Pagina 4 van 4
Geplaatst: 07.06.2011 - 13:37
door Justin-850
Hierboven

Je kunt 'm even een pb sturen
Gr. Justin
Geplaatst: 07.06.2011 - 20:44
door toppertje
Dicks850je schreef:Maar ben toch wel nieuwsgierig naar het verschil tussen 10V en 20V buiten de Pk's om!?
kwalitatief hoef je een 20v niet te laten staan.
de blokken zijn kwa opbouw gelijk buiten de 10 kleppen extra.
ook de kleppenbediening is bij beide hydraulisch.
alleen het karakter tussen deze 2 motoren verschilt iets.
voor mijn gevoel is de 10v onderin de toeren iets soepeler,maar bij een
vergelijk met een andere 850 20v,waarbij we bij 100km/u gelijktijdig
op het gas gingen,was er nagenoeg geen verschil,wel trekt de 20v
iets lekkerder door in de toeren.
verder zijn de versnellingsbak verhoudingen iets anders van de 20v.
en het geluid(roffel)is bij de 10v iets beter te horen dan bij de 20v.
Geplaatst: 07.06.2011 - 21:02
door Marc O.
Dicks850je schreef:Maar zit er dan kwaliteitsverschil tussen de 2.5 10V en 2.5 20V behalve de pk's?
Kort maar krachtig: Neen.
Geplaatst: 07.06.2011 - 21:08
door bart simpson
het uitrustingsnivo van een 20 klepper was doorgaans rijker
Geplaatst: 08.06.2011 - 13:08
door Gustaf Larson
Dicks850je schreef:Uit puur interesse, daar hebben we thuis een meningsverschil :? over, wat is een betere motor de 2.3 of de 2.5 uit de 850?
De 850 heeft meer electronica, met de bijbehorende problemen (uit ervaring: plots uitvallen/niet starten), ik ben een kneus op electronica gebied, dus voor mij staat een 945 met 2.3 LPT bovenaan.
(zie mijn onderschrift)
Geplaatst: 08.06.2011 - 13:24
door Justin-850
Gustaf Larson schreef:Dicks850je schreef:Uit puur interesse, daar hebben we thuis een meningsverschil :? over, wat is een betere motor de 2.3 of de 2.5 uit de 850?
De 850 heeft meer electronica, met de bijbehorende problemen (uit ervaring: plots uitvallen/niet starten), ik ben een kneus op electronica gebied, dus voor mij staat een 945 met 2.3 LPT bovenaan.
(zie mijn onderschrift)
Dat plots uitvallen en niet willen starten kan te wijten zijn aan relais 103. Een bekend probleempje, ik heb er altijd een reserve in de auto liggen voor het geval dat

Geplaatst: 08.06.2011 - 17:16
door Gustaf Larson
Dat niet starten was idd relais probleem en opgelost, echter uitvallen leek daar niet mee te maken te hebben. Blijft dat de 940 sleutelvriendelijker is.
Geplaatst: 08.06.2011 - 17:21
door bart simpson
denk b.v. aan een een airco met problemen, dat scheelt een dag arbeidsloon
Geplaatst: 09.06.2011 - 08:30
door Justin-850
Ben ik het mee eens, de 940 zal sleutelvriendelijker zijn. Mede doordat de ruimte die beschikbaar is om de motor veel groter is. Bij de 850 is het onder de motorkap toch nog vrij druk. Als ander voordeel heeft de 940 dat de motor in lengterichting is geplaatst, dus de wissel van distr. riem gaat wat eenvoudiger.
De 850 heeft inderdaad regelmatig airco probleempjes. De oplossing daarvoor is: zoek er een zonder airco, dan gaat ie ook niet stuk

;D Hahaha! Nee, alle gekheid op een stokje, dat zijn inderdaad de gevoelige punten aan de 850. Je krijgt er echter enorm veel rijplezier voor terug

Geplaatst: 10.06.2011 - 08:20
door Gustaf Larson
bart simpson, ringetjes eruithalen blijkt gedaan te worden voor €100,- bij de 850. Bij dezelfde man die bij mijn schoonvader het zelfde trucje uithaalde bij zijn Saab 9000 voor €25.