Pagina 4 van 4

Geplaatst: 15.08.2011 - 23:05
door lkort
Kosten weet ik niet, het is een simpel onderdeel dat binnen 5 minuten te verwisselen is.

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:25
door Thijs
Hoe kan de turbodruk regelaar zorgen voor warm lopen, weet je dat ook? Interessant te weten!

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:37
door Max
Ivo Philips schreef:Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat wij steeds B&B's of hotelletjes boeken en geen sleurhut erachter hebben....
Met een Holtkamper Cocoon gaat het prima, maar die is in ons geval beladen maar ongeveer 550/650 kg. :D

Geplaatst: 16.08.2011 - 21:38
door Thijs
Met 1600 kg erachter gaat het ook goed hoor!

Geplaatst: 17.08.2011 - 07:32
door EVV
Thijs schreef:Hoe kan de turbodruk regelaar zorgen voor warm lopen, weet je dat ook? Interessant te weten!
Dat kan door veel turbo druk te blijven leveren terwijl het niet nodig is.

Geplaatst: 17.08.2011 - 08:01
door lkort
Thijs schreef:Hoe kan de turbodruk regelaar zorgen voor warm lopen, weet je dat ook? Interessant te weten!
Te weinig turbodruk en daardoor te weinig vermogen. Automaat blijft slippen en genereert veel warmte. Warmtewisselaar van automaat zit in de radiateur waardoor de koelwater temperatuur oploopt. gevolg is dat de noodloop wordt geactiveerd.

Geplaatst: 17.08.2011 - 08:13
door lkort
Ik heb 3 jaar lopen tobben met warmlopen. Nu de problemen opgelost zijn ben ik er van overtuigd dat een D5 geartronic moeiteloos met 2000 kg aan de haak met 85 km per uur alle hellingen op de autobaan in Duitsland en Oostenrijk kan nemen. Extra oliekoelers zijn niet noodzakelijk, hoewel de oplossing van Volvo om geen extra koeler voor de bak te plaatsen niet optimaal is..... Indien dat niet gaat is er iets mis met de auto.