik niet rij als een dweil, gewoon lekker optrekken. De 4,5 haal ik niet conform boekje, maar nog steeds net verbruik. 170,000km erop zitten.

Volvo doet daar zeker iets verkeerds, ze kunnen beter een goede motor inkopen.

Geplaatst: 29.05.2011 - 18:57
door rsnhakan
Ik vind ook dat de DRIVe veel verbruikt. En al helemaal als je kijkt naar de fabrieksopgave. 80 in z'n 6 verbruikt die het minst. Maar als je eenmaal 120 rijdt in z'n 6 schommelt het verbruik tussen de 5 en 6L/100km.

Heb net bijv. erg rustig gereden in de bebouwde kom, verbruik stond op 6L (wel BC gereset, dit verbruik was over 30km) en 3 km later was het verbruik 6,8L. De motor was wel koud.

Geplaatst: 29.05.2011 - 19:05
door The Volvoboy
Verbruik daalt waarschijnlijk nog wel naarmate die meer kilometers heeft gelopen. (diesel is pas echt los rond zo'n 10.000 km) Weet niet hoeveel die van jullie er nu op heeft staan, Hakan?

Geplaatst: 29.05.2011 - 19:07
door rsnhakan
Op zo'n 5030 km. Ik hoop ook dat dit inrijden gedoe klopt :)

Geplaatst: 29.05.2011 - 19:13
door The Volvoboy
Volgens het boekje deed onze test D5 205 pk 5.3L/100km (1 op 18,9). Hij had pas 6700 km gelopen en we hadden de BC gereset. M'n vader rijdt altijd erg rustig (wat bekend is hier), maar we hebben hem niet onder de 7,0L/100km (1 op 14,3) gekregen.

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:03
door zagato
vectrex schreef:Vind de cijfers van de drive zwaar tegenvallen, zeker irt vermogen en motorinhoud.
Ik heb nu een B-label BMW 118D (144pk) en daar zit ik op 5,2l/100 terwijl ik niet rij als een dweil, gewoon lekker optrekken. De 4,5 haal ik niet conform boekje, maar nog steeds net verbruik. 170,000km erop zitten.

Volvo doet daar zeker iets verkeerds, ze kunnen beter een goede motor inkopen.
niemand houdt jou tegen om lekker met je vierpittrtje te blijven rijden he ! :wink: :wink:

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:19
door 945i
DrivE is geen vierpitter?

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:24
door johnny.martin
945i

wat is de drive volgens jou dan wel?

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:26
door 945i
In NL een vierpitter iig. in B niet?

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:30
door johnny.martin
945 i

in belgie ook vierpitter, en de D3 en D5 zijn vijfcilinders
S60 DRIVe (115 pk)
Viercilinder 1,6 liter turbodiesel
Laag verbruik
Zeer geringe CO2-uitstoot
Start/Stopsysteem
Terugwinning van remenergie
Gear Shift Indicator (GSI)
Onderhoudsvrij roetfilter
Handgeschakelde zesversnellingsbak

Geplaatst: 30.05.2011 - 23:37
door 945i
Nou dan! :roll:

Hoe werkt dat terugwinnen van remenergie eigenlijk?

Geplaatst: 31.05.2011 - 07:10
door Raptor
945i schreef:Hoe werkt dat terugwinnen van remenergie eigenlijk?
Vraag ik me ook af. Zit dat er standaard op? Waarschijnlijk remmen op de alternator of zo...

Geplaatst: 31.05.2011 - 20:44
door JW71
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
10,7l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10r
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71

Hoe terugwinnen van remenergie precies werkt weet ik niet. Idee was volgens mij de accu ermee te laden, wat normaal ook al gebeurt als je rijdt dus wat is dan het verschil?
Wat me wel opvalt is dat als je het gas loslaat het momentaan verbruik erg snel naar 0.0 ltr/100km gaat. dat was bij de V50's (beide 1.6D) niet het geval. die gingen nooit helemaal terug naar 0.0, en al helemaal niet zo snel.

