er komen harde klepzittingen in. Mijn garagebedrijf heeft een leuke prijs afgesproken met me. Ik ben daar tevreden mee.EVV schreef:In dit geval was blijkbaar alleen maar 1 klep stuk, er wordt niet over zittingen gesproken, die was blijkbaar nog goed. Vandaar mijn vraag, gaat dat wel helpen, aangezien de klep nu stuk gegaan is maar de zitting niet.Johan s60 schreef:Kleppen zijn vaak het probleem niet (tenzij verbrand), echter is de zitting het zwakst en hardere/ betere kwaliteit ga je echt wel van profiteren.
Klepgeleiders ook goed controleren, maar dat zullen ze wel doen, de onderdelen zijn de grootste kosten ook niet, over kosten gesproken heb je nu nog coulance.
Natuurlijk, als de zitting stuk gaat, gaat de klep er zo achteraan.
voor de zoveelste keer pech pech UPDATE januari 2012
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Goede aanpak, deze zijn hoofdverdachte.
Vraag ook naar een meetrapport vd klepspeling, na de reparatie.
Zo kun je het verloop hiervan beoordelen, en een goede klepbeschermings systeem, dat potje moet je denk ik heeeeeeeeeel ver weggooien.
(wel eerst legen en daarna netjes opruimen)
Vraag ook naar een meetrapport vd klepspeling, na de reparatie.
Zo kun je het verloop hiervan beoordelen, en een goede klepbeschermings systeem, dat potje moet je denk ik heeeeeeeeeel ver weggooien.
(wel eerst legen en daarna netjes opruimen)

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
zal dat biologisch verantwoord doen.Johan s60 schreef:Goede aanpak, deze zijn hoofdverdachte.
Vraag ook naar een meetrapport vd klepspeling, na de reparatie.
Zo kun je het verloop hiervan beoordelen, en een goede klepbeschermings systeem, dat potje moet je denk ik heeeeeeeeeel ver weggooien.
(wel eerst legen en daarna netjes opruimen)
Blijf de flaslube gewoon gebruiken. Baat het niet schaadt het ook niet
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ik zou dat flash lube systeem wegdoen en overgaan op dit http://www.valve-protector.de/shop/page/1?shop_param=
Dan heb je gelijk ook dosering per cil., omdat de dosering via je gas injectoren loopt, ook geeft dit systeem een overschakel signaal (LPG naar benzine) als het (bijna)op is
Maar aan jouw de keus natuurlijk
Dan heb je gelijk ook dosering per cil., omdat de dosering via je gas injectoren loopt, ook geeft dit systeem een overschakel signaal (LPG naar benzine) als het (bijna)op is
Maar aan jouw de keus natuurlijk
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
betekent dit een heel nieuw systeem in plaats van de flaslube. Wat wordt er ingespoten?? Ook een soort flaslube. Enig idee van de kosten??Johan s60 schreef:Ik zou dat flash lube systeem wegdoen en overgaan op dit http://www.valve-protector.de/shop/page/1?shop_param=
Dan heb je gelijk ook dosering per cil., omdat de dosering via je gas injectoren loopt, ook geeft dit systeem een overschakel signaal (LPG naar benzine) als het (bijna)op is
Maar aan jouw de keus natuurlijk
In te bouwen door een normaal garagebedrijf?
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Het is een ander systeem, je kan wel de flash lube vloeistof blijven gebruiken evenals andere merken.
Het is redelijk makkelijk in te bouwen, net zoveel werk als de electronische flash lube.
Ik heb het uit duitsland gehaald (goedkoper) het kost 230 euro incl. belasting, het is daarmee iets duurder dan de flash lube, maar veel beter zeker in jouw situatie
de programeer kabel kun je eventueel wel van mij lenen, want die krijg je er niet bij en heb je echt nodig
http://www.trendsturm.de/index.php?cat= ... ronik.html
Hier een filmpje om je een idee te geven
Het is redelijk makkelijk in te bouwen, net zoveel werk als de electronische flash lube.
Ik heb het uit duitsland gehaald (goedkoper) het kost 230 euro incl. belasting, het is daarmee iets duurder dan de flash lube, maar veel beter zeker in jouw situatie
de programeer kabel kun je eventueel wel van mij lenen, want die krijg je er niet bij en heb je echt nodig
http://www.trendsturm.de/index.php?cat= ... ronik.html
Hier een filmpje om je een idee te geven
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
lijkt me niet, vooral niet met een turboIroll schreef:Als hij harde klepzetels laat monteren en eventueel bronzen klepgeleiders, lijkt me het toch overbodig om een valve protector te plaatsen? Of zie ik nu iets over het hoofd.
