Pagina 4 van 5
Geplaatst: 05.12.2011 - 23:46
door elianmars
Bij onbeladen toestand vind ik mijn wagen perfect op de wielen staan, met de SAM verlagingsset.
Zo was het voor de verlaging:
En zo na de verlaging:
Maar bij (zware) lading, krijgen de nivomats de boel niet meer goed omhoog. Alleen heb ik toch ook het vermoeden dat het er aan ligt dat de nivomats al bijna twee ton achter de kiezen hebben.
Zo staat de wagen met ca 400 kilo achterin:
En zo als er een stuk is gereden (waarbij de boel dus eigenlijk weer op redelijke hoogte zou moeten staan):
Wat ik wel weet, is dat de uitlaat over de straat zou slepen met gewone dempers en zo'n lading achterin :mrgreen:
Geplaatst: 06.12.2011 - 08:17
door Brambo67
Is dit 400kg achter de achteras.... ? Wat vervoer jij? Heb jij je soms ontdaan van je schoonmoeder én haar scootmobiel? :twisted:
Alle gekheid op een stokje; mijn Nivomaten gaan al ruim 200k mee en met een 'gewone' belading (vakantiebagage tot aan het dak, drie kids op de achterbank én een dakkoffer) komen ze weer snel op het gewenste nivo en blijven daar dan ook. Ik heb voor m'n huidige V70 een zelfde V70 in de lease gehad en die met 80k ingeleverd; ik merkte vrijwel geen verschil in kwaliteit van de Nivomats. Uiteraard hierbij de kanttekening dat in beide gevallen je niet echt kunt spreken van verfijning bij normale belading.
Het lijkt me dat de combi van verlagingsbrackets en welke andere veren dan ook, niet echt werkt. Een vriend van me heeft een V70 met de originele Volvo verlagingsset, inclusief de Sport Nivomaten. Die hebben er inmiddels ook bijna 140k opzitten en gaan wel prima om met belading.
Geplaatst: 06.12.2011 - 09:46
door sbv
Er lagen wat tegels voor een badkamer achterin, vandaar de 400 kg
Geplaatst: 07.12.2011 - 23:09
door elianmars
Inderdaad, er lag een halve badkamer achterin :mrgreen:
Met vakantiebagage heeft de wagen nergens last van en komt wel netjes op de goede rijhoogte. Vandaar dat ik me verder niet druk maak.
Maar het goede zal er toch wel van af zijn na twee ton, lijkt me.
Geplaatst: 07.12.2011 - 23:29
door Thijs
Mijn vorige V70 stond op 380K met originele nivomats en die werkte nog perfect. Het kan dus wel!
Geplaatst: 07.12.2011 - 23:33
door Brambo67
Thijs schreef:Mijn vorige V70 stond op 380K met originele nivomats en die werkte nog perfect. Het kan dus wel!
Ik denk dat 400 kg achter de achteras ook wel heel erg veel is... Zou je eigenlijk ook eens moeten proberen met een auto met nieuwe Nivomaten. Ik vraag me toch af in hoeverre de verlagingsbrackets hierin een rol spelen.
Geplaatst: 07.12.2011 - 23:57
door Thijs
400 kg achter de achterbank is overkill idd. Ook omdat er andere veren zitten EN de nivomats niet in hun eigenlijke werkgebied komen.
Geplaatst: 08.12.2011 - 17:11
door Brambo67
Thijs schreef:400 kg achter de achterbank is overkill idd. Ook omdat er andere veren zitten EN de nivomats niet in hun eigenlijke werkgebied komen.
Dat zou in theorie juist door die brackets ondervangen moeten worden de beweging van de Nivomat blijft immers hetzelfde, het is niet zo dat ie permanent gedeeltelijk is ingedrukt door kortere veren. Misschien dat de stuggere én kortere veren dit uiteindelijke verhinderen. Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind om te lezen aangezien het een mod was die ik ook nog wilde toepassen.
Geplaatst: 08.12.2011 - 20:01
door Thijs
Oh, dat hier de brackets al in zaten had ik ff gemist.. My mistake. Evenzogoed is 400 kg wel killing..
Geplaatst: 08.12.2011 - 20:03
door Oceanracer
Dan is twee keer rijden al snel voordeliger...
Geplaatst: 08.12.2011 - 21:34
door Bakboord1
Mooie verlaging trouwens in combinatie met die R-velgen. Ziet er goed uit. Mijn V70 met nivomat kan ik beter XC velgen op leggen zo cross country hoog staat ie op zijn poten.
Geplaatst: 19.12.2011 - 16:55
door Doeke Dobma
Vorige week de Sachs Advantage dempers geplaatst, samen met de originele veren. Vandaag de auto uit laten lijnen, dat was ook nodig. Vooral toespoor was dramatisch(toch vreemd, heb niet aan de stuurstangen gezeten, zou het altijd al zo slecht zijn geweest??). Het uitlijnen was erg nuttig, want de auto rijdt nu echt heerlijk. Comfortabel en toch strak. Het rijdt nu ook een stuk rustiger dan vóór het uitlijnen. Ik ben erg tevreden. Daarom stiekem toch even wat reclame; ik heb de auto uit laten lijnen bij Van der Meulen in Dokkum. Niet goedkoop, wel heel erg goed!

Geplaatst: 19.12.2011 - 17:56
door edraket
Zijn de advantage dempers veel harder dan de originele Sachs super touring dempers? Staat hij nu weer op de originele hoogte?
Geplaatst: 19.12.2011 - 17:56
door Oceanracer
En dat hij nu beter rijdt, komt niet alleen door de winterbanden? Ik vind de sporing met 16" altijd al beter dan met 17" namelijk.
Geplaatst: 19.12.2011 - 18:46
door toppertje
vd meulen is dan ook niet zo maar een uitlijner,maar een echte vakman.
Geplaatst: 19.12.2011 - 18:49
door 945i
De naam kwam mij al bekend voor, jij gaat daar ook heen hè?
Geplaatst: 19.12.2011 - 18:55
door toppertje
yep
Geplaatst: 19.12.2011 - 20:07
door V70/2.4D/2003
Helemaal vanuit Drenthe-land naar Dokkum om uit te lijnen? Dan ben je dik anderhalf uur onderweg om er te komen. Dan moet hij wel heel erg goed en bijzonder zijn als je er drie uur rijden (= heen en terug) voor over hebt. Vertel: Wat maakt dit bedrijf tot uitlijntovenaar?
Geplaatst: 19.12.2011 - 20:16
door Oceanracer
Ik voel een minimeet in Dokkum aankomen...

Geplaatst: 19.12.2011 - 20:16
door 945i
Toppertje is perfectionist, die uitlijner ook, dat schept een band..

Als ik een serieus uitlijnprobleem zou hebben, zou ik er ook heen gaan, zijn mensen die ook naar oplossingen zoeken en flexibel zijn..
