Het totaal dus incl onderhoudsbeurt zou gaan uitkomen op een bedrag rond de € 1.400,00.....
Is een hoog bedrag, alsof je een emmer leeggiet, maar aan de andere kant en volgens mij is dat wel bij elk merk, als de airco kuren gaat vertonen ben je aan de beurt.
Klopt, het is een absurd bedrag. Ik hoop dat ik na deze reparatie de komende tijd gevrijwaard blijf van ander soortige reparaties. Even de emmer vullen.......
Oceanracer schreef:Tja, 't leuk hoor, Volvo rijden. Maar er gaat geregeld wat stuk en dan loopt het ook gelijk in de papieren. Als je je nieuwe condensor niet weer in no-time lek wilt hebben, doe dan een stuk gaas achter je bumper.
Oceanracer schreef:Tja, 't leuk hoor, Volvo rijden. Maar er gaat geregeld wat stuk en dan loopt het ook gelijk in de papieren. Als je je nieuwe condensor niet weer in no-time lek wilt hebben, doe dan een stuk gaas achter je bumper.
ook ik had 3jaar geleden de condensor lek,deze is toen vervangen
afgeperst en gevuld.
ik vond het na 3jaar wel eens tijd worden om te laten kontroleren
hoeveel vloeistof er nog aanwezig was.
wat schetst mijn verbazing?
de machine trok er 980gr uit,dus in 3jaar slechts 20gr verloren.
achteraf weer €95,00 over de balk gegooid. :oops:
RicoK, bij mijn S60 moet ook zo'n stelmotortje worden vervangen. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel dat kost c.q. hoe lang ze daarmee bezig zijn.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Vandaag m'n S60 weer opgehaald. Was wel een aderlating, bijna € 1400.......
Wat is er uitgevoerd, naast de normale 20k beurt:
- Condensor vervangen
- Slang vervangen
- Koudemiddel afgetapt en bijgevuld
- Magnetische koppeling, ja, daar is tie weer, de luchtspleet, afgesteld, en
- Software upgrade CCM.
Vooral dat laatste vind ik wel interessant, omdat in eerste instantie werd uitgegaan van een defect aan een van de 6 klepstelmotortjes. Nu bleek niet het motortje defect, maar een 'defect' in de software. Dus € 150,00 bespaard zou je zeggen. Maar nee, de lekke slang was daarvoor in de plaats gekomen.
Al met al weer een kostbare grap. Maar wel bij de prijs inbegrepen: gratis vervangend vervoer behalve de brandstof gedurende de twee dagen, beide koplampen afgesteld, aan beide kanten nieuwe sidemarkers bij de achterlichten en, wat ik niet op de rekening zie staan, het reinigen van het aircosysteem, vanwege de 'natte hond'. Verder nog meegekregen een liter Shell 5W30 motorolie en een toevoeging voor het ruitensproeierreservoir om de ruiten nog beter te kunnen ontvetten.
Nee, al met al, best wel een kostbare grap. Hoop wel dat de volgende reparatie minder ingrijpend is..... :?
Hallo ,
Wat is een luchtspleet waar jullie steeds over hebben wat moet ik mij bij voorstellen. Want ik heb ook zo en probleem gehad toen het zo warm was viel tijdens het rijden de airco uit hij blaast wel maar geen koude lucht.
toen ik later weer ging rijden deed het weer.
S60 2.4T uit 2001
a.v.b
Hallo ,
Wat is een luchtspleet waar jullie steeds over hebben wat moet ik mij bij voorstellen. Want ik heb ook zo en probleem gehad toen het zo warm was viel tijdens het rijden de airco uit hij blaast wel maar geen koude lucht.
toen ik later weer ging rijden deed het weer.
S60 2.4T uit 2001
a.v.b
er zit een soort magneet op de airco pomp, wanneer de airco geactiveerd word gaat de magneet ook werken.
is de ruimte te groot (de lucht spleet) dan werkt de airco niet (goed).
Koppeling wordt door magneet aangetrokken, is de speling te groot, dan kan het magnetisch veld het niet trekken en pakt de koppeling niet.
Door warmte bijv kan de spleet groter worden
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Het is eigenlijk symptoombestrijding, want de magnetische koppeling wordt na verloop van jaren minder sterk. Maar zolang het is op te lossen door die kier wat te verkleinen, waarom niet? Het kost je een fractie van een nieuwe aircopomp. Het louter vervangen van de koppeling is niet mogelijk.