Zelf heb ik een 2.0 S40 gehad met lpg, de auto had 400.000 km gelopen toen hij wegging.
Wat heb ik gehad? bobines, lpg tankfilter, injectoren, en verder mechanische delen als draagarmen.
Motor liep probleemloos en auto had nog fut genoeg.
Nu rij ik een V40 1.8 op lpg, rij 60.000 km op jaarbasis ( auto heeft nu 310.000 km gelopen ), rijdt goed maar ik kan nog steeds niet wennen aan het vermogen i.c.m. de 2.0.
Nog niet echt grote problemen gehad, op een uitgesleten bougiegat na dan.
Nu wel problemen met een gaslucht in de auto, welke maar niet getraceerd kan worden.
Overall waardering van 3 jaar en 180.000 km Volvo zijn positief, ik ben geen Volvo man maar de auto heeft mijn waardering gekregen... het is niet voor niets mijn 2e.
LPG G3 en hoge kilometerstand
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
Bedankt 440td,een positief berichtje is altijd leuk om te lezen in deze topic
Bevindingen van Volvo lpg/g3 rijders met veel km's vind ik altijd interessant.
Bevindingen van Volvo lpg/g3 rijders met veel km's vind ik altijd interessant.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
Misschien toch het vermeldden waard.Ik ben voor een diagnose bij het gasbedrijf Lunetten de Bilt geweest.
Mede omdat het gassysteem niet beviel.Liep op 3 cilinders etc.
Nu,dat had ik eerder moeten doen.
Het enige wat er aan de hand was stelde weinig voor.
Alle rubberen ringetjes vernieuwd van de injectoren.
en 4 injectoren pijpjes vernieuwd.
Diagnose gasbedrijf en nu van mij zelf:,G3 LPI Vialle systeem rijd weer als nieuw.
Volgens dit gas bedrijf zit mijn installatie er al in vanaf nieuw (1996)in.
En dat dit systeem,Vialle LPI 1 van de onderhoudsvriendelijkste systemen is.
Leuk om te horen.
Dus resumerend,mijn portemonnee is niet leeggetrokken waar ik bang voor was,zeker gezien de topic antwoorden op de volvo forums.
Mijn vertrouwen in een Vialle LPI systeem is hierdoor fors toegenomen.
Mede omdat het gassysteem niet beviel.Liep op 3 cilinders etc.
Nu,dat had ik eerder moeten doen.
Het enige wat er aan de hand was stelde weinig voor.
Alle rubberen ringetjes vernieuwd van de injectoren.
en 4 injectoren pijpjes vernieuwd.
Diagnose gasbedrijf en nu van mij zelf:,G3 LPI Vialle systeem rijd weer als nieuw.
Volgens dit gas bedrijf zit mijn installatie er al in vanaf nieuw (1996)in.
En dat dit systeem,Vialle LPI 1 van de onderhoudsvriendelijkste systemen is.
Leuk om te horen.
Dus resumerend,mijn portemonnee is niet leeggetrokken waar ik bang voor was,zeker gezien de topic antwoorden op de volvo forums.
Mijn vertrouwen in een Vialle LPI systeem is hierdoor fors toegenomen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Als jou installatie van 1996 is, zit er een filtertje in het appendagekastje, dat volgens Vialle voorschrift, iedere 40.000km vervangen dient te worden.480classic schreef:G3 LPI Vialle systeem rijd weer als nieuw.
Volgens dit gas bedrijf zit mijn installatie er al in vanaf nieuw (1996)in.
En dat dit systeem,Vialle LPI 1 van de onderhoudsvriendelijkste systemen is.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
Ludo bedankt,het gas bedrijf heeft daarover niets gezegd.Is wel een Vialle specialist.Zal het navragen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Familiebedrijf is het en bestaat al jaren,vroeger zaten ze in Utrecht.