Pagina 4 van 6

Geplaatst: 21.05.2012 - 11:06
door jan weemering
Hoi Piet,

de ruimte heb ik echt nodig , of iets vergelijkbaars in ieder geval.
komt tijd komt raad.
Ik ben alleen benieuwd van vd Wulp met de rekening voor mijn airco gaat doen, omdat er een aantal componenten vernieuwd zijn en de nodige werkplaats uren aan besteed , maar het probleem is nog niet opgelost.
heeft iemand hier ervaring mee.

Rekening

Geplaatst: 23.05.2012 - 10:19
door piet22
Hoe vd Wulp en jij met de rekening om moeten gaan is als buitenstaander lastig te beoordelen. Hangt er van af wat je precies met hem hebt besproken; hoe jouw relatie met vd Wulp is en hoe je de relatie met vd Wulp wil houden.

Er gaat in ieder geval iets niet goed met de diagnose. Het is een doodsimpel systeem. Het system blaast goed, is goed koud, reageert goed op de verdeling boven/midden/onder. Dan kan het alleen maar de kachelkraan/kachelradiator zijn of (aansturing van) de luchtmengklep.

Een idee is om de kachelkraan even te overbruggen met een buisje. Er stroomt dan altijd water door de kachel. En dan kijken of het probleem weg is. Dan weet je daarna in ieder geval zeker dat het daarin wel of niet zit.

Piet

Geplaatst: 23.05.2012 - 10:25
door jan weemering
Beste Piet,
de kachel kraan werkt goed, dat is gecontroleerd.

En het gaat er natuurlijk niet om hoe ik de relatie met vd Wulp wilt houden maar hoe zei de relatie met mij willen houden.

ik kom regelmatig in de werkplaats en daar draaien de meeste dealers op op dit moment.

en ik heb de auto gebracht met een klacht over de airco en die is terdege goed beschreven.
Maar ook Volvo Nederland weet geen oplossing en dat verbaast me ten zeerste.

Geplaatst: 23.05.2012 - 10:31
door piet22
Ja, maar alles is inmiddels gecontroleerd. En goed bevonden. En toch werkt het niet. Dus een van die controles is niet goed gegaan. Soms moet je gewoon met simple middelen oorzaken kunnen uitsluiten.

Piet

Geplaatst: 23.05.2012 - 10:34
door jan weemering
Piet,

ik heb als laatste nog een vacuum verdeel kastje op MP besteld via iemand.
wellicht is dat nog de boosdoener.

Geplaatst: 14.06.2012 - 20:12
door jan weemering
Vandaag LPG G-3 erin van Vialle

Ik moet zeggen het rijdt gewoon voortreffelijk.
Starten op benzine en na een korte periode schakeld het systeem over op LPG en daar merk je helemaal niets van, ook het rijden geeft in mijn beleving geen enkel verschil.
ik heb gekozen voor een tank van 70 ltr drars achter de achterbank en de vulaansluiting naast mijn benzine dop achter het benzinedop klepje.
dus aan de mijne kan je niet zien dat hij op LPG loopt.
nu nog even het verbruikt checken , dat was op benzine tussen de 1:8 en 1:9 gemiddeld.

Geplaatst: 14.06.2012 - 21:03
door Rob Bakker
Toch maar in blijven rijden?

Wel goed aangepakt met de 70 L tank.
De dop achter de klep is ook de mooiste oplossing trouwens.

Is je airco probleem nog goed opgelost?

Geplaatst: 14.06.2012 - 21:10
door jan weemering
Ja Rob,

de auto is dermate fijn dat ik voor de goedkoopste oplossing heb gekozen.
De airco draaiknop staat meestal op 25 of 26 graden om hem normaal te laten werken

ik heb ook geen factuur van de dealer gehad, tot nu dan en het is al weer een paar weken geleden dat ik er was voor de laatste pogingen.
ik zit nog met een klein dingetje en dat is de buitentemperatuur meter.
ik vraag me af of deze enige invloed heeft op de airco stand,
weet iemand dat??

