Pagina 4 van 6

Geplaatst: 11.11.2011 - 21:34
door RicoK
snowryder schreef:..........auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
Die van mij ook ongeveer, schat ik ook. ;-)

Ik vind het olieverbruik van mijn S60 nog alleszins binnen de perken.

Geplaatst: 11.11.2011 - 21:42
door Laguna-S60
RicoK schreef:
snowryder schreef:..........auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
Die van mij ook ongeveer, schat ik ook. ;-)

Ik vind het olieverbruik van mijn S60 nog alleszins binnen de perken.
das nog niks :P, ken wel mensen die op de 500 km 2L bij vullen :D (en dat is helaas bij een toyota blok... )

Geplaatst: 11.11.2011 - 21:48
door Gast
Probleem is volgens mij niet de pijlstok (20 seconden?)

De brandstofleiding is volgens mij een iets "groter" probleem ivm speciaal gereedschap.
Deze moet namelijk los, gaat door een gat in het spruitstuk. Zie de foto's. Zelf gemaakt hulpmiddeltje.
Zie je gelijk ook de zwarte "doos". :P Het zijn nog de foto's van de koprevisie van enkele jaren geleden.

Geplaatst: 11.11.2011 - 21:53
door RicoK
Laguna-S60 schreef:das nog niks :P, ken wel mensen die op de 500 km 2L bij vullen :D (en dat is helaas bij een toyota blok... )
En die auto is nog niet afgevoerd..?? ;-)
Dus bij elke tankbeurt wordt er 2 liter olie bijgegooid..??

Geplaatst: 11.11.2011 - 22:18
door Oceanracer
Waar ben ik aan begonnen... :?

Geplaatst: 12.11.2011 - 11:15
door Ab S
snowryder schreef: ..Mijne heeft nu 170dkm, zal ook eens kijken met het handschoen trucje.
auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
en, naar binnen of naar buiten?

Geplaatst: 12.11.2011 - 11:18
door Laguna-S60
RicoK schreef:
Laguna-S60 schreef:das nog niks :P, ken wel mensen die op de 500 km 2L bij vullen :D (en dat is helaas bij een toyota blok... )
En die auto is nog niet afgevoerd..?? ;-)
Dus bij elke tankbeurt wordt er 2 liter olie bijgegooid..??
Ja zo ongeveer :) ze zijn nu bezig met de importeur voor het probleem..

Geplaatst: 12.11.2011 - 11:47
door edraket
AlexV70 schreef:Probleem is volgens mij niet de pijlstok (20 seconden?)

De brandstofleiding is volgens mij een iets "groter" probleem ivm speciaal gereedschap.
Deze moet namelijk los, gaat door een gat in het spruitstuk. Zie de foto's. Zelf gemaakt hulpmiddeltje.
Zie je gelijk ook de zwarte "doos". :P Het zijn nog de foto's van de koprevisie van enkele jaren geleden.
Wat is dan dat speciale gereedschapje wat je hebt gemaakt? Ik kan zo niet zien waarvoor je dat gemaakt hebt.

Geplaatst: 12.11.2011 - 20:53
door Gast
edraket schreef:
AlexV70 schreef:Probleem is volgens mij niet de pijlstok (20 seconden?)

De brandstofleiding is volgens mij een iets "groter" probleem ivm speciaal gereedschap.
Deze moet namelijk los, gaat door een gat in het spruitstuk. Zie de foto's. Zelf gemaakt hulpmiddeltje.
Zie je gelijk ook de zwarte "doos". :P Het zijn nog de foto's van de koprevisie van enkele jaren geleden.
Wat is dan dat speciale gereedschapje wat je hebt gemaakt? Ik kan zo niet zien waarvoor je dat gemaakt hebt.
Zie foto: kopp-benzine-2. Dit heb ik gebruikt om de benzineleidingkoppeling los te krijgen.
Als er een andere (simpelere) methode is, hoor ik dat graag.

Geplaatst: 12.11.2011 - 21:33
door edraket
Ah zo. Ik denk dat het een zelfde koppeling is als van een airco leiding? Is het een snelkoppeling met een klemmetje die je van binnenuit de buitenste leiding moet openen?

Geplaatst: 12.11.2011 - 23:03
door Gast
Je moet een paar "veertjes" (klemmen?) terug drukken.
Geen idee of dit het zelfde is als de koppeling van een aircoleiding.

Re: Carterventilatie

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:01
door Ab S
Ab S schreef: okay, heb ik net gedaan: Latex handschoen om vulopening. Bij stationair draaien blaast handschoen langzaam op..
Vandaag door dealer carter venilatie laten reinigen, ook is er slangklem vervangen, en...inderdaad handschoen wordt nu heel licht vacuum gezogen. Ook is O-ring bij oliefilter vervangen. Ben nu benieuwd naar het olieverbruik.

Dank voor alle adviezen!

Re: Carterventilatie

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:31
door M@rcel
Ab S schreef:
Ab S schreef: okay, heb ik net gedaan: Latex handschoen om vulopening. Bij stationair draaien blaast handschoen langzaam op..
Vandaag door dealer carter venilatie laten reinigen, ook is er slangklem vervangen, en...inderdaad handschoen wordt nu heel licht vacuum gezogen. Ook is O-ring bij oliefilter vervangen. Ben nu benieuwd naar het olieverbruik.

Dank voor alle adviezen!
Kijk! Goeie berichten. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je dit heeft gekost?

Re: Carterventilatie

Geplaatst: 13.12.2011 - 20:51
door Ab S
..ongeveer 55€

Re: Carterventilatie

Geplaatst: 13.12.2011 - 23:29
door Ramon&Ramon
Ab S schreef:..ongeveer 55€
Voor dat geld de complete carterventilatie reinigen kan dus niet!
Daarvoor moet het inlaatspruitstuk eraf.

Re: Carterventilatie

Geplaatst: 13.12.2011 - 23:32
door M@rcel
Ramon&Ramon schreef:
Ab S schreef:..ongeveer 55€
Voor dat geld de complete carterventilatie reinigen kan dus niet!
Daarvoor moet het inlaatspruitstuk eraf.
Juist! Vandaar mijn vraag.

Geplaatst: 14.12.2011 - 10:59
door edraket
Hebben ze denk ik alleen de bypass naar het luchtfilter gereinigd.

Geplaatst: 14.12.2011 - 20:47
door peter d
En als de auto inhoudt ?? Heb gehoord dat dit ook kan duiden op een bijna dichtzittende carterventilatie. In uiterst geval kan motor tijdens rijden uitslaan..... iemand anders ook wel eens van gehoord ? Of is dit een broodje aap verhaal ??

update olieverbruik

Geplaatst: 29.01.2012 - 13:50
door Ab S
Na uitvoering van de reparaties is het olieverbruik weer flink gedaald (was op z'n slechts 1L/2500 km):

- na vervangen krukas en nokkenas keerringen: 1L/4500 km
- na herstel carterventilatie (alleen slangklem) en vervangen ring oliefilter: 1L/6500 km.

Het is nog niet het oude verbruik van 1L/10000 km van anderhalf jaar geleden, maar vooruit.

Geplaatst: 29.01.2012 - 22:26
door Bakboord1
Dat olieverbruik heb ik ook overigens.