Pagina 4 van 4
Geplaatst: 12.08.2011 - 09:11
door Nuggie
hendrik2000 schreef:
Ben ook een beetje bang te bellen voor een calculatie -dus misschien beter gewoon uit eigen zak betalen?
De polestar upgrade 2.0t -> t5 lijkt me trouwens wel de moeite waard
Gr. Henk
Het lijkt mij niet verstandig een tuning uit eigen zak te betalen en je mond te houden richting leasemij. Vraag me ook af of je dealer hier aan mee wil werken, je leasemij. blijft tenslotte de eigenaar van de auto en opdrachtgever voor je dealer.
BartS schreef:
Het is zoals Bart Simpson al stelde ROB, ofwel Reserve Onderhoud Banden. Verwachte extra slijtage van onderdelen dus (en dat zal hem vermoed ik voornamelijk in de banden en reminstallatie zitten
Dat snap ik en had ik ook volledig verwacht maar ik vraag mij nu af of de verhoging per maand een reeel bedrag is wat in verhouding staat met de verwachte extra kosten of dat er sprake is van een hercalculatie van een bij aanvang te scherp gecalculeerd contract......
Geplaatst: 12.08.2011 - 09:48
door bart simpson
ga er maar van uit dat de rekenaars van een leasemaatschappij dat heel aardig in kunnen schatten
Geplaatst: 12.08.2011 - 09:51
door BartS
Nuggie schreef:hendrik2000 schreef:
Ben ook een beetje bang te bellen voor een calculatie -dus misschien beter gewoon uit eigen zak betalen?
De polestar upgrade 2.0t -> t5 lijkt me trouwens wel de moeite waard
Gr. Henk
Het lijkt mij niet verstandig een tuning uit eigen zak te betalen en je mond te houden richting leasemij. Vraag me ook af of je dealer hier aan mee wil werken, je leasemij. blijft tenslotte de eigenaar van de auto en opdrachtgever voor je dealer.
BartS schreef:
Het is zoals Bart Simpson al stelde ROB, ofwel Reserve Onderhoud Banden. Verwachte extra slijtage van onderdelen dus (en dat zal hem vermoed ik voornamelijk in de banden en reminstallatie zitten
Dat snap ik en had ik ook volledig verwacht maar ik vraag mij nu af of de verhoging per maand een reeel bedrag is wat in verhouding staat met de verwachte extra kosten of dat er sprake is van een hercalculatie van een bij aanvang te scherp gecalculeerd contract......
Als je uitgaat van een ingecalculeerde extra set banden, remschijven en/of blokken gedurende de resterende looptijd dan denk ik dat je extra bijdrage van totaal ca. EUR 900 voor een groot deel is verklaard. Ik zou er niet zonder meer van uitgaan dat de Leasemij het verlies op je contract nu goedmaakt.

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:53
door bart simpson
probeer anders een open calculatie te krijgen, dan betaal je de werkelijke kosten op nacalculatie (en die kunnen soms best erg tegenvallen)
Geplaatst: 12.08.2011 - 15:38
door Nuggie
BartS schreef:Als je uitgaat van een ingecalculeerde extra set banden, remschijven en/of blokken gedurende de resterende looptijd dan denk ik dat je extra bijdrage van totaal ca. EUR 900 voor een groot deel is verklaard. Ik zou er niet zonder meer van uitgaan dat de Leasemij het verlies op je contract nu goedmaakt.

De Polestar tuning voor mijn 2.0T betekent 37pk en 40Nm extra (T5 specs). Zou dit bij 34 maanden en nog 90.000 km een extra paar banden en schijven/blokken betekenen?
Met andere woorden: heeft het leasetarief van een T5 een extra banden- en remmenset in het tarief tov een 2.0T??
Ik kan het niet narekenen omdat de 2.0T niet meer leverbaar en calculeerbaar is maar heb meer het
gevoel dat de restwaarde van de 2.0T bijgesteld is....
Geplaatst: 12.08.2011 - 15:40
door bart simpson
schrijf ze een brief waarin je uitlegt dat je het oneens bent met ze (hebben ze ook eens lol)
Geplaatst: 12.08.2011 - 15:48
door NielsPHEV
die leasemannen proberen ook hun brood te verdienen in een uitgeknepen markt. Je bent pas echt aan de beurt als je een contract wil afkopen of forse herberekening op andere km's of looptijd krijgt die 900 euro valt mij nog wel mee
Geplaatst: 12.08.2011 - 15:49
door TrickyZ
ROB = Reparatie Onderhoud Banden
Geplaatst: 12.08.2011 - 22:10
door BartS
TrickyZ schreef:ROB = Reparatie Onderhoud Banden
Klopt, sorry, slip of the pen..
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:09
door Bakboord1
Daarnaast moet je ook het renteverlies mee rekenen. De tuning wordt voorgefinancierd en heb je pas na een paar jaar afbetaald.
Geplaatst: 18.08.2011 - 15:38
door Nuggie
Bakboord1 schreef:Daarnaast moet je ook het renteverlies mee rekenen. De tuning wordt voorgefinancierd en heb je pas na een paar jaar afbetaald.
Klopt, dat is Eur 1,59 per maand bij 8% renteverlies........
Geplaatst: 24.08.2011 - 21:38
door Nuggie
Na overleg met de leasemij is de verhoging per maand naar een redelijk bedrag gezakt. Het heeft dus wel degelijk zin om kritische vragen te stellen, zelfs aan een leasemij.
Vanmorgen de tuning uit laten voeren en vanavond de eerste ervaringen kunnen merken: Echt veel meer vermogen en souplesse! Het rijplezier wordt door deze ingreep enorm verhoogd. Het lijkt ook wel of de motor ook wat stiller is geworden (hoewel ik niet weet of dat wel mogelijk is....)
Kortom: een aanrader!
Geplaatst: 24.08.2011 - 21:52
door crackedtooth
Nuggie schreef:Na overleg met de leasemij is de verhoging per maand naar een redelijk bedrag gezakt. Het heeft dus wel degelijk zin om kritische vragen te stellen, zelfs aan een leasemij.
Vanmorgen de tuning uit laten voeren en vanavond de eerste ervaringen kunnen merken: Echt veel meer vermogen en souplesse! Het rijplezier wordt door deze ingreep enorm verhoogd. Het lijkt ook wel of de motor ook wat stiller is geworden (hoewel ik niet weet of dat wel mogelijk is....)
Kortom: een aanrader!
ben wel nieuwsgierig wat ze je hebben voorgerekend
Re: Polestar tuning 2.0T
Geplaatst: 26.11.2017 - 17:42
door vinkeyvolvo
Even dit topic nieuw leven in blazen
Zijn er nog meer mensen die dit hebben laten doen?
Ben benieuwd naar hun ervaringen.
Gr Hans