Pagina 4 van 15

Geplaatst: 12.08.2011 - 09:42
door dik999
EVV schreef:
Johan s60 schreef:Kleppen zijn vaak het probleem niet (tenzij verbrand), echter is de zitting het zwakst en hardere/ betere kwaliteit ga je echt wel van profiteren.

Klepgeleiders ook goed controleren, maar dat zullen ze wel doen, de onderdelen zijn de grootste kosten ook niet, over kosten gesproken heb je nu nog coulance.
In dit geval was blijkbaar alleen maar 1 klep stuk, er wordt niet over zittingen gesproken, die was blijkbaar nog goed. Vandaar mijn vraag, gaat dat wel helpen, aangezien de klep nu stuk gegaan is maar de zitting niet.
Natuurlijk, als de zitting stuk gaat, gaat de klep er zo achteraan.
er komen harde klepzittingen in. Mijn garagebedrijf heeft een leuke prijs afgesproken met me. Ik ben daar tevreden mee.

Geplaatst: 12.08.2011 - 10:01
door Johan s60
Goede aanpak, deze zijn hoofdverdachte.
Vraag ook naar een meetrapport vd klepspeling, na de reparatie.

Zo kun je het verloop hiervan beoordelen, en een goede klepbeschermings systeem, dat potje moet je denk ik heeeeeeeeeel ver weggooien.

(wel eerst legen en daarna netjes opruimen) :D

Geplaatst: 12.08.2011 - 11:09
door dik999
Johan s60 schreef:Goede aanpak, deze zijn hoofdverdachte.
Vraag ook naar een meetrapport vd klepspeling, na de reparatie.

Zo kun je het verloop hiervan beoordelen, en een goede klepbeschermings systeem, dat potje moet je denk ik heeeeeeeeeel ver weggooien.

(wel eerst legen en daarna netjes opruimen) :D
zal dat biologisch verantwoord doen.
Blijf de flaslube gewoon gebruiken. Baat het niet schaadt het ook niet

Geplaatst: 12.08.2011 - 11:31
door Johan s60
Ik zou dat flash lube systeem wegdoen en overgaan op dit http://www.valve-protector.de/shop/page/1?shop_param=

Dan heb je gelijk ook dosering per cil., omdat de dosering via je gas injectoren loopt, ook geeft dit systeem een overschakel signaal (LPG naar benzine) als het (bijna)op is

Maar aan jouw de keus natuurlijk

Geplaatst: 12.08.2011 - 11:39
door Iroll
Als hij harde klepzetels laat monteren en eventueel bronzen klepgeleiders, lijkt me het toch overbodig om een valve protector te plaatsen? Of zie ik nu iets over het hoofd.

Geplaatst: 12.08.2011 - 11:40
door dik999
Johan s60 schreef:Ik zou dat flash lube systeem wegdoen en overgaan op dit http://www.valve-protector.de/shop/page/1?shop_param=

Dan heb je gelijk ook dosering per cil., omdat de dosering via je gas injectoren loopt, ook geeft dit systeem een overschakel signaal (LPG naar benzine) als het (bijna)op is

Maar aan jouw de keus natuurlijk
betekent dit een heel nieuw systeem in plaats van de flaslube. Wat wordt er ingespoten?? Ook een soort flaslube. Enig idee van de kosten??
In te bouwen door een normaal garagebedrijf?

Geplaatst: 12.08.2011 - 12:03
door Johan s60
Het is een ander systeem, je kan wel de flash lube vloeistof blijven gebruiken evenals andere merken.

Het is redelijk makkelijk in te bouwen, net zoveel werk als de electronische flash lube.

Ik heb het uit duitsland gehaald (goedkoper) het kost 230 euro incl. belasting, het is daarmee iets duurder dan de flash lube, maar veel beter zeker in jouw situatie

de programeer kabel kun je eventueel wel van mij lenen, want die krijg je er niet bij en heb je echt nodig

http://www.trendsturm.de/index.php?cat= ... ronik.html

Hier een filmpje om je een idee te geven


Geplaatst: 12.08.2011 - 12:32
door Johan s60
Iroll schreef:Als hij harde klepzetels laat monteren en eventueel bronzen klepgeleiders, lijkt me het toch overbodig om een valve protector te plaatsen? Of zie ik nu iets over het hoofd.
lijkt me niet, vooral niet met een turbo

Bronzen klepgeleider zou ik niet doen, slijt te snel

Geplaatst: 12.08.2011 - 13:30
door dik999
Johan s60 schreef:Het is een ander systeem, je kan wel de flash lube vloeistof blijven gebruiken evenals andere merken.

