VOLVO 960 / S90 EXECUTIVE

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Hoi Piet,

de ruimte heb ik echt nodig , of iets vergelijkbaars in ieder geval.
komt tijd komt raad.
Ik ben alleen benieuwd van vd Wulp met de rekening voor mijn airco gaat doen, omdat er een aantal componenten vernieuwd zijn en de nodige werkplaats uren aan besteed , maar het probleem is nog niet opgelost.
heeft iemand hier ervaring mee.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Hoe vd Wulp en jij met de rekening om moeten gaan is als buitenstaander lastig te beoordelen. Hangt er van af wat je precies met hem hebt besproken; hoe jouw relatie met vd Wulp is en hoe je de relatie met vd Wulp wil houden.

Er gaat in ieder geval iets niet goed met de diagnose. Het is een doodsimpel systeem. Het system blaast goed, is goed koud, reageert goed op de verdeling boven/midden/onder. Dan kan het alleen maar de kachelkraan/kachelradiator zijn of (aansturing van) de luchtmengklep.

Een idee is om de kachelkraan even te overbruggen met een buisje. Er stroomt dan altijd water door de kachel. En dan kijken of het probleem weg is. Dan weet je daarna in ieder geval zeker dat het daarin wel of niet zit.

Piet
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Beste Piet,
de kachel kraan werkt goed, dat is gecontroleerd.

En het gaat er natuurlijk niet om hoe ik de relatie met vd Wulp wilt houden maar hoe zei de relatie met mij willen houden.

ik kom regelmatig in de werkplaats en daar draaien de meeste dealers op op dit moment.

en ik heb de auto gebracht met een klacht over de airco en die is terdege goed beschreven.
Maar ook Volvo Nederland weet geen oplossing en dat verbaast me ten zeerste.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Ja, maar alles is inmiddels gecontroleerd. En goed bevonden. En toch werkt het niet. Dus een van die controles is niet goed gegaan. Soms moet je gewoon met simple middelen oorzaken kunnen uitsluiten.

Piet
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Piet,

ik heb als laatste nog een vacuum verdeel kastje op MP besteld via iemand.
wellicht is dat nog de boosdoener.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Vandaag LPG G-3 erin van Vialle

Ik moet zeggen het rijdt gewoon voortreffelijk.
Starten op benzine en na een korte periode schakeld het systeem over op LPG en daar merk je helemaal niets van, ook het rijden geeft in mijn beleving geen enkel verschil.
ik heb gekozen voor een tank van 70 ltr drars achter de achterbank en de vulaansluiting naast mijn benzine dop achter het benzinedop klepje.
dus aan de mijne kan je niet zien dat hij op LPG loopt.
nu nog even het verbruikt checken , dat was op benzine tussen de 1:8 en 1:9 gemiddeld.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Toch maar in blijven rijden?

Wel goed aangepakt met de 70 L tank.
De dop achter de klep is ook de mooiste oplossing trouwens.

Is je airco probleem nog goed opgelost?
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Ja Rob,

de auto is dermate fijn dat ik voor de goedkoopste oplossing heb gekozen.
De airco draaiknop staat meestal op 25 of 26 graden om hem normaal te laten werken

ik heb ook geen factuur van de dealer gehad, tot nu dan en het is al weer een paar weken geleden dat ik er was voor de laatste pogingen.
ik zit nog met een klein dingetje en dat is de buitentemperatuur meter.
ik vraag me af of deze enige invloed heeft op de airco stand,
weet iemand dat??
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Oh ja, ik heb de LPG laten inbouwen bij een bedrijf dat ook spuitwerk doet, en ik heb gelijk de hoeken van de voorbumper laten bijwerken want die waren even aangetikt, 1 hoek door mijzelf, en de andere hoek is door een dader op het kerkhof gedaan.
de auto staat er dus weer helemaal showroom klaar bij
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Kijk aan lekker door rijden met de S90! Goede keuze :)

Mijn buitentemperatuur meter werkt niet. Tenminste ik heb rare tekens op het display en het rode Vrieslampje brand altijd (zelfs met dit weer :P)

Mijn airco werkt wel weer goed dus denk niet dat die met elkaar te maken hebben
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Ziko
4th Gear member
Berichten: 544
Lid geworden op: 03.03.2010 - 12:23
Locatie: Velp

Ik kan dat bevestigen, de buitentemperatuurmeter is een gesloten circuit met een aparte sensor achter de voorbumper.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Vandaag voor de eerste keer LPG getankt met deze auto.
ik had 300 km op de snelweg met 120/130 km per uur gereden en kwam uit op 1:7,5, dus met een beetje minder met de voet op het gaspedaal moet dat wat beter kunnen.
Scheelt een euro op een liter en dus met mijn huidige km per week is dat al snel een besparing van 100 euro in de week, en dan heb ik een iets hoger verbruik en de extra MRB meegerekend.
dus na een maand of 6 is de LPI instalatie weggeschreven en gaan we besparen
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Goed om te horen! Met 6 maanden terugverdient is trouwens ook erg lekker :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

je hebt wel een wat hogere houderschapbelasting.....reken je dat ook mee dan?
En soms zit je ook niog in een hogere gewichtsklasse.
En vergeet je verzekering niet in te lichten, want je LPG-installatie moet je meeverzekeren.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Dat risico van een verzekering voor de LPG instalatie neem ik wel.
zeker als ik hem binnen 6 maanden afschrijf , dan doet de verzekering dat ook, maat ik blijf wel gewoon elke maand extra aftikken voor die instalatie

En ja ik heb het allemaal verder meegerekend Wim.

vandaag rustig met vier man naar de vogeltjes markt geweest, en 1:8,1 verstookt.
Dat is dus niet veel goedkoper dan met 120/130 woon werk verkeer.
Wel lekker 28 liter voor 18 euro, en weer 28 euro uitgespaard op een ritje Antwerpen vise versa
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ja dat LPG rijden maakt het rijden een stuk leuker! Dan pak je ook sneller de auto omdat de belasting al betaald is en de brandstof niet duur is.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
piet22
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 01.11.2005 - 17:01

Soms heb je een gelukje. Een origineel nederlandse Level 2 S90 executive is voor een zeer lage prijs bij een lid van de v700 vereniging terecht gekomen. Kennelijk wist de verkoper niet dat hij niets bijzonders had.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Dit lijkt me iets bijzonders! :D
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Dat is wel heel erg weinig geld 1250 euro.

Maar goed weten er verder niets van natuurlijk.
onderhouds historie
maar goed de body blijft bijzonder, dat vind ik ook.

voor d liefhebners, er staat er nog eentje in Belgie met 2 ton op de klok voor 4250 euro, en een heel klein beetje bpm.

Voor de doemdenkers onder ons.....................ja er moet benzine in
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Hij staat nog op MP,

ziet er uit als een schietje volgens mij.
staat ook niet geadverteerd als een executive, dus inderdaad van een eigenaar die niet wist wat hij in handen had zo lijkt het
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”