Pagina 4 van 6
Geplaatst: 19.05.2011 - 08:49
door Quota
Ennuh, gewoon de brandstof duurder maken, de vervuiler betaald, ik rij al jaren in een "vuile" auto, maar doe dat wel op zo'n manier dat ik de opgegeven verbruiksnorm overstijg.. (gecombineerd 1 op 18 met de classic, en met de huidige 1 op 16). Ik pleit dus voor afschaffing wegenbelasting en een opslag op de brandstofprijs, dan wordt iedereen gestimuleerd om pro-actief en anticiperend te rijden (en indien dat niet het geval is, dan betalen ze er tenminste voor!).
Geplaatst: 19.05.2011 - 09:03
door Rudyvg
Leasebudgetten voor leaserijders inclusief brandstof maken (obv normverbruik, actie werkgever) en dan maar eens zien of de afwijking in het verbruik nog steeds zo groot is voor de 14% rijders...
Geplaatst: 19.05.2011 - 09:09
door PeeJay
Dan stappen mensen naar de concurrent die een hoger leasebudget of een gunstigere regeling hebben.
Daar beginnen werkgevers niet aan. De meerkosten aan brandstof worden toch weer door de klanten betaald, dus dat maakt hen niet uit.
Geplaatst: 19.05.2011 - 09:22
door Quota
PeeJay schreef:Dan stappen mensen naar de concurrent die een hoger leasebudget of een gunstigere regeling hebben.
Daar beginnen werkgevers niet aan. De meerkosten aan brandstof worden toch weer door de klanten betaald, dus dat maakt hen niet uit.
En jij denkt dat klanten niet op de centen letten?
Sprak gisteravond nog een vriend die manager is bij een grote detacheerder, en die gaf aan dat de markt nog steeds erg moeilijk is en dat iedereen aan het kijken is naar mogelijkheden om te besparen...
Geplaatst: 19.05.2011 - 09:58
door PeeJay
Quota schreef:PeeJay schreef:Dan stappen mensen naar de concurrent die een hoger leasebudget of een gunstigere regeling hebben.
Daar beginnen werkgevers niet aan. De meerkosten aan brandstof worden toch weer door de klanten betaald, dus dat maakt hen niet uit.
En jij denkt dat klanten niet op de centen letten?
Sprak gisteravond nog een vriend die manager is bij een grote detacheerder, en die gaf aan dat de markt nog steeds erg moeilijk is en dat iedereen aan het kijken is naar mogelijkheden om te besparen...
De klanten waar wij naar binnen stappen die kijken niet op een paar centen.
En die extra kosten zie jij bijvoorbeeld terug in je energierekening of tijdens het betalen voor de lunch in de kantine.
Geplaatst: 19.05.2011 - 10:28
door diesel01
Hahaha fantastisch.
En ik maar uitleggen aan mensen dat service bij ons ook service is en daar wordt niet voor betaalt.
Als ik bovenstaand lees snap ik ook waarom mijn klanten dat vreemd vinden, je wordt per definitie toch belazerd.
Als ik het goed begrijp doe jij iets in de energie en is het daar algemeen geaccepteerd dat omdat er niet op een paar centen gekeken wordt de consument onevenredig duur uit is.
WTF....
Geplaatst: 19.05.2011 - 10:52
door bart simpson
arnoud. schreef:Mijn werkgever krijgt wel een naheffing van de leasemaatschappij als het verbruik van een auto hoger is dan de door hun vastgestelde norm. Maar mijn werkgever belast dat dan weer niet door.
zou hij wel moeten doen
Geplaatst: 19.05.2011 - 11:10
door PeeJay
diesel01 schreef:Hahaha fantastisch.
En ik maar uitleggen aan mensen dat service bij ons ook service is en daar wordt niet voor betaalt.
Als ik bovenstaand lees snap ik ook waarom mijn klanten dat vreemd vinden, je wordt per definitie toch belazerd.
Als ik het goed begrijp doe jij iets in de energie en is het daar algemeen geaccepteerd dat omdat er niet op een paar centen gekeken wordt de consument onevenredig duur uit is.
WTF....
Ik zit niet strikt in de energiesector. Ik zit bij de klanten die nieuwe ERP systemen implementeren. Bij de Unilevers, Essents en Shells van deze wereld.
Op dergelijke trajecten worden per maand tonnen tot miljoenen uitgegeven. Denk jij dat er iemand van wakker ligt als een consultant 10 euro per dag meer kost?
Geplaatst: 19.05.2011 - 11:16
door ZX10r
Dat doen ze zeker, maar ze krijgen dan gewoon meer uren aan de broek.
Geplaatst: 19.05.2011 - 11:20
door diesel01
Neee natuurlijk niet.
Alleen zit deze hele denkwijze in dit soort bedrijven vast geroest.
Net als bij de overheid(belastingen) en moet de broekriem aanworden getrokken dan schreeuwt iedereen moord en brand.
Dat doet mij denken dat ik gisteren net een buikje V-power diesel heb gekocht á €85

.
Ik ben alleen bang dat het straks niet meer valt uit te leggen aan de eindgebruiker....
Geplaatst: 19.05.2011 - 14:25
door rsnhakan
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Om even terug te komen op die Prius rijders... wat heb ik daar een hekel aan. Op de meest linker baan vol gas iedereen voorbij rijden.
Domme opmerking. Die mensen zijn gewoon zo slim om gebruik te maken van de bestaande mogelijkheden. Dat is niets om een hekel aan te hebben.
Wat heb je hier op te zeggen dan: een Priusrijder reed 100 waar je 120 mocht. Wij haalden hem dus in. En toen we er naast kwamen te rijden, gaf die vol gas richting de 160.
Zo'n auto koop je voor de bijtelling natuurlijk (of je moet veel om het milieu geven). Maar die lage bijtelling is er omdat zo'n auto zuinig/milieuvriendelijk is. De meeste bestuurders van zulke auto's gebruiken hem
niet op de manier waarvoor die
wel gemaakt is.
Geplaatst: 19.05.2011 - 14:29
door 945i
Ach hakan, dat zijn niet alleen Prius rijders hoor.... beetje te generaliserend.
De enige die hard mag rijden zijn wij/ik, de volle mep (MRB en Brandstof) betalende particulier.

