Pagina 4 van 6
Geplaatst: 06.07.2011 - 15:47
door Morgenstond
nootje63 schreef:Morgenstond schreef:De garage waar mijn auto vandaan komt heeft besloten tot een revisie van het kleppenhuis. Volgens het automaatrevisiebedrijf zou het 80% zeker zijn dat dit de oorzaak is van deze klachten. Volgende week gaat hij ervoor weg. Ik wacht af. Softwareupdates en spoelen hebben geen effect gesorteerd.
Bedoel je met kleppenhuis de valve body van de automaat? Die is bij mij inderdaad een tijdje geleden ook vervangen.
Ja. Er moet alleen wel in ogenschouw genomen worden dat er bij meerdere dingen aan de hand zijn.
Ik sluit een lek in een of andere slang niet uit. Ik hoor ook een zachte, hoge fluittoon bij draaiende motor.
Geplaatst: 06.07.2011 - 15:49
door Morgenstond
nootje63 schreef:Alsof hij niet in de lockup gaat of zo, alsof hij constant twijfelt.
Ik leg het maar even uit zoals ik herinner dat het mij is uitgelegd. De bak kan de druk niet vasthouden wegens slijtage aan bepaalde kleppen, waardoor de lockup eraf gaat. Daarna schakelt de lock-up weer in, maar houdt hij wederom de druk niet vast et cetera.
Geplaatst: 06.07.2011 - 15:55
door nootje63
Maar dan zou hij het toch ook moeten doen op cc op met handmatig schakelen?
Geplaatst: 06.07.2011 - 16:11
door EVV
Zou het misschien de gaspedaal opnemer kunnen zijn? Dat is ook gewoon een variabele weerstand, als hier wat "kraak" in zit kan het zomaar zijn dat de elektronica denkt dat er constant gas bij-gas los gedaan wordt.
Geplaatst: 06.07.2011 - 16:19
door nootje63
EVV schreef:Zou het misschien de gaspedaal opnemer kunnen zijn? Dat is ook gewoon een variabele weerstand, als hier wat "kraak" in zit kan het zomaar zijn dat de elektronica denkt dat er constant gas bij-gas los gedaan wordt.
Die schrijven we op de lijst!
Geplaatst: 06.07.2011 - 16:48
door nootje63
Morgenstond schreef:nootje63 schreef:Alsof hij niet in de lockup gaat of zo, alsof hij constant twijfelt.
Ik leg het maar even uit zoals ik herinner dat het mij is uitgelegd. De bak kan de druk niet vasthouden wegens slijtage aan bepaalde kleppen, waardoor de lockup eraf gaat. Daarna schakelt de lock-up weer in, maar houdt hij wederom de druk niet vast et cetera.
Yep, snap ik, maar bij mij was het dus helaas. Met het gereviseerde kleppenhuis schakelt hij weer prachtig maar het pendelen.....
Geplaatst: 06.07.2011 - 16:52
door nootje63
Resumerend.
Vrijdag in ieder geval bekijken:
1 luchtaanvoer / stelsel van turbo tot klephuis
2 gaspedaal opnemer
3 remsensor (of remcontactsensor?)
Geplaatst: 06.07.2011 - 17:20
door Edwin
Kan het de stappenmotor zijn? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of die wel in een V70 zit, maar im heb ook eens zoiets gehad met een Volvo 460. Het toerental ging dan continue op-en-neer.
Zoals gezegd, weet dus niet of ie erin zit? Maar probeer gewoon mee te denken. :roll: Hoop dat je de storing snel vindt!
Gr. Edwin.
Geplaatst: 06.07.2011 - 18:06
door EVV
Nope, zit niet op een V70 met nieuwe motor, daar zorgt de gasklep voor. En het is trouwens ook geen stappenmotor maar een regelklep.
Geplaatst: 06.07.2011 - 18:29
door nootje63
Dank je Edwin! Ik hoop het ook.
De auto van jou lijkt wel erg veel op de mijne trouwens :

Geplaatst: 06.07.2011 - 18:34
door Morgenstond
nootje63 schreef:Maar dan zou hij het toch ook moeten doen op cc op met handmatig schakelen?
Daar heb je gelijk in. Dan klinken enkele andere suggesties in dit topic aannemelijker!
Geplaatst: 06.07.2011 - 18:39
door nootje63
Was het probleem maar helder en simpel....... Lang leve de computers en elektronica!
Geplaatst: 06.07.2011 - 18:42
door nootje63
Er was een tijd dat we zelf nog een complete motor konden vervangen, gekocht op het sloop. En dan meteen van een 1.1 naar een 1.6 natuurlijk! Long, long time ago.....
