Pagina 4 van 4
Geplaatst: 31.10.2012 - 19:01
door evert65
daar loop ik ook al over te denken, om varioclean maar eens met een bezoekje te vereren
Geplaatst: 01.11.2012 - 22:47
door Edwin
evert65 schreef:daar loop ik ook al over te denken, om varioclean maar eens met een bezoekje te vereren
+ 1, maar ben er nu niet uit bij wie.
Eerst had iedereen het over Gary, nu Varioclean en zag ook al TPR voorbij komen???
Heb met geen van 3 ervaring en zie van alle 3 info?? Maakt het niet makkelijker een keuze te maken....
Is er nog verschil in olie/methode/etc.???
gr. Edwin.
Geplaatst: 01.11.2012 - 23:09
door Ben
Gary = Gery = importeur van de Powerflush machines.
O.a. In gebruik bij Varioclean
Geplaatst: 02.11.2012 - 09:48
door sju_art
Dus als je een flush heb laten doen door Gery, dan zit er de juiste olie in? Het is mij nu even onduidelijk wat er in is gegaan...
Geplaatst: 02.11.2012 - 12:26
door V70D5AWD
Mijn advies: De methode van Gery is prima maar gebruik gewoon originele Volvo ATF. Kun je genoeg hierover vinden op het forum. Beetje afhankelijk van welk type bak maar volgens mij kun je op jouw bak een ATF peilstok vinden waardoor je nauwkeurig het juiste peil kunt (laten) bepalen. En het lijkt mij dat Varioclean de juiste behandelingsmethodiek kiest voor de eventuele symptomen die je hebt, niet alles is op te lossen met een flush. Ik heb nog geen ervaring met Varioclean maar wel met Gery. Doet zijn werk prima maar ik vertrouw die BG olie niet. Heb ik er ook in gehad maar weer laten vervangen door originele Volvo ATF.
Geplaatst: 02.11.2012 - 13:10
door M@rcel
Als ik de uitleg van VarioClean goed begrepen heb, is het een keuze:
- Zo zacht mogelijk schakelen: Volvo minerale olie
- Zo lang mogeliijk met je koppelingsplaten doen: Synthetische olie.
Edit: En dan dus precies andersom :oops:
Geplaatst: 02.11.2012 - 13:26
door diesel01
M@rcel schreef:Als ik de uitleg van VarioClean goed begrepen heb, is het een keuze:
- Zo zacht mogelijk schakelen: Volvo minerale olie
- Zo lang mogeliijk met je koppelingsplaten doen: Synthetische olie.
Ik zou het omdraaien
De BG olie liet bij mij slip toe alszijnde elastiek.
De minerale olie kan soms een klonk laten horen en de mijne heeft dat de eerste paar honder km een paar keer laten horen.
De bak is nu volledig stil en heeft direct zonder slip nm's en pk's paraat als ik daar om vraag.
Vorige weel heb ik hem "schoon" gereden in Dld en afgelopen week heeft de auto een beurt met olieen gehad+ rammeltjes verwijderd het is nu een heerlijk snelle en stille machine geworden.
Geplaatst: 02.11.2012 - 13:48
door sju_art
Dus ik heb er nu BG olie, want dat gebruikt Gery en er kan ook minerale ATF in, maar beide zorgen voor een gezonde levensduur van de bak?
Geplaatst: 02.11.2012 - 15:08
door Varioclean
@diesel01@m@rcel
Inderdaad is de minerale atf degene die minder slipt in het algemeen. Klopt leuk met de ervaring van diesel01.
Minder slip is goed voor de frictieplaten in de bak qua slijtage, maar maakt het schakelen inderdaad wel wat ruwer. Voor de frictieplaten die in de koppelomvormer zitten ligt het dus wat ingewikkelder zoals eerder op dit draadje besproken maar is nieuwe minerale jws3309 atf natuurlijk altijd goed.
groet,
VarioClean
Geplaatst: 04.11.2012 - 13:11
door Jand
Helemaal eens met de conclusie dat de minerale atf minder slip heeft.
Ik heb hem ook weer laten flushen ( 2e keer) en dit is een hele verbetering gebleken.
Groeten Jan
Geplaatst: 05.11.2012 - 19:46
door Racingbrick
Ben schreef:Gary = Gery = importeur van de Powerflush machines.
O.a. In gebruik bij Varioclean
TPR heeft 2 POWERFLUSH machines in gebruik....
Geplaatst: 13.11.2012 - 19:10
door Varioclean
@diesel01
mee eens
groet,
www.varioclean.nl