Geplaatst: 01.06.2011 - 22:57
door vectrex
zagato schreef:
vectrex schreef:Vind de cijfers van de drive zwaar tegenvallen, zeker irt vermogen en motorinhoud.
Ik heb nu een B-label BMW 118D (144pk) en daar zit ik op 5,2l/100 terwijl ik niet rij als een dweil, gewoon lekker optrekken. De 4,5 haal ik niet conform boekje, maar nog steeds net verbruik. 170,000km erop zitten.

Volvo doet daar zeker iets verkeerds, ze kunnen beter een goede motor inkopen.
niemand houdt jou tegen om lekker met je vierpittrtje te blijven rijden he ! :wink: :wink:
S60 drive is al besteld hoor, komt in augustus.
Valt me gewoon op dat een vier jaar oud 2 liter blok van BMW zuiniger is en sneller (gewicht scheelt 94kilo). Ik zal het zien als de auto er is, voordeel voor mij als kilometer vreter is dat de tank 50% groter is dan de bmw, dus lekker lang kachelen zonder bijtanken.

Geplaatst: 02.06.2011 - 08:23
door ZX10r
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71

Geplaatst: 02.06.2011 - 11:48
door Beware
12,9l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71 met sleurhut aan de haak
11,1l/100km - 2010 - V60 T6 - ZX10R
8,9l/100km - 2010 - S60 2.0T - raketmuis
7,9l/100km - 2010 - S60 2.0T Powershift - GND
7,8/100km - 2011 - V60 D3 GT - Raptor
7,5l/100km - 2011 - V60 D5 GT - Steyn
7,4l/100km - 2011 - V60 D3 - Krisk
7,1l/100km - 2010 - V60 D3 - zagato
6,8l/100km - 2011 - V60 D3 - mlerutte
6,2l/100km - 2011 - V60 D3 GT - arnoud.
6,0l/100km - 2011 - S60 DRIVe - rsnhakan
5,9l/100km - 2011 - V60 D3 - DJR
5,8l/100km - 2011 - V60 D3 - JW71
5,6/100km - 2011 - V60 D3 - BE

En dit is gemiddeld over de eerste 10.640 km

Afbeelding

Geplaatst: 02.06.2011 - 15:09
door Raptor
Dit snap ik echt niet. Zelfs bergaf met de wind vanachter tegen 80 in 6de haal ik dit niet. Bij het minste dat ik aan het gaspedaal kom gaat het "momentaan" verbruik (wat een raar woord, hadden ze niet "momenteel" kunnen gebruiken?) naar >20 liter/100km. En aangezien ik redelijk wat rode lichten tegen kom is mijn verbruik terug gestegen naar 7,9/100. Ofwel is de wagen nog niet ingereden met 4000km op de klok.

Geplaatst: 02.06.2011 - 15:18
door Beware
Het is bij ons in Nederland momentaan i.p.v. momentaal.

formele betekenis: Momentaan:
Op de handeling van een ogenblik betrekking hebbend waarbij het begin- en eindpunt samenvallen.

Jij hebt een geartronic zie ik. Ik heb een simpele handbak. Dat maakt volgens mij al heel veel verschil.
Daarnaast ik rij alleen maar lange ritten (110+ km) waarvan het merendeel op de snelweg. Op de snelweg rij ik zo'n 130 tot 140 km/h. Op secundaire wegen toch nog wel 100 tot 120 km/h (als ik niets voor me heb tenminste en ik er niet voorbij kan of mag).

Geplaatst: 02.06.2011 - 17:36
door ZX10r
ligt aan de kleur denk ik, de cosmic whites doe het gewoon beter qua verbruik

Geplaatst: 02.06.2011 - 18:54
door 945i
Beware schreef:Het is bij ons in Nederland momentaan i.p.v. momentaal.

--------

Op secundaire wegen toch nog wel 100 tot 120 km/h (als ik niets voor me heb tenminste en ik er niet voorbij kan of mag).
Als je iemand wil verbeteren, zorg dan dat je zelf foutloos (kloppende zinnen) schrijft... :) ;)