Het is redelijk makkelijk in te bouwen, net zoveel werk als de electronische flash lube.

Ik heb het uit duitsland gehaald (goedkoper) het kost 230 euro incl. belasting, het is daarmee iets duurder dan de flash lube, maar veel beter zeker in jouw situatie

de programeer kabel kun je eventueel wel van mij lenen, want die krijg je er niet bij en heb je echt nodig

http://www.trendsturm.de/index.php?cat= ... ronik.html

Hier een filmpje om je een idee te geven

zal het zeker met mijn garage gaan bespreken. Ik heb er zelf te weinig verstand van
In ieder geval heel erg bedankt voor alle info

Geplaatst: 12.08.2011 - 13:36
door Johan s60
Wellicht kun je de kosten van dat systeem delen, want het is ook in hun belang.

Geplaatst: 12.08.2011 - 13:44
door dik999
denk niet dat ze het hun belang vinden. Ik moet kiezen. Kan de auto ook verkopen en een diesel gaan rijden. Gaat mijn volgende worden, maar eerst deze nog een aantal jaren hoop ik.

Geplaatst: 12.08.2011 - 19:52
door Iroll
Bronzen klepgeleider zou ik niet doen, slijt te snel
_________________
Ik haal de bronzen klepgeleiders juist aan omdat het minder snel slijt als hardstalen klepgeleiders. Brons heeft als materiaal eigenschap het grote voordeel dat het zelfsmerend is. Daarom veel toegepast in getunede en race blokken. Maar ik denk niet dat ze voor de V70 gemaakt worden, dus dit is een theoretisch verhaal.

Geplaatst: 12.08.2011 - 20:22
door Gast
Zo zal jouw klep er waarschijnlijk ook uit zien.

Geplaatst: 12.08.2011 - 20:23
door Gast
Maar het is ook weer een mooi gezicht zo'n (schone) gereviseerde kop onder kap.

Geplaatst: 12.08.2011 - 21:13
door dik999
AlexV70 schreef:Maar het is ook weer een mooi gezicht zo'n (schone) gereviseerde kop onder kap.
bij mij was er een hoek uit. "slechts"bij 1 klep. Rest was goed.
Lees veel adviezen maar ben er nog niet uit wat nu het goede advies is

Geplaatst: 12.08.2011 - 23:05
door Gast
Ach, hij heeft het al 3 ton uitgehouden. Welk advies zou je nog willen hebben?
Met deze kop houdt ie het sowieso een ton uit en met flashlube wel 2 ton.

Geplaatst: 13.08.2011 - 07:35
door dik999
daar hoop ik ook op. dan ben ik 3 a 4 jaar verder en heb ik geld opzij gezet voor een volgende. Daarom nu hier voor gekozen

Geplaatst: 14.08.2011 - 09:29
door abbabak1
Ik kreeg destijds het LPG advies voor een Volvo na 2000 vanwege de hydraulische kleppen verplicht Flashlube en kleprevisie elke 140dkm....

Ik ben het helemaal met EVV eens en zou, op zijn minst, als LPG rijder er een Innovate LC1 AFR in zetten. Want vooral het arm lopen molt je kleppen.

Ook aan de LPG metingen heb je niets, je wil weten of je motor onder bepaalde belasting nog steeds het juiste mengsel krijgt. Zelfs een rollenbank kan deze situaties niet goed nabootsen.

Voor €150 aan materiaal kan je onder alle omstandigheden zelf bekijken wat er met je mengsel gebeurt.

Geplaatst: 14.08.2011 - 10:29
door Ludo
abbabak1 schreef:Ook aan de LPG metingen heb je niets, je wil weten of je motor onder bepaalde belasting nog steeds het juiste mengsel krijgt. Zelfs een rollenbank kan deze situaties niet goed nabootsen.
Ik neem aan dat je hier zelf geen ervaring mee hebt?.
Of waar komt die onzin anders vandaan?.

Geplaatst: 14.08.2011 - 11:02
door Gast
dik999 schreef:BRC installatie. Auto krijgt normaal onderhoudsbeurten, dus mag ik aannemen dat alles goed afgesteld is/wordt.
Daar zou ik niet te zeker van zijn.
BRC is een hele goed installatie ( 1 van de betere), maar moet je wel naar een gasboer om hem goed af te laten stellen.