Pagina 4 van 6
Geplaatst: 13.11.2011 - 16:15
door least
Molenaar schreef:Heeft de v70 LE D3 model 2012 standaard een standkachel?
nee, anders werd ie ook niet aangeboden als accessoire...
Geplaatst: 13.11.2011 - 16:26
door NielsPHEV
nwe V70 heeft wel een zgn quick heater. motor komt sneller op temperatuur dan het vorige model
Geplaatst: 22.11.2011 - 08:41
door v70bio
Rij ondertussen een dikke week in de D3 en moet zeggen die auto is flink verbeterd met de MY2010 uitvoering. Er zijn vele dingen veranderd, bijvoorbeeld de hele achterklep slot constructie is stukken verbeterd. Je merkt nu echt dat de klep automatisch wordt aangetrokken. Dus kraken lijkt me hier niet meer mogelijk.
Wat alleen irritant is dat de waarschuwing die de NAV geeft bij opstarten zelfs de achteruitcamera overruled. Ook wanneer er een verkeersinformatiebericht komt dan heeft dat voorrang boven de camera. Of is dit ergens een instelling?
Geplaatst: 24.11.2011 - 13:41
door NederKees
NielsV70 schreef:nwe V70 heeft wel een zgn quick heater. motor komt sneller op temperatuur dan het vorige model
Mijn vorige V70 2.4D (2007) had al standaard zo'n extra heater. Is een elektrisch keramisch verwarmingselement, dat volgens mij, alleen de lucht een beetje extra verwarmd. Maar dan een klein beetje. De motor werd niet sneller warm, alleen het interieur werd ietsje sneller warm. Of eigenlijk was de lucht die je in je gezicht geblazen krijgt wat minder koud.
Niet te vergelijken met de standkachel die ik nu heb. Zonder de timer te gebruiken is de lucht is na enkele minuten al warm en ook de motor is veel sneller warm. Zover dat te zien/merken is zonder water temp meter.
Geplaatst: 24.11.2011 - 13:54
door NielsPHEV
NederKees schreef:NielsV70 schreef:nwe V70 heeft wel een zgn quick heater. motor komt sneller op temperatuur dan het vorige model
Mijn vorige V70 2.4D (2007) had al standaard zo'n extra heater. Is een elektrisch keramisch verwarmingselement, dat volgens mij, alleen de lucht een beetje extra verwarmd. Maar dan een klein beetje. De motor werd niet sneller warm, alleen het interieur werd ietsje sneller warm. Of eigenlijk was de lucht die je in je gezicht geblazen krijgt wat minder koud.
Niet te vergelijken met de standkachel die ik nu heb. Zonder de timer te gebruiken is de lucht is na enkele minuten al warm en ook de motor is veel sneller warm. Zover dat te zien/merken is zonder water temp meter.
Ik weet inderdaad niet of de motor sneller warm wordt die indruk heb ik overigens wel maar we hebben geen koelvloeistof temp meters meer. Het interieur is zeer zeker veel sneller warm dan bij een MY07
Geplaatst: 27.11.2011 - 09:38
door Volvoman
Ik las ergens dat de motor zo efficient draait dat hij te langzaam opwarmt om het interieur te verwarmen, vandaar een electrische ondersteuning. Ik moet zeggen, als ik hem 's morgens gebruik (ik hoef maar 6km naar m'n werk dus meestal fiets ik) dan is hij heel snel warm!
Geplaatst: 12.12.2011 - 17:11
door v70bio
Na een paar duizend kilometer erop te hebben de volgende euvel(tje)s:
* Blis geeft vaak melding "service vereist"
* Regelmatig melding Koelvloeistofpeil te laag stop onmiddelijk, peil is echter goed.
* Remvloeistof tot minimum gedaald, maar ik weet niet of dit wel helemaal vol is afgeleverd.
* verbruik is nu gemiddeld 7.5 L / 100 km
Voor de rest een fantastische auto!
Geplaatst: 12.12.2011 - 22:02
door Jers3n
v70bio schreef:Na een paar duizend kilometer erop te hebben de volgende euvel(tje)s:
* Blis geeft vaak melding "service vereist"
* Regelmatig melding Koelvloeistofpeil te laag stop onmiddelijk, peil is echter goed.
* Remvloeistof tot minimum gedaald, maar ik weet niet of dit wel helemaal vol is afgeleverd.
* verbruik is nu gemiddeld 7.5 L / 100 km
Voor de rest een fantastische auto!
Die koelvloeistof melding, is dat na stevig gas geven / doortrekken in hoog toerental?
Geplaatst: 13.12.2011 - 08:39
door least
v70bio schreef:Na een paar duizend kilometer erop te hebben de volgende euvel(tje)s:
* Blis geeft vaak melding "service vereist"
* Regelmatig melding Koelvloeistofpeil te laag stop onmiddelijk, peil is echter goed.
* Remvloeistof tot minimum gedaald, maar ik weet niet of dit wel helemaal vol is afgeleverd.
