Pagina 4 van 5
Geplaatst: 20.11.2011 - 09:49
door Carlsson 900
Aangepast.
sanco schreef:... van de leasevloot die daar rondrijdt, doen maar een heel beperkt aantal auto's dat op (aard-) gas. Dat zal vast zijn redenen hebben, maar begrijpen doe ik het niet.
Ook diverse andere (semi-) overheden laten een gedeelte van hun wagenpark op aardgas rijden, alsof er onvoldoende LPG beschikbaar is.
Er worden vrachten euro's in de sloot gekieperd voor de infrastructuur LNG, en er rijden maar enige honderden of misschien een duizendtal voertuigen op aardgas
maar begrijpen doe ik het niet.
Wat een verspilling!
Geplaatst: 20.11.2011 - 10:28
door bart simpson
hoofdzakelijk auto's van overheidsdiensten die min of meer ten koste van belastinggeld even een eigen infrastructuur tbv het eigen gerief hebben aangelegd
Geplaatst: 20.11.2011 - 10:32
door OGA244
in Zweden en Duitsland heb je iets van een bruikbare CNG infrastructuur
Geplaatst: 20.11.2011 - 11:00
door Carlsson 900
Bart Simpson +1
Sorry, we dwalen af

maar ik kon het ff niet laten.
Geplaatst: 20.11.2011 - 11:11
door V70/2.4D/2003
Nee hoor, dat is geen afdwalen. Het past perfect in de geest van dit topic.
En ja, Bart Simpson, U heeft weer eens de spijker op de kop geslagen. +2 voor U.
Geplaatst: 20.11.2011 - 13:27
door bart simpson
ik ken een CNG pomp die uitsluitend tijdens kantooruren open is, wat heeft het voor zin om die op te nemen in een overzicht van beschikbare CNG pompen?
Geplaatst: 20.11.2011 - 13:31
door Carlsson 900
En vermoedelijk staat die dan ook nog op een "buiten kantoor tijden" (afgeloten) bedrijfsterrein.
Geplaatst: 20.11.2011 - 13:33
door bart simpson
Carlsson 900 schreef:En vermoedelijk staat die dan ook nog op een buiten "kantoor tijden" (afgeloten) bedrijfsterrein.
correct, tussen de middag is er ook niet te tanken
Geplaatst: 20.11.2011 - 17:33
door sanco
Laat duidelijk zijn dat ik zelf geen CNG netwerk propageer. Het ging mij er alleen om dat het hele (LNG) gasgebeuren in Nederland niet echt (meer) leeft. Als zelfs een bedrijf wat leeft van aardgas / LNG zijn leasevloot niet op gas laat rijden, zegt dat mijns inziens genoeg over acceptatie en mogelijkheden.
De overheid bepamperd liever al die accutroep, waarvoor mogelijkerwijs nog veel meer geinvesteerd moet worden. Ik zie het al voor me, al die laadpalen. ALs ze nu slim zijn, monteren ze er direkt een parkeermeter bovenop... 2 vliegen in 1 klap.
Terug naar het topic, als we nu de huidige dieseltechnologie wezenlijk kunnen verbeteren door dit te combineren met gas, dan lijkt me dat een interessante ontwikkeling. Overigens, LNG is tegenwoordig echt geen restproduct meer. Shell heeft nu een paar enorme GTL fabrieken draaien, en dat zal alleen maar verder toenemen.
Voor onze onafhankelijkheid zou het overigens niet erg zijn als we veel van onze primaire mobiliteit op aardgas zouden laten uitvoeren.