Bronzen klepgeleider zou ik niet doen, slijt te snel
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
zal het zeker met mijn garage gaan bespreken. Ik heb er zelf te weinig verstand vanJohan s60 schreef:Het is een ander systeem, je kan wel de flash lube vloeistof blijven gebruiken evenals andere merken.
Het is redelijk makkelijk in te bouwen, net zoveel werk als de electronische flash lube.
Ik heb het uit duitsland gehaald (goedkoper) het kost 230 euro incl. belasting, het is daarmee iets duurder dan de flash lube, maar veel beter zeker in jouw situatie
de programeer kabel kun je eventueel wel van mij lenen, want die krijg je er niet bij en heb je echt nodig
http://www.trendsturm.de/index.php?cat= ... ronik.html
Hier een filmpje om je een idee te geven
In ieder geval heel erg bedankt voor alle info
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
denk niet dat ze het hun belang vinden. Ik moet kiezen. Kan de auto ook verkopen en een diesel gaan rijden. Gaat mijn volgende worden, maar eerst deze nog een aantal jaren hoop ik.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik haal de bronzen klepgeleiders juist aan omdat het minder snel slijt als hardstalen klepgeleiders. Brons heeft als materiaal eigenschap het grote voordeel dat het zelfsmerend is. Daarom veel toegepast in getunede en race blokken. Maar ik denk niet dat ze voor de V70 gemaakt worden, dus dit is een theoretisch verhaal.Bronzen klepgeleider zou ik niet doen, slijt te snel
_________________
Zo zal jouw klep er waarschijnlijk ook uit zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maar het is ook weer een mooi gezicht zo'n (schone) gereviseerde kop onder kap.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
bij mij was er een hoek uit. "slechts"bij 1 klep. Rest was goed.AlexV70 schreef:Maar het is ook weer een mooi gezicht zo'n (schone) gereviseerde kop onder kap.
Lees veel adviezen maar ben er nog niet uit wat nu het goede advies is
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Ach, hij heeft het al 3 ton uitgehouden. Welk advies zou je nog willen hebben?
Met deze kop houdt ie het sowieso een ton uit en met flashlube wel 2 ton.
Met deze kop houdt ie het sowieso een ton uit en met flashlube wel 2 ton.
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
daar hoop ik ook op. dan ben ik 3 a 4 jaar verder en heb ik geld opzij gezet voor een volgende. Daarom nu hier voor gekozen
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
Ik kreeg destijds het LPG advies voor een Volvo na 2000 vanwege de hydraulische kleppen verplicht Flashlube en kleprevisie elke 140dkm....
Ik ben het helemaal met EVV eens en zou, op zijn minst, als LPG rijder er een Innovate LC1 AFR in zetten. Want vooral het arm lopen molt je kleppen.
Ook aan de LPG metingen heb je niets, je wil weten of je motor onder bepaalde belasting nog steeds het juiste mengsel krijgt. Zelfs een rollenbank kan deze situaties niet goed nabootsen.
Voor €150 aan materiaal kan je onder alle omstandigheden zelf bekijken wat er met je mengsel gebeurt.
Ik ben het helemaal met EVV eens en zou, op zijn minst, als LPG rijder er een Innovate LC1 AFR in zetten. Want vooral het arm lopen molt je kleppen.
Ook aan de LPG metingen heb je niets, je wil weten of je motor onder bepaalde belasting nog steeds het juiste mengsel krijgt. Zelfs een rollenbank kan deze situaties niet goed nabootsen.
Voor €150 aan materiaal kan je onder alle omstandigheden zelf bekijken wat er met je mengsel gebeurt.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Ik neem aan dat je hier zelf geen ervaring mee hebt?.abbabak1 schreef:Ook aan de LPG metingen heb je niets, je wil weten of je motor onder bepaalde belasting nog steeds het juiste mengsel krijgt. Zelfs een rollenbank kan deze situaties niet goed nabootsen.
Of waar komt die onzin anders vandaan?.
Daar zou ik niet te zeker van zijn.dik999 schreef:BRC installatie. Auto krijgt normaal onderhoudsbeurten, dus mag ik aannemen dat alles goed afgesteld is/wordt.
BRC is een hele goed installatie ( 1 van de betere), maar moet je wel naar een gasboer om hem goed af te laten stellen.