* verbruik is nu gemiddeld 7.5 L / 100 km
Voor de rest een fantastische auto!
Klinkt als een software probleempje, is daar gen update voor? bij mijn V60 veel meldingen over de airbag, na software update weer weg
Geplaatst: 13.12.2011 - 09:09
door NederKees
Dat met Blis heb ik ook. Vooral in het donker op de snelweg.
Dealer waarschuwde daar al voor bij aflevering. Het beste was vaak cameraatjes schoonmaken of condens er af vegen. Maar is natuurlijk bs oplossing bij 120km/u
Verbruik volgens computer 1:13,6 aan de pomp 1:12,7 (standkachel?)
Geplaatst: 15.12.2011 - 19:30
door v70bio
Na bezoekje dealer:
* remvloeistof was te laag afgevuld door fabriek
* De D3 MY12 heeft geen ontluchting op de koelvloeistoftankje. Was daarvoor wel, nu hebben ze dat bij mij weer aangepast. Zal voor eenieder wel een modificatie gaan worden.
* Blis is een recall voor maar dat moet nog uitgezocht worden of dat voor die van mij de oplossing is.
Geplaatst: 15.12.2011 - 21:11
door arnoud
Ik heb wel regelmatig als ik de auto kort stil zet (met warme motor dus), dat als ik weg rij ik verbrande koelvloeistof ruik. Kan dat ook iets met die ontluchting te maken hebben?
Geplaatst: 19.12.2011 - 19:33
door boons490
Mooie auto, dat wel. Maar dat contactslot... kan dat niet anders?
Ziet er echt niet uit en het lijd volgens mij ook behoorlijk af, zeker als er nog een paar sleutels meer aan zitten.
Ik zou me er echt vreselijk aan storen.
Klaas Boonstra
V70 classic 2000
Geplaatst: 19.12.2011 - 19:35
door boons490
Mooie auto, dat wel. Maar dat contactslot... kan dat niet anders?
Ziet er echt niet uit en het lijd volgens mij ook behoorlijk af, zeker als er nog een paar sleutels meer aan zitten.
Ik zou me er echt vreselijk aan storen.
Klaas Boonstra
V70 classic 2000
Geplaatst: 25.12.2011 - 11:17
door Mantis
@V70Bio, fijne dealer dan die dat niet controleert bij aflevering, zou onderdeel van check-protocol moeten zijn....
Mijne heeft inmiddels in precies 2 mnd 11.500 km gelopen en nog altijd geen enkel puntje gevonden. Perfect, vlot, en ook zuinig, 1 op 14,5 met dagelijkse constante snelheden tussen 150-160 met uitschieters naar 180-200 (werk in DE), dus dat is enorm goed, denk dat het laten uitlopen bij verkeer op linkerbaan goed besparend werkt, en moet zeggen dat ik in NL altijd zeer netjes aan snelheid hou, vanwege eerder akkefietje met een lasergun en motoragent.. Tot nu toe, perfect keuze gemaakt.
Geplaatst: 27.12.2011 - 20:41
door Simon_NL
bart simpson schreef:hoe zou jij 2 schermpjes door elkaar heen projecteren? (zit je in je telefoonmenu zie je je navischerm niet) doe mij die oude navi maar, navi boven en telefoon onder
Die van mij (T4) komt pas volgende week, maar in de US XC 70 Sensus instructies staat op blz 58:
The navigation system can work in the background while other information (radio, phone, etc.) is displayed. Select Show DIM in Other Source + OK to select the function that displays detailed map information on half of the screen while other sources/programs are being used, see page 35.
en op blz 35 staat dan (natuurlijk) daarover niks.
Werkt de splitscreen dan niet? Bovenstaande tekst doet dat wel vermoeden als je de navigatie op dualscreen instelt.
Geplaatst: 27.12.2011 - 22:31
door Thom
Mooie auto, dat wel. Maar dat contactslot... kan dat niet anders?
Ziet er echt niet uit en het lijd volgens mij ook behoorlijk af, zeker als er nog een paar sleutels meer aan zitten.
Ik zou me er echt vreselijk aan storen.
Is ook een goedkope last minute oplossing, maar bestel de Security Line met keyless go en het probleem is opgelost!
Geplaatst: 03.01.2012 - 21:08
door Mantis
enne...die tankdop die er maar bij bungelt als je moet tanken, dat is wel armoeidg. Zelfde de kleinste auto heeft nog een beugeltje waar je hem op kan hangen bij het tanken.......
Geplaatst: 05.01.2012 - 18:15
door v70bio
Waarom zo'n ingewikkelde constructie voor de sleutel om die naar binnen te trekken en er weer uit te spugen, kan toch prima zoals Volvo dat nu gemaakt heeft?
Enige voordeel van de tankdop is dat je hem tussen het tankpistool kunt klemmen.........
Geplaatst: 06.01.2012 - 12:57
door Hans oet Twent
En hoe gaat het nu met de D3's???