Pagina 4 van 6

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:54
door 945i
Ja, een gaspedaalsensor weet ik... maar de rest... :?

Dat gaspedaal is in onze C1 ook vervangen trouwens (recall), was precies dezelfde....

Geplaatst: 09.08.2011 - 17:55
door bart simpson
Laguna-S60 schreef:de meeste toyota liefhebbers (ik ook dus) kopen dus ook liever geen toyota die in europa gebouwd is maar liever 1 uit japan of amerika maar deze zijn een stuk schaarser en duurder....
is de kwaliteit van modelauto's voor 14 jarigen uit Japan zoveel beter? (echte Toyota's uit de US zijn dubieus qua kwaliteit)

Geplaatst: 09.08.2011 - 18:03
door gsx750r
Het blijft toch ook maar sukkelen met die auto's. Nou BMW weer. In de VS natuurlijk, dat dan weer wel .....

Afbeelding

Bron

Rob

Geplaatst: 09.08.2011 - 18:15
door 945i
o ja, dat waren die types met een heel klein handeltje aan het stuur als keuzehandel voor de automaat.
In de USA ben je de klos dan.... Zag je maar aan die Toyota's.. 1 echt geval geweest, de rest waren mensen die geld wilden verdienen......

Geplaatst: 09.08.2011 - 19:29
door BartS
Vergeet de Toyota-diesels van een paar jaar terug niet: hoog olie-verbruik, veel problemen met roetfilters, etc.

Geplaatst: 09.08.2011 - 19:39
door Laguna-S60
het hoge olie verbruik was bij de eerste VVT-I motoren, en vergeet de koppakking bij de D-cats niet ;)

Geplaatst: 09.08.2011 - 19:41
door Laguna-S60
945i schreef:de rest waren mensen die geld wilden verdienen......
Een bekende van me werkt bij toyota in emmeloord, daar kwam een klant en die vertelde doodleuk dat zijn gaspedaal soms bleef hangen....

die bekende van me kijkt hem eens raar aan... want het bleek een auto te zijn met een mechanisch gaspedaal... waar hij dus helemaal niet kan blijven hangen :roll:

Geplaatst: 09.08.2011 - 19:56
door 945i
Het kan wel, maar om een andere reden. ;)
Gaspedaal van de C1 is dezelfde als in veel Toyota's, maar alleen bij de automaat met airco.... laten wij die nou net hebben..

Geplaatst: 09.08.2011 - 20:02
door Laguna-S60
waar ik nog steeds om moet lachen is GM met hun inruil acties op Toyota's terwijl ze zelf (bleek later) het zelfde gaspedaal gebruikten whahahaha :P :D

Geplaatst: 09.08.2011 - 20:22
door DawnBlueED
gsx750r schreef:
jpwg001 schreef:Kortom: Frankrijk is niet echt een Volvoland en Volvo is niet echt een Frankrijkauto...
Het mag duidelijk zijn dat bovenstaand citaat bij mij, als Volvorijder in Portugal, vragen oproept.

Dus ......bij deze de vragen:

1. Welke landen zijn 'echte Volvolanden' ?

[......................]
Ik wil wel even op deze ene vraag reageren:

Alle landen zijn Volvo-landen, maar de Volvo-dichtheid verschilt best wel flink per land.

In mijn gevoel is het merk slechts sterk in 3 landen: Zweden, Nederland en België, maar toen ik dat ging verifiëren met gegevens van Volvo zelf* klopte dat niet helemaal (zie pagina 35 van het pdf) ...........
Het aantal Volvo's per inwoner is in deze 3 landen wel het hoogst

*http://www.volvocars.com/intl/top/about ... 10_ENG.pdf

Interessant is dat de meeste Volvo's worden verkocht in de USA (XC60) en de meeste Volvo's worden geproduceerd in België.

De top 10 van de Volvo verkopen in aantallen per land zag er in 2008/9 als volgt uit:

USA 61,426 (73,078)
Sweden 41,826 (47,775)
Great Britain 34,371 (33,341)
Germany 25,221 (27,053)
China 22,405 (12,640)
Italy 15,896 (16,653)
Netherlands 14,035 (16,742)
Belgium 13,223 (12,872)
France 11,596 (11,745)
Spain 8,306 (9,876)
Others 86,503 (112,522)

In aantallen worden er in Frankrijk dus niet zo heel veel minder Volvo's verkocht als in Nederland, in Italië zelfs meer dan in Nederland.

Geplaatst: 09.08.2011 - 20:34
door 945i
Ja, maar het zegt mij nog niets vwb. de dealer dichtheid...