Geplaatst: 14.07.2011 - 11:23
door Morgenstond
Zijn er nog vorderingen gemaakt op dit dossier?
Geplaatst: 14.07.2011 - 11:37
door Maikel-S60
Ik ben echt benieuwd wat uiteindelijk het probleem is.
Ik heb precies hetzelfde, ben al bij 2 dealers geweest en allebei weten ze het niet.
Er is al van alles vervangen, etm,bobines, bougies enz.
Het is alleen bij warme motor en tussen de 50 en 75. Op de cruise control is er niets aan de hand.
Voor mijn gevoel zoekt de automaat de juiste versnelling.
Ik laat binnenkort de bak flushen.
Ik heb een s60 2.4t automaat uit 2002.
Geplaatst: 16.07.2011 - 14:22
door nootje63
Ik zit nu in Italiƫ. Bij mij tot nu toe geen resultaat. De software update mocht niet baten, de remsensor vervangen was het ook niet. Wat jij zegt klopt Maikel, ik heb ook het gevoel alsof hij de juiste versnelling zoekt, oftewel in en uit de lock-up schiet. Na de vakantie verder......
Geplaatst: 20.07.2011 - 11:12
door nootje63
Maikel-S60 schreef:Ik ben echt benieuwd wat uiteindelijk het probleem is.
Ik heb precies hetzelfde, ben al bij 2 dealers geweest en allebei weten ze het niet.
Er is al van alles vervangen, etm,bobines, bougies enz.
Het is alleen bij warme motor en tussen de 50 en 75. Op de cruise control is er niets aan de hand.
Voor mijn gevoel zoekt de automaat de juiste versnelling.
Ik laat binnenkort de bak flushen.
Ik heb een s60 2.4t automaat uit 2002.
Mijn ervaring zegt dat het flushen geen zin heeft. Is bij mij twee keer gebeurd.
Geplaatst: 20.07.2011 - 11:41
door M@rcel
nootje63 schreef:Maikel-S60 schreef:Ik ben echt benieuwd wat uiteindelijk het probleem is.
Ik heb precies hetzelfde, ben al bij 2 dealers geweest en allebei weten ze het niet.
Er is al van alles vervangen, etm,bobines, bougies enz.
Het is alleen bij warme motor en tussen de 50 en 75. Op de cruise control is er niets aan de hand.
Voor mijn gevoel zoekt de automaat de juiste versnelling.
Ik laat binnenkort de bak flushen.
Ik heb een s60 2.4t automaat uit 2002.
Mijn ervaring zegt dat het flushen geen zin heeft. Is bij mij twee keer gebeurd.
Mijn bak is een stuk soepeler gaan schakelen na het flushen.
Laat ook kijken naar de software van de bak: Er zijn aanpassingen geweest om de diverse selenoids "steviger" te bekrachtigen. Ook dit kan helpen aarzelingen te voorkomen.
Geplaatst: 20.07.2011 - 11:51
door EVV
De automaat heeft ook de mogelijkheid om de lockup gedeeltelijk in te schakelen, bij mij is dat herkenbaar aan het verminderen van slip, ongeveer rond die snelheid.
Het lijkt er haast op dat het probleem bij jullie is dat dit niet goed meer gaat waardoor hij of volledig in lockup gaat, of helemaal niet, geen tussenweg.
Doet de lockup het in andere versnellingen wel goed, als je in de 3 blijft bijvoorbeeld?
Geplaatst: 20.07.2011 - 12:01
door Morgenstond
EVV schreef:De automaat heeft ook de mogelijkheid om de lockup gedeeltelijk in te schakelen, bij mij is dat herkenbaar aan het verminderen van slip, ongeveer rond die snelheid.
Het lijkt er haast op dat het probleem bij jullie is dat dit niet goed meer gaat waardoor hij of volledig in lockup gaat, of helemaal niet, geen tussenweg.
Doet de lockup het in andere versnellingen wel goed, als je in de 3 blijft bijvoorbeeld?
Het revisiebedrijf waar mijn auto nu staat zei dat door slijtage de druk niet wordt vastgehouden, waardoor de lock-up erin en eruit gaat. De bak doet het bij mij niet als ik hem bij 50 in 3 zet.
Het spoelen heeft bij mij ook niet geholpen. De olie was wel heel erg vuil, waardoor twee keer spoelen noodzakelijk was.
Op dit moment wordt bij mij het kleppenblok (valve body) vervangen. Dit mede vanwege af en toe ruw schakelen.