Pagina 4 van 5
Geplaatst: 11.08.2011 - 11:09
door bart simpson
Binnen een paar maanden een i pad 1 en een totaal vernieuwde, goedkopere en functionelere i pad 2, die snelle stappen zijn in de relatief lang lifecycle van een auto niet te maken.
Een vast systeem kan dus nooit echt concurreren met een systeem dat keer op keer een andere richting uitgaat, het vergelijk wordt hier gemaakt met tomtom die zelf al meerdere systemen naast elkaar hanteert terwijl Volvo nu inzet op uitsluitend sensus
Geplaatst: 11.08.2011 - 11:20
door diesel01
Daar heb je een puntje bart.
Alleen hebben wij thuis een iPad 1 en dat ding voldoet prima, mijn ouders krijgen de 2e versie dus we gaan zien of die echt beter is.
Wbt vormgeving is het erg..ehmm..vet
Geplaatst: 11.08.2011 - 11:25
door bart simpson
electronica is ook een veel vluchtiger product dan een auto
Geplaatst: 11.08.2011 - 12:02
door BartS
945i schreef:Ach.. Ford doet zoiets met Motorola en BMW heeft iets met Apple tegenwoordig....
De i-podintegratie in i-Drive is een mooi voorbeeld hoe het kan.
Ik denk dat BS gelijk heeft. Het hardwarematig updaten van navigatiesystemen is voor autofabrikanten bijna niet bij te houden. Zolang het om software gaat, zou het wellicht nog kunnen lukken.
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:00
door Quota
BartS schreef:945i schreef:Ach.. Ford doet zoiets met Motorola en BMW heeft iets met Apple tegenwoordig....
De i-podintegratie in i-Drive is een mooi voorbeeld hoe het kan.
Ik denk dat BS gelijk heeft. Het hardwarematig updaten van navigatiesystemen is voor autofabrikanten bijna niet bij te houden. Zolang het om software gaat, zou het wellicht nog kunnen lukken.
Precies, en topicstarter (en ik ook) hebben dus vooral problemen met de software. bij mij voldoet de RTI prima, alleen mis ik dus de TMC informatie, die lijkt niet in het systeem ontvangen te worden.
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:02
door bart simpson
die zit er dus wel op, maar staat mogelijk niet goed ingesteld
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:14
door Quota
bart simpson schreef:die zit er dus wel op, maar staat mogelijk niet goed ingesteld
Is dat een instelling die ik zelf ergens aan zou moeten kunnen passen, of is dit iets wat ik aan de dealer zou moeten vragen?
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:20
door bart simpson
moet je zelf in kunnen stellen
Geplaatst: 11.08.2011 - 13:23
door 945i
Of gewoon een TMC antenne storinkje...(kabel oid.)
Geplaatst: 14.08.2011 - 18:09
door HansEindhovenV70
bart simpson schreef:945i schreef:Ik denk dat Bart Simpson dat weleens heeft gedaan... Ik ook trouwens, een but systeem is het.
zoals gezegt, wat een waardeloos systeem is een HU1205
Verklaar eens dan wat je er waardeloos aan vind? Het is lekker basic en werkt altijd en vind dat hij snel de route berekend en herberekend indien nodig.
Geplaatst: 14.08.2011 - 19:25
door Oceanracer
Een HU1205 is wel heel erg 1998...
Geplaatst: 14.08.2011 - 21:05
door bart simpson
HansEindhovenV70 schreef:bart simpson schreef:945i schreef:Ik denk dat Bart Simpson dat weleens heeft gedaan... Ik ook trouwens, een but systeem is het.
zoals gezegt, wat een waardeloos systeem is een HU1205
Verklaar eens dan wat je er waardeloos aan vind? Het is lekker basic en werkt altijd en vind dat hij snel de route berekend en herberekend indien nodig.
toen hij uitkwam was hij al zwaar gedateerd, geen kaart, 24 cd rom's, nee, ook absoluut niet meer van deze tijd
Geplaatst: 14.08.2011 - 22:26
door Oceanracer
Die 24 CD-rom's worden ook gebruikt door Volvo's RTI in de V70N van de eerst paar jaar... Waar overigens ook nog de CD-rom-wisselaar na verloop van tijd de geest geeft.
Geplaatst: 14.08.2011 - 22:31
door 945i
Kan mij nog herinneren dat je de cd erin moest doen, via alle knopjes en de potmeter een route moest uitstippelen en dan kon die CD-rom er weer uit als je een normale cd wilde draaien... En dan zat er zo'n vent met een sacherijnige stem in dat ding..
Geplaatst: 14.08.2011 - 22:34
door Oceanracer
En als je dan, om wat voor reden van de route afweek, werd weer om de CD-rom gevraagd. Ja ja, dat waren nog eens tijden...

Geplaatst: 17.08.2011 - 08:02
door HansEindhovenV70
Je moet hem wel hebben in combinatie met een wisselaar, dan heb je dat probleem niet, zonder wisselaar inderdaad lastig.
Voor het berekenen van routes is hij nog steeds sneller dan de originele nieuwe TomTom van mijn schoonvader die eerst al de nodige tijd nodig heeft om sateliet ontvangst te krijgen!
Geplaatst: 17.08.2011 - 13:01
door Oceanracer
Ik heb ruime ervaring met de HU1205 en een TomTom Go Live 1005 en qua snelheid, gebruikersgemak en nauwkeurigheid legt de HU1205 het af tegen TomTom.
Geplaatst: 17.08.2011 - 13:54
door pina
het eigenlijke probleem nu met de RTI is, dat hij (in belgie), automatisch het sterkste signaal kiest, en dat is bij ons Klara. Maar die zender zendt eigenlijk nougatbollen verkeersinformatie uit, waardoor je dus altijd manueel naar een andere zender moet schakelen. Ik snap dus niet waarom Klara als TMC-kanaal wordt aanzien, terwijl het eigenlijk geen is...
daar is het probleem dan dat die jouw voorkeuren niet opslaat, dus je elke keer weer op de standaardzender terechtkomt. Ik vraag mij zelfs af waarom klara niks uitzendt...
Geplaatst: 26.08.2011 - 21:01
door crackedtooth
bart simpson schreef:electronica is ook een veel vluchtiger product dan een auto
bij een auto kun je toch ook gewoon een plugbare unit maken?
RTI scherm zoals nu, achterin plugin met de electronica..
is te doen
Vind zelf RTI prettig in kijken
minder ideaal om routes in te voeren
en HD traffic wel ergggggg goede functionaliteit
in de T5 zonder RTI trouwens wel duidelijk dat zonder RTI geluid van dolby mooier is
Geplaatst: 26.08.2011 - 21:19
door Oceanracer
Bij de S40/V50 is er al enige tijd zoiets op de markt. De V70/285 is daarvoor te oud. Misschien dat er voor de huidige serie op termijn zoiets wordt ontwikkeld.