Geplaatst: 09.08.2011 - 20:47
door DawnBlueED
945i schreef:Ja, maar het zegt mij nog niets vwb. de dealer dichtheid...
Ik gok dat dat Zweden (vooral in het 'drukke' deel), Nederland en België zijn.

Als je de verkopen deelt door de oppervlakte zou je een aardige indicatie moeten krijgen.

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:09
door gsx750r
DawnBlueED schreef:
945i schreef:Ja, maar het zegt mij nog niets vwb. de dealer dichtheid...
Ik gok dat dat Zweden (vooral in het 'drukke' deel), Nederland en België zijn.
Als je de verkopen deelt door de oppervlakte zou je een aardige indicatie moeten krijgen.
Voor de dealerdichtheid denk ik dat je de totale oppervlakte van het land moet delen door het aantal dealers, niet door het aantal verkopen.

Voor Portugal levert dat 91.982/23 = 1 dealer per 3999,2 km2 op. Natuurlijk zegt dat nog niet veel omdat niet alle dealers keurig over het land verdeeld zitten. Zeker hier niet.

In mijn geval zitten alle (Portugese) dealers op minimaal 200km afstand.
Vandaar dat ik mijn toevlucht heb gezocht tot een Spaanse dealer op ca. 70 km afstand.

Rob

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:11
door BillyBob
Om even aan te sluiten bij de vraag of je beter in een Volvo-land pech hebt....

Nee :)
Toen ik in 2008 pech had in Zweden had de Volvogarage het zo druk dat ze in een week tijd niet naar mijn auto konden/wilden kijken.
Auto is om die reden weer getransporteerd naar België waar bleek dat het een of ander klein probleem was met een sensor, gefixt in 10 minuten. Gelukkig was ik hiervoor verzekerd!

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:13
door BillyBob
@ Rob
Ben net terug uit Portugal met de V50: heb wel wat Portugese Volvo's gezien!

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:40
door DawnBlueED
gsx750r schreef:
DawnBlueED schreef:
945i schreef:Ja, maar het zegt mij nog niets vwb. de dealer dichtheid...
Ik gok dat dat Zweden (vooral in het 'drukke' deel), Nederland en België zijn.
Als je de verkopen deelt door de oppervlakte zou je een aardige indicatie moeten krijgen.
Voor de dealerdichtheid denk ik dat je de totale oppervlakte van het land moet delen door het aantal dealers, niet door het aantal verkopen.
Ja, dat is veel beter (ik deed het wel andersom :P)- ik heb die data alleen niet bij de hand voor alle landen - Ideaal zou een kaart zijn met alle dealers van Europa er op. Er zijn zoals jij ook al aangeeft ook nog regionale verschillen.

Geplaatst: 09.08.2011 - 21:44
door 945i
Ik gok dan zomaar dat de dealerdichtheid in Frankrijk minder is dan in Nederland. (en daar ging het initieel om) ;)

Geplaatst: 09.08.2011 - 22:00
door sanco
En dan gooi ik er nog eentje in:
de dealer (oplossings-) gerichtheid ??
....Franse slag etc...
zal wel moeilijk worden hier een graa(t)d meter voor te vinden... ;-)

Eerlijk is eerlijk, het eerste jaar (toen de V50 nog wat kinderkwaaltjes onder de kap had) heb ik wel ff gekeken welke garages er allemaal op de route richting Plagne lagen.... kan je vertellen, 't waren er niet veel, ze pasten op een A4 papiertje.... :?
De tenen zaten me dan ook krom in de schoenen toen ik zilver na een week < -15 grd weer tot leven moest brengen. Wat ben je opgelucht als je autootje dan na ca een kleine minuut weer wenst te luisteren naar de bewegingen van het gaspedaal. .. Ik zag mezelf al met de depanage de afdaling maken.

Geplaatst: 09.08.2011 - 22:11
door DawnBlueED
Toch vind ik nu via www.volvocars.com zo maar 120 dealers over Frankrijk heen, of ze het onderdeel ook nog hebben is natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar ja, hier in NL heeft de lokale dealer ook niet alles op voorraad (voor mijn 940 D24TIC nog niet eens een oliefilter)

Geplaatst: 09.08.2011 - 23:01
door gsx750r
DawnBlueED schreef:..... ik heb die data alleen niet bij de hand voor alle landen
Ik ook niet hoor maar........ even op de site van Volvo Portugal het aantal dealers opgezocht en op Wikipedia de oppervlakte van Portugal :D

Rob