Pagina 4 van 11

Geplaatst: 04.12.2011 - 12:06
door toedeledoki
toppertje schreef:ik HEB een D5252T 8)
En dus klopt het dat het nummer voor jou wel klopt, maar ook klopt
het dat het voor @RPS wel eens niet kan kloppen. :lol:

Geplaatst: 04.12.2011 - 13:03
door capslock
RPS schreef:Capslock, waar heb je dat rubber bemachtigd?
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij de dealer wisten ze me te vertellen dat het rubber niet los te verkrijgen is.
Sorry voor de late reactie. Ik heb de rubber gewoon via internet besteld. Gelijkt onderdelen voor kleine beurt ook maar besteld.

http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=3416

Geplaatst: 04.12.2011 - 17:36
door Thijs
toedeledoki schreef:Volgens mij is MY2001 geen oud model meer.
Het nummer geldt overigens alleen voor V70 met motortype D5252T (zie ik net :oops: ).
Dat zeg ik, het oude model.

Geplaatst: 06.12.2011 - 17:28
door charly
Heb onlangs ook de totaal ingescheurde bovenste steun vervangen. Makkie ... fluitje van een cent. Rubber met huis voor EUR 76 bij officiële dealer. Doch daar ik onderhuidse (ik bedoel natuurlijk de V70 D5 20002) trillingen ervaar over de ganse auto, vermoedde het forum een defecte baksteun. Nog niet gekeken ondertussen. Hoe zit dat eigenlijk met de steunen van het subframe (item 8 en 9 op schets); zijn die onderhevig aan sleet na 330.000 km? Welke symptomen worden opgemerkt in voorkomend geval ( eventueel een zoekend gevoel van de voortrein?)? Kan de vervanging eenvoudig gebeuren? Reacties hierop?

Geplaatst: 07.12.2011 - 01:13
door Thijs
Ik heb er nog nooit iets over gehoord die steunen van het sub frame. Daarop afgaand zou ik denken dat die bijna nooit stuk gaan?

Geplaatst: 28.12.2011 - 21:35
door RPS
Uiteindelijk heb ik er toch maar voor gekozen op de complete motorsteun inc. rubber te vervangen (ook maar even de onderste baksteun meegenomen). Fluitje van een cent.
Viel me op, en dat is op de afbeelding van Capslock goed te zien, dat er een uitsparing in het huis van het rubber zit. Echter ik had verwacht dat in de bout wat hier doorheen gaat een extra "verdikking'' zou hebben wat weer in deze uitsparing zal vallen, maar dat is niet het geval.
Het lijkt me voor de functie van het rubber toch aannemelijk dat de bout hierop aangepast is.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Geplaatst: 28.12.2011 - 22:19
door Oceanracer
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je niet helemaal...

Geplaatst: 28.12.2011 - 23:15
door RPS
De bout is rond, het gat niet. Is ook goed te zien bij je foto in je openingsbericht.
Ik heb geen idee hoe ik het anders uit moet leggen....

Geplaatst: 28.12.2011 - 23:19
door 945i
Dat heet een spiebaan.

Geplaatst: 28.12.2011 - 23:50
door Gast
945i schreef:Dat heet een spiebaan.
En welk nut heeft die?
Meest waarschijnlijke dat dit rubber ook nog ergens anders voor wordt gebruikt?

Geplaatst: 28.12.2011 - 23:53
door 945i
Ik vroeg mij dat ook af...Is mij niet duidelijk. Er zit er geen in begrijp ik van jullie..?

Geplaatst: 29.12.2011 - 10:16
door Oceanracer
Ik vraag mij duidelijk iets minder af dan jullie. Sterker nog, die hele spiebaan was mij nooit opgevallen! Whahaha...

Geplaatst: 29.12.2011 - 17:08
door toedeledoki
Inderdaad, 't is dat je er over begint maar het was mij ook niet opgevallen. Ik kan in dit geval ook geen nuttige functie van die spiebaan verzinnen, maar hij zal er vast met een reden zitten.

Geplaatst: 02.01.2012 - 11:35
door nauticbluepearl
toedeledoki schreef:Inderdaad, 't is dat je er over begint maar het was mij ook niet opgevallen. Ik kan in dit geval ook geen nuttige functie van die spiebaan verzinnen, maar hij zal er vast met een reden zitten.
gokje: om het metalen deel op zijn plek te houden tijdens het maken van het rubber. metalen deel 'ingieten' in rubber, dan in een mal/matrijs stoppen en vulkaniseren. als je het metalen deel met een ronde pen op z'n plek houd in de matrijs kan ie alsnog verdaaien, dus pen met 'spie' in spiebaan.

Geplaatst: 05.01.2012 - 14:23
door Mattie
Over het ondereel nummer ben ik volgende info tegengekomen:

Engine mounting upper

Volvo 850, C70 (-2005), S70 V70 (-2000), S80 (-2006), V70 P26, V70 XC (-2000)


Reference: 9434263

is dus voor al deze modellen hetzelfde...
is trouwens op deze site te bestellen voor 9€.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/en ... r/1003111/

Geplaatst: 05.01.2012 - 14:24
door Mattie

Geplaatst: 08.05.2012 - 19:14
door Gast
Ja hoor bij was het ook zo ver. Geen zin om er een nieuw rubber (bus) in te persen.
Er is trouwens een nieuwe uitvoering! onderdeelnr.: 30776354, Kosten € 55,63 incl BTW

Geplaatst: 08.05.2012 - 19:26
door Oceanracer
Whahaha, nou die oude zat er enkel en alleen nog voor de sier! Maar zie ik dat nou goed; zijn die nieuwe rubbers rechthoekig? En merk je verschil?

Geplaatst: 08.05.2012 - 20:51
door Gast
Mijn dashboard kastje rammelt niet meer. :P
Aan de onderzijde moet ik ze nog even bekijken. Ik heb zo'n vermoeden dat het daar ook mis is.

Geplaatst: 08.05.2012 - 22:14
door MN-NL
Zo'n vierkante steun heb ik ook bovenop het blok zitten, MY2006 van dec 2005. Verhaal van de dealer is dat de steun boven op pas kapotgaat als je met de steun onder de auto teveel speling hebt, waardoor blok teveel kantelt.

Die bovenste steun, nieuw model heeft meer bewegingsruimte (ik dacht dat ie al stuk was maar bleek zo te horen :shock: )

Marc