Pagina 4 van 4

Geplaatst: 26.09.2011 - 22:48
door sbv
Misha,
Heb je al antwoord van Rica gehad ?

Geplaatst: 28.09.2011 - 18:09
door Misha
sbv schreef:Misha,
Heb je al antwoord van Rica gehad ?
Nee.
Ook niet verwacht, had nog geen vraag gesteld. :D

Ga volgende week terug naar de dealer die dus ook Rica-dealer is.
Hopenlijk kunnen we samen snel wat bereiken.

Nog steeds geen dip gehad trouwens.

Geplaatst: 04.10.2011 - 18:13
door Misha
Zo, na bijna 2 weken dipvrij rijden is nu de RICA software weer geladen.
En direkt weer dipsels terug. Het is dus zeer waarschijnlijk dat hier het probleem zit.

Afgesproken om na de 10e samen met de dealer contact op te nemen met RICA om te kijken wat er aan te doen is.

Geplaatst: 06.10.2011 - 19:48
door Misha
..en vandaag weer een keer afslaan. Gestoord word je ervan.

Geplaatst: 07.10.2011 - 11:29
door Carfreak
Misschien dan toch de sensor preventief vervangen? Voor het geld hoef je het niet te laten ;-)

Geplaatst: 07.10.2011 - 13:11
door Oceanracer
Het ligt duidelijk niet aan de auto, maar aan de tuning-software van Rica.

Geplaatst: 22.10.2011 - 09:34
door Misha
Oceanracer schreef:Het ligt duidelijk niet aan de auto, maar aan de tuning-software van Rica.
Tja, dat blijft altijd lastig natuurlijk.
Feit is dat het met originele software van de laatste versie niet optreedt en met de Rica software wel.

Maar dat kan natuurlijk aan best veel liggen, misschien was de originele software die als basis heeft gediend voor de Rica software ook wel problematisch op dit gebied. Er zit best veel in, en misschien is de originele SW wel gefixt op gebieden van slijtagecompensatie e.d.

Ik denk dat als de mapping gedaan zou worden op basis van de laatste originele software het probleem opgelost is en ben nog steeds vol vertrouwen dat het goed gaat komen.

Eigenlijk is het jammer dat je niet gewoon de originele 170pk SW van Volvo zelf erin kan laten laden door de dealer.

Geplaatst: 22.10.2011 - 11:33
door Oceanracer
Het zou in elk geval de mogelijkheid geven e.e.a. uit te sluiten...

Geplaatst: 26.06.2012 - 17:05
door Jak
Dipje naar 500 bij intrappen koppeling hier opgelost door ETM schoon te maken.
Draf schroeven, kabel laten zitten. Pakking bleef heel, is hergebruikt. Wel voorzichtig afnemen
Remmen reiniger erdoor, tandenborstel en oud T-shirt erover. Glimmen.
Vooral de achterkant van de klep was vies

Toerental in begin even 1200 stationair, maar zakte gaandeweg testrit netjes weer naar 800. Lekerrr !

Geen fotos, was een flitsklus

Grtz Jak

Geplaatst: 26.06.2012 - 17:10
door Oceanracer
Altijd leuk, dat soort klusjes. Vooral als je resultaat hebt. :-)

Geplaatst: 19.04.2013 - 15:05
door Misha
Hier ook nog maar even voor de vorm: het extreme dippen is weg nadat Rica de software heeft herschreven op basis van de meest recente Volvo-software.

Geplaatst: 20.04.2013 - 10:08
door crackedtooth
Misha schreef:Hier ook nog maar even voor de vorm: het extreme dippen is weg nadat Rica de software heeft herschreven op basis van de meest recente Volvo-software.
kan natuurlijk ook gedeeltelijk komen doordat rica software de randen van specificities meer worden opgezocht en daardoor onderliggende problemen eerder gemerkt worden

Geplaatst: 20.04.2013 - 11:10
door Misha
crackedtooth schreef:
Misha schreef:Hier ook nog maar even voor de vorm: het extreme dippen is weg nadat Rica de software heeft herschreven op basis van de meest recente Volvo-software.
kan natuurlijk ook gedeeltelijk komen doordat rica software de randen van specificities meer worden opgezocht en daardoor onderliggende problemen eerder gemerkt worden
In de regel is dat wel zo maar dat zal bij deze update al erg meevallen want het is de standaard 140 naar 170 pk die Volvo zelf ook uit deze motor haalt en we praten hier over een verschijnsel bij stationairloop en daar zitten de randen van de specificaties vermoedelijk niet.