Pagina 4 van 5
Geplaatst: 22.09.2011 - 18:38
door 945i
Een 316 van 1984 zeker, ja die leken er best veel op.
Geplaatst: 22.09.2011 - 18:53
door bart simpson
ik vind een 318 van 2011 ook geen feest qua geluidsnivo en finesse die loopt zelfs redelijk gelijk op met een gedateerde 2.0 S40
Geplaatst: 23.09.2011 - 08:49
door Volvorijden
945i schreef:Een 316 van 1984 zeker, ja die leken er best veel op.
Ben niet iemand die in het verleden blijft hangen..ga mee met de tijd.....
Geplaatst: 23.09.2011 - 08:56
door 945i
Dat geloof ik meteen, alleen weet je dat niet van de garage die jou die leenauto meegeeft natuurlijk..
Geplaatst: 23.09.2011 - 17:02
door gold
Ja jongens...
Kan allemaal wel waar zijn met die "moderne" motoren en zo...
En ik vind de TSI van mijn ega best leuk rijden (pittig & zuinig)
Maar zo boterzacht als mijn 5 cyl loopt... nee...
(en het geluid he...)
zucht...
Geplaatst: 23.09.2011 - 17:41
door Volvorijden
Volvorijden schreef:945i schreef:Een 316 van 1984 zeker, ja die leken er best veel op.
Ben niet iemand die in het verleden blijft hangen..ga mee met de tijd.....
Het was een 316 uit 2009 ....
Geplaatst: 24.09.2011 - 08:22
door rudolfi
Voor de C30 heb ik zelf 2 jaar lang een Leon 1.4 tsi gehad. En geen problemen hoor.
Fijne soepele motor.
Geplaatst: 24.09.2011 - 08:43
door bart simpson
VAG heeft met zijn nieuwe (vaak beste innovatieve) benzine motoren doorgaans een korte lifcycle
Geplaatst: 24.09.2011 - 09:59
door V70/2.4D/2003
@ bart simpson, Dat is dan best wel verstandig, het zal de omzet voor de dealers, revisiebedrijven, onderdelenleveranciers etc ten goede komen.
Maar, om een beetje on topic te blijven: Nog onlangs liep ik door de werkplaats van een VAG-dealer en mocht daar het resultaat aanschouwen van de poging om een auto iets sneller te maken. Een prachtig gebogen nokkenas om over de rest van de motorschade maar te zwijgen.
Enfin, wie het doet moet het zelf maar weten.
Geplaatst: 24.09.2011 - 10:51
door bart simpson
ik lees vaak kritiek op powershift en geartonic bakken van Volvo en lees dan bijna even vaak hoed goed VAG het met DSG bakken voor elkaar heeft.
Ken geen enkel powershift revisiebedrijf maar weet ondertussen wel een paar echt gespecialiceerde DSG bak revisiebedrijven...
Geplaatst: 24.09.2011 - 13:33
door Volvorijden
Ken geen enkel powershift revisiebedrijf
Nee maar....voor gespecialiseerde bedrijven heb je ook een markt nodig. Dus is de vraag...hoeveel Volvo/ford met powershift rijden er rond t.o.v. het aantal DSG transmissies van Audi/Skoda/VW...
Geplaatst: 24.09.2011 - 14:43
door bart simpson
laat ik het anders zeggen, er is er bij ons nog nooit een geweest die gereviseert diende te worden
Geplaatst: 24.09.2011 - 19:33
door Volvorijden
dan heb je hele nette klanten of ze luisteren heel goed naar je.....
Doet VW er ook wel veel aan om het verbruik te drukken dus schakelen die DSG bakken ook aanzienlijk meer dan de powershifts van Volvo.
Geplaatst: 24.09.2011 - 19:45
door gold
Kan ik me wel voorstellen, dat veel schakelen. Echt de oplossing van vw volgens mij om krachtig en pittig over te komen...
In de handgeschakelde tsi van mijn meissie schakel ik me heeeeeeelemaal suf.
Echt, je moet er een sport van maken, anders wordt je he-le-maal gek

Geplaatst: 24.09.2011 - 20:22
door 945i
Een automaat is dan ideaal. Met een beperkte powercurve en veel verzetten die automatisch op het juiste moment ingeschakeld worden, wat wil je nog meer..

Geplaatst: 24.09.2011 - 21:02
door gold
That's true....
Automatiseren die hap (ik zit niet voor niets in de ICT

)
Maar liever nog gewoon lekker zelf schakelen met langere verzetjes en iets meer power...
Geplaatst: 28.09.2011 - 08:36
door v70bio
@Bart: Onbetrouwbaar dat dacht ik ook niet toen ik de 1.6 kocht 1,5 jaar geleden. Maar deze motor valt mij toch behoorlijk tegen en dan bedoel ik niet het vermogen. Maar de motor houdt continu in, rijdt schokkerig/stotend vermoed zelf door het terugdraaien van de co2 uitstoot.
Geplaatst: 28.09.2011 - 10:44
door JosP
@v70bio: Hetzelfde geldt voor de 1.8 motor. 2x een C30 gehad met 1.8 motor. De eerste begon na een half jaar met inhouden en schokkerig rijden en dan vooral als de motor warm was. Het probleem was wel onderkend maar niet op te lossen. Daarna een nieuwe C30 met dezelfde 1.8 motor gekocht (met het idee dat de vorige wel een maandagmorgen auto was) en daar had ik na een maand of 8 dezelfde problemen mee. En de dealer zegt dat ie dit nog nooit mee heeft gemaakt met een 1.8 motor....... Je zal begrijpen dat ik wel even klaar ben met Volvo.
Geplaatst: 28.09.2011 - 11:15
door fmgillis
Ik had hetzelfde met mijn v50 maar heb het gelukkig nooit als irritant ervaren.
De 1.8 is nu eenmaal niet echt een snelle motor.
Heb nu in de c30 de 2.0 maar dat is wel echt een wereld van verschil..
Motor loopt heerlijk soepel ook in lage toeren.
Geplaatst: 28.09.2011 - 15:35
door v70bio
Bij mij gaat de C30 eruit en wordt vervangen door een diesel.