Geplaatst: 19.05.2011 - 14:31
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Zo'n auto koop je voor de bijtelling natuurlijk
Inderdaad. In elk geval diegenen die er op een manier mee rijden waarbij niet de verbruiksnorm wordt behaald. Alleen moet je geen hekel hebben aan de bestuurders, maar hooguit aan degenen die de maatregel verzonnen hebben. Bij een dergelijke maatregel ontkom je er niet aan dat deze nooit perfect werkt. Streven naar perfectie is vele malen duurder/inefficiënter/ongewenster dat het bestaan van een beetje misbruik. Dat wordt nogal eens vergeten.
Dat neemt niet weg dat er ongetwijfeld veel Prius-rijders zijn die er wel een dusdanige rijstijl op nahouden dat wel aan de norm wordt voldaan.
Geplaatst: 19.05.2011 - 14:33
door V70 D5 Ed. II Geartronic
De meeste bestuurders van zulke auto's gebruiken hem niet op de manier waarvoor die wel gemaakt is.
Waar basser je dat op? En ga nou niet zeggen 'op eigen waarneming' want dat is volstrekt onbetrouwbaar. Zie mijn eerdere opmerkinegn daarover.
Geplaatst: 19.05.2011 - 15:07
door rsnhakan
Martijn, er zijn ongetwijfeld Prius rijders die de auto rijden zoals het hoort.
Maar ik kan mijn antwoord nergens op baseren, aangezien dit mijn mening is, moet je het met mij doen :p
Geplaatst: 19.05.2011 - 15:24
door PeeJay
rsnhakan schreef:
Wat heb je hier op te zeggen dan: een Priusrijder reed 100 waar je 120 mocht. Wij haalden hem dus in. En toen we er naast kwamen te rijden, gaf die vol gas richting de 160.
Zo'n auto koop je voor de bijtelling natuurlijk (of je moet veel om het milieu geven). Maar die lage bijtelling is er omdat zo'n auto zuinig/milieuvriendelijk is. De meeste bestuurders van zulke auto's gebruiken hem niet op de manier waarvoor die wel gemaakt is.
Ten eerste, hoe kon jij zien dat het een leaseauto was?
En ten tweede, die bestuurder is triest en hij zal in een andere auto nog net zo triest zijn en hetzelfde gedrag vertonen. Dat komt niet door auto

Geplaatst: 19.05.2011 - 15:33
door arnoud
rsnhakan schreef:Martijn, er zijn ongetwijfeld Prius rijders die de auto rijden zoals het hoort.
Maar ik kan mijn antwoord nergens op baseren, aangezien dit mijn mening is, moet je het met mij doen :p
Met een DrivE rij jij toch momenteel ook eigenlijk de Prius-Volvo? Dus zou je ook niet voorbij de 110km/u op de snelweg moeten rijden, start-stop systeem niet uitzetten en je brandstofmeter altijd op 'actueel verbruik' hebben staan.
Anders had je ook gewoon een normale bijtellingsauto kunnen kiezen
@bart_s: ik ben het met je eens dat als het normverbruik van een auto reeel is (en niet op fabrieksopgave gebaseerd is) doorbelast richting rijder zou kunnen worden.
Geplaatst: 19.05.2011 - 15:35
door EVV
Priussen die op de snelweg rijden worden per definitie niet gebruik waar ze voor gemaakt zijn. Het start-stop systeem plus het hele hybride idee heeft daar amper nut (behalve in de file) en daar is het gewoon een brandstof auto met een lichte benzine motor die onnodige ballast (accu's + elektromotor) mee moet slepen.
Geplaatst: 19.05.2011 - 15:38
door PeeJay
EVV schreef:Priussen die op de snelweg rijden worden per definitie niet gebruik waar ze voor gemaakt zijn. Het start-stop systeem plus het hele hybride idee heeft daar amper nut (behalve in de file) en daar is het gewoon een brandstof auto met een lichte benzine motor die onnodige ballast (accu's + elektromotor) mee moet slepen.
Je kan van iemand die voornamelijk stadsritjes rijdt natuurlijk niet verwachten dat hij er een auto naast heeft voor het rijden op de snelweg

Geplaatst: 19.05.2011 - 15:42
door rsnhakan
Arnoud, ik heb het wel zo vaak uitgelegd, dan maar nog een keer. We stonden dus voor de keuze om te kiezen voor een nieuwe leaseauto. Als we voor Volvo kozen kwam de DRIVe alleen in aanmerking voor ons vanwege de lage uitstoot. Maar de nieuwe D3 valt net onder onze grens en die motor was in eerste instantie onze keuze. (1 jaar geleden, voordat we wisten dat de CO2-regeling voor ons in werking ging) te laat.. de DRIVe was al in bestelling.
Maar je hebt gelijk, wij hebben een Prius-Volvo. Maar wij rijden met beleid.