Geplaatst: 14.06.2012 - 21:27
door jan weemering
Oh ja, ik heb de LPG laten inbouwen bij een bedrijf dat ook spuitwerk doet, en ik heb gelijk de hoeken van de voorbumper laten bijwerken want die waren even aangetikt, 1 hoek door mijzelf, en de andere hoek is door een dader op het kerkhof gedaan.
de auto staat er dus weer helemaal showroom klaar bij

Geplaatst: 14.06.2012 - 21:52
door arjan_de_jong
Kijk aan lekker door rijden met de S90! Goede keuze :)

Mijn buitentemperatuur meter werkt niet. Tenminste ik heb rare tekens op het display en het rode Vrieslampje brand altijd (zelfs met dit weer :P)

Mijn airco werkt wel weer goed dus denk niet dat die met elkaar te maken hebben

Geplaatst: 15.06.2012 - 10:39
door Ziko
Ik kan dat bevestigen, de buitentemperatuurmeter is een gesloten circuit met een aparte sensor achter de voorbumper.

Geplaatst: 16.06.2012 - 18:46
door jan weemering
Vandaag voor de eerste keer LPG getankt met deze auto.
ik had 300 km op de snelweg met 120/130 km per uur gereden en kwam uit op 1:7,5, dus met een beetje minder met de voet op het gaspedaal moet dat wat beter kunnen.
Scheelt een euro op een liter en dus met mijn huidige km per week is dat al snel een besparing van 100 euro in de week, en dan heb ik een iets hoger verbruik en de extra MRB meegerekend.
dus na een maand of 6 is de LPI instalatie weggeschreven en gaan we besparen

Geplaatst: 16.06.2012 - 21:19
door Shockwave
Goed om te horen! Met 6 maanden terugverdient is trouwens ook erg lekker :-)

Geplaatst: 16.06.2012 - 23:47
door wim de jong
je hebt wel een wat hogere houderschapbelasting.....reken je dat ook mee dan?
En soms zit je ook niog in een hogere gewichtsklasse.
En vergeet je verzekering niet in te lichten, want je LPG-installatie moet je meeverzekeren.

Geplaatst: 17.06.2012 - 16:11
door jan weemering
Dat risico van een verzekering voor de LPG instalatie neem ik wel.
zeker als ik hem binnen 6 maanden afschrijf , dan doet de verzekering dat ook, maat ik blijf wel gewoon elke maand extra aftikken voor die instalatie

En ja ik heb het allemaal verder meegerekend Wim.

vandaag rustig met vier man naar de vogeltjes markt geweest, en 1:8,1 verstookt.
Dat is dus niet veel goedkoper dan met 120/130 woon werk verkeer.
Wel lekker 28 liter voor 18 euro, en weer 28 euro uitgespaard op een ritje Antwerpen vise versa

Geplaatst: 17.06.2012 - 23:19
door arjan_de_jong
Ja dat LPG rijden maakt het rijden een stuk leuker! Dan pak je ook sneller de auto omdat de belasting al betaald is en de brandstof niet duur is.

Geplaatst: 16.07.2012 - 13:40
door piet22
Soms heb je een gelukje. Een origineel nederlandse Level 2 S90 executive is voor een zeer lage prijs bij een lid van de v700 vereniging terecht gekomen. Kennelijk wist de verkoper niet dat hij niets bijzonders had.


Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 16.07.2012 - 13:53
door Volvoman
Dit lijkt me iets bijzonders! :D

Geplaatst: 16.07.2012 - 17:01
door jan weemering
Dat is wel heel erg weinig geld 1250 euro.

Maar goed weten er verder niets van natuurlijk.
onderhouds historie
maar goed de body blijft bijzonder, dat vind ik ook.

voor d liefhebners, er staat er nog eentje in Belgie met 2 ton op de klok voor 4250 euro, en een heel klein beetje bpm.

Voor de doemdenkers onder ons.....................ja er moet benzine in

Geplaatst: 16.07.2012 - 17:07
door jan weemering
Hij staat nog op MP,

ziet er uit als een schietje volgens mij.
staat ook niet geadverteerd als een executive, dus inderdaad van een eigenaar die niet wist wat hij in handen had zo lijkt het