Zou kunnen, ik heb 'm nog niet eerder gebruikt.
Ik heb ook nog een schaarkrik liggen, maar daar staat niet op tot welk gewicht ie geschikt is.
Dat zou dus zomaar slechts 1,5 ton kunnen zijn, en dus krap aan...
Wel veel gebruikt bij voorgaande auto's.
Geplaatst: 15.10.2011 - 20:18
door 945i
Wil je de hele auto ermee opkrikken dan?
Geplaatst: 15.10.2011 - 20:23
door likus
Is waar...
Kan ik die ook altijd nog gebruiken; niet zo bekeken.
Thankx,
Geplaatst: 22.10.2011 - 15:03
door likus
Paniek!
Nou heb ik mijn auto omhoog staan, en was ik bezig om mijn wintergear voor de eerste keer zelf op de auto terug te plaatsen.
Ik zie, dat de zomervelgen (lichtmetaal) een taps toelopend gat hebben waar de wielmoer doorheen zit.
Omdat dit gat taps loopt, is aan de moer een taps stukje toegevoegd.
Maar, mijn stalen wintervelgen hebben gewoon een recht vlak.
Dien ik nu deze taps lopende stukjes eraf te halen? Ik kan me voorstellen, dat het anders geen goede steun zal geven?
Ik heb bij het laatste keer wisselen bij de dealer overigens niets gezien dat er andere moeren gebruikt werden in de garage.
Geplaatst: 22.10.2011 - 15:44
door Hans oet Twent
Alles weer in originele staat terugbrengen. En andere moeren aanschaffen. Niet mee lopen klootzakken.
Geplaatst: 22.10.2011 - 16:20
door snowryder
mijn winterset heeft originele 16 inch staal van Volvo. Daar passen gewoon de tapse bouten op hoor ook al heeft de velg geen echt diepe tapse gaten zoals de LM velgen. Ik heb voor de winterset bouten met een vaste conus, voor de zomerset bouten met een losse conus , deze voorkomen volgens mij dat de conus in het LM draait(vreet) als je de bout aandraait. Deze kun je volgens mij dus ook gewoon monteren met de stalen winterset , iig als je Volvo stalen velgen hebt.
Geplaatst: 22.10.2011 - 16:54
door likus
Ja, ik zag ook dat de stalen velgen ook gaten hadden met taps toelopende randen.
In dezelfde hoek als de siervelgen.
Naar mijn idee zou er geen andere vorm bout zijn, die meer raakvlak met de stalen velg zou hebben als diegenen die ik net uit mijn lichtmetalen velgen gedraaid heb.
Ik heb het dus toch maar aangedurft.
Wielen erop, aangedraaid en nagedraaid tot 130 met de momentsleutel.
Nog even naar de Shell voor het op 2.3 brengen van de bandenspanning en het is weer een goeie... na een paar dagen nog eens aandraaien en de kunststof sierdoppen erop.
Ik had het allemaal zo mooi gepland, en dan komt er toch zoiets onverwachts waardoor ik er dan tòch weer een hele middag mee bezig ben .
Geplaatst: 22.10.2011 - 18:03
door Hans oet Twent
Goed opgelost! Maar met moeren en bouten niet gaan toveren. Kom nie goed. Nou ja een foto is zo geplaatst toch?
Geplaatst: 22.10.2011 - 18:33
door likus
Foto zou inderdaad zo zijn geplaatst, en je opmerking is zeer terecht.
Alleen is de schuine zijde van de gaten (de hoek van deze randen) vrijwel niet op de foto vast te leggen.
Wat me nog het meeste over de streep haalde, is het feit dat er slechts (een beetje) slijtage op deze schuine zijde zat en niet op de bovenkant van het gat (dus wanneer er een "rechte" bout opgezeten had.
Ook de bouten van mijn lichtmetalen velgen hadden wat meer slijtage (als ik het zo mag noemen) op het onderste deel van het semilosse, taps toelopende deel van de bout; dat zegt me -met redelijke zekerheid- dat deze bouten de afgelopen winter ook op deze wijze door de Volvo-dealer gebruikt zijn.
Geplaatst: 22.10.2011 - 18:35
door Hans oet Twent
Ehm Auto + winterbanden bedoel ik....
Geplaatst: 22.10.2011 - 19:25
door likus
Gaat lukken; helaas is het nu donker.
Morgen zal ik een mooi plaatje plaatsen.
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:17
door likus
Hier dan een foto van m'n jongen met zijn winterschoenen aan.
Nog helemaal in het zwart; de plastic sierdoppen komen volgende week pas de schuur uit...
Geplaatst: 24.10.2011 - 16:58
door Chrisvdvalk
elianmars schreef:
snowryder schreef:pak gewoon de voorste , auto is aan voorkant zwaarder.
Ik denk dat ik de voorste ook steeds gepakt heb, aangezien ik ook niet anders wist dan dat er daar eentje zit.
Bij de classic zit er volgens mij maar echt eentje (nu weet ik het allemaal niet meer zeker ), die heb ik ook regelmatig op de krik staan (auto's van medeforumleden waar we aan sleutelen) en daar pak ik 'm ook op dat punt.
Ik zet de kleine garagekrik bij de S ook standaard onder het voorste krikpunt. Dat gaat prima auto komt aan 1 kant mooi in zijn geheel omhoog.
Bij voorkeur altijd wel een assteuntje eronder voor als de krik het mocht begeven.
Geplaatst: 25.10.2011 - 23:12
door DawnBlueED
Broabander schreef:U vraagt wij draaien
Ik heb hem besteld, 45 Euro (met een kortingscode) bij Conrad en nog gratis thuisbezorgd ook. Nu maar afwachten of het wat is.........
Geplaatst: 25.10.2011 - 23:14
door 945i
Maak je even een filmpje Edwin?
Geplaatst: 25.10.2011 - 23:15
door DawnBlueED
Demo op de wintermeeting
Geplaatst: 25.10.2011 - 23:16
door 945i
Ja, onder een gloeiendhete uitlaat.. :twisted: (geintje meneer sonneberg)
Deze krik met twee 3 tons as steunen gister besteld en vandaag binnen gekregen. Perfect degelijk ding, lekker stevige materialen gebruikt. Veel waar voor het geld!
Dank voor de tip John!
Geplaatst: 29.02.2012 - 15:53
door FrankS60
Voor de mensen die niks meer doen dan even een setje winter/zomerwielen wisselen; bij de Aldi is er vanaf 03/03 weer een topcraft kriksetje te koop met 2 assteunen erbij voor 40 euro. Heb hetzelfde ding ooit gekocht in mn studententijd omdat ik een krik nodig had, en heb hem nog steeds. Doet het ook nog zo goed als de dag dat ik hem kocht. Het is geen heel professioneel spul maar het voldoet prima voor de huis-tuin en keukenklusser. Heeft ook geen enkele moeite met de zwaardere Volvo's.
Geplaatst: 29.02.2012 - 15:57
door Thijs
Dat lijkt op het merk na dezelfde als die op pagina 1. En dat ziet er toch niet zo degelijk uit. Als ik hoor dat hij krom buigt bij het krikken heb ik er niet zo'n heil in. Maar goed, ieder zijn krik denk ik maar!