Pagina 4 van 5
Geplaatst: 19.06.2011 - 21:59
door koster
Ja , maar je kan eigenlijk je klant niet naar huis sturen ( nadat betaald is) en vervolgens zeggen "dit was het niet , we zullen nog even verder moeten kijken" Ik weet niet waar ik nu voor betaald heb, ik heb mijn storing nog ::evil:
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:06
door 945i
Ik zeg altijd; no cure no pay!

Geplaatst: 19.06.2011 - 22:07
door Oceanracer
Hoewel ik zeker begrip heb voor jouw situatie, ben ik het slechts ten dele met je eens. Jij komt bij de dealer voor een probleem. Hij onderzoekt dit, constateert een storing, lost deze op en het probleem is (tijdelijk) opgelost. Feit is dat de auto storing gaf bij het aanleveren van de auto en niet meer bij het ophalen daarvan. Een defecte lambda sonde en een defecte ETM is na 320.000 km zeker niet ondenkbaar. Een combinatie van beide die deze storing geeft is dan ook zeker niet uit te sluiten. Overigens geldt dit ook voor een defecte LMM.
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:22
door koster
Allemaal waar , maar ook bij alleen re-setten was de storing altijd weg (en na enkele dagen weer terug) Voor mij als klant lijkt dat geen verschil. In alle gevallen ging ik zonder storing naar huis. Waarom worden al die gebreken niet in een keer uitgelezen?
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:42
door Oceanracer
Een falende ETM wordt veelal niet weergegeven door de computer. Dat maakt het lastiger zoeken. Maar het feit dat die ETM al eens is verwijderd (gezien het ontbreken van de pakking) zegt mij dat er in het verleden al problemen mee zijn geweest. Een defecte LMM wordt overigens wel vaak door de computer herkend.
Geplaatst: 19.06.2011 - 22:55
door koster
Wat is een LMM?
Geplaatst: 19.06.2011 - 23:00
door 945i
Geplaatst: 19.06.2011 - 23:09
door koster
Die is een jaar geleden vervangen nadat de auto er plotseling mee stopte...
Wat nu.
Geplaatst: 19.06.2011 - 23:28
door 945i
Is de aansturing van de CC al gecontroleerd?
Geplaatst: 20.06.2011 - 08:01
door koster
Ik neem aan van wel. de auto heeft al geruime tijd aan de computer gestaan. Maar misschien moet ik dat ook maar laten maken?
Geplaatst: 20.06.2011 - 10:29
door koster
Vrijdag a.s. controle g-3 installatie. Daarna weer eventueel naar Hooftman. Verslag volgt.
Geplaatst: 20.06.2011 - 13:01
door Oceanracer
Ben benieuwd of en zo ja wat er uit komt.
Geplaatst: 20.06.2011 - 14:31
door koster
Over 2 weken naar zuid Frankrijk , dan zou de auto in orde moeten zijn.
Geplaatst: 29.06.2011 - 12:54
door koster
Update nr 3
Naar de lpg -specialist geweest. Niets aan de hand met de G-3.
Uitlaatgas ook getest , ook niets aan de hand.
Terug naar Hooftman, auto een hele dag daar plus gratis vervangend vervoer. (aardig) Ze wilden het eindelijk eens uit de wereld hebben.
Auto hele dag daar geweest , en , wederom niets gevonden. Lampje uit , alles weer gereset.
Volgende dag , lampje weer aan !!!
Ze worden nu wel erg moe van mij, kan ik veilig naar Zuid- Frankrijk?
Geen idee meneer, ik moet maar afwachten totdat ik langs de weg kom te staan?
Heel misschien is het de katalysator, dat is ook al een oude van 9 jaar oud.
De auto rijdt er niet minder om (tot nu toe )
Begin het nu zat te worden en ga het lampje maar eens afplakken...
Geplaatst: 29.06.2011 - 13:37
door EVV
Heeft Hooftman eigenlijk nog verteld welke storingscode er nu eigenlijk opgeslagen is?
Geplaatst: 29.06.2011 - 13:45
door Ramon&Ramon
Als het mengsel te arm is door bijvoorbeeld te strakke kleppen dan heb je het probleem met het lampje ook,heeft de dealer daar al aan gedacht?
Klepspeling al is gecontroleerd?
Geplaatst: 29.06.2011 - 13:53
door 945i
Zal toch wel? Je betaald daar de prijs voor goed opgeleide monteurs die bijscholingen en alles krijgen, die weten dat toch? :razz:
Geplaatst: 29.06.2011 - 13:57
door Ramon&Ramon
Er zijn genoeg dealers die het kleppen stel gebeuren niet eens weten.
Klanten betalen zich scheel aan onderzoekskosten en de oorzaak is meestal simpel net als de oplossing van het probleem.
Geplaatst: 29.06.2011 - 14:26
door koster
Nee, ze konden niets bijzonders vinden.
Geplaatst: 29.06.2011 - 14:34
door EVV
Als het motormanagment lampje gaat branden moet er een foutmelding zijn opgeslagen, die gaat niet voor niets branden.