Geplaatst: 20.11.2011 - 17:41
door bart simpson
Volvo heeft een jaar of 6 CNG modellen in haar programma gehad, met in die periode slechts 3 CNG tankstations die zo ver van elkaar af lagen dat je er niets eens op één tank kon komen/
Vrijwel geen land in Europa heeft zo'n fijnmazig aardgasnet als wij hebben, nu worden er in een noodtempo CNG tankstations gebouwd, de teller staat op dit moment op 41
Geplaatst: 26.11.2011 - 17:41
door Mart van der Steeg
Zoals Sanco zegt: GTL aandeel gaat groeien,
er is gas in overvloed (bv. Quatar), even diesel er van maken.... en in een Volvo 5 pitter doen...kunnen we nog jaaren vooruit.
Geplaatst: 02.04.2012 - 16:15
door michel-C30
Volvo zoekt nieuwe motorenleverancier
Volvo zoekt een nieuwe partner waarmee ze kleine motoren tot 150pk kunnen gaan ontwikkelen. Het contract met de huidige motorenleverancier Ford loopt in 2017 af.
In een interview met Automobilwoche zegt Volvo directeur Stefan Jacoby: “Ons contract met Ford loopt in 2017 af en we hebben geen plannen om het te verlengen.”
Jacoby, voormalig topmanager bij Volkswagen, denkt niet dat Volvo en VW partners worden. “Daarvoor zijn wij te klein en zij te groot.” Volgens Jacoby is Fiat een van de mogelijke toeleveranciers. Vaststaat dat Volvo-eigenaar Geely zeker een van de vaste leveranciers wordt. Enkele weken gelden tekenden Volvo en Geely een overeenkomst over de levering van onderdelen.
Volvo heeft volgens Jacoby een goede leveranciersrelatie met Ford. Op dit moment koopt de Zweedse fabrikant jaarlijks voor ongeveer 1,1 miljard euro motoronderdelen bij Ford. Omgekeerd besteld Ford rond de 400 miljoen euro aan onderdelen bij Volvo.
Vijfenzeventig procent van de door Volvo geleverde auto’s is voorzien van motoren met een vermogen van meer dan 150pk. “Deze diesel en benzine turbomotoren ontwikkelen en produceren we vanaf 2013 zelf,” aldus Jacoby.
Volvo zegt ook harde prijsafspraken met leveranciers te gaan maken. Jacoby: “We moeten kosten reduceren. Tot nu toe werden we bij de leveranciers altijd als ‘de leuke jongens’ gezien. Dat gaat nu veranderen, vanaf nu zijn we alleen nog maar jongens.”
Recent beweerde Volvo bij monde van Stefan Jacoby dat de Europese CO2-doelstellingen niet realistisch zijn.
Autokompas
Periode van zowel Ford als Volvo motoren?
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:33
door Ab S
..Als Volvo met Ford een contract heeft tot 2017 en Volvo begint vanaf 2013 zelf motoren te maken van 150+ pk, dan hebben we dus een paar jaar (b.v. 2014-2016) beide. Ben benieuwd welke (benzine)motoren dan vanaf MY 2013 (of 2014) leverbaar worden..
Geplaatst: 04.04.2012 - 12:55
door NielsPHEV
zou dit verklaren waarom de T5 in de nwe V40 weer een 5 cilinder is terwijl in de V/S 60/70/80 dit de 4 cilinder ford blokken zijn ?
Geplaatst: 04.04.2012 - 13:29
door bart simpson
nee
Geplaatst: 04.04.2012 - 17:45
door Quota
V480-S60 schreef:Ha, ha,
Ja jij zeg
Pré: minder caravans! Daar maak je hier geen vrienden mee!

Wellus..... :razz:
Heb zelf ook een t*ring hekel aan de gemiddelde caravan trekkende bestuurder
Geplaatst: 04.04.2012 - 20:54
door V480-S60
Geplaatst: 04.04.2012 - 21:17
door Oceanracer
Quota moest eens weten waar ík een hekel aan heb...
Geplaatst: 05.04.2012 - 21:42
door Black-or-White
Daarom snap ik het nog steeds niet. De nieuwe V40 met een 5-cyl.... Die hoort thuis in de S/V/XC60 en groter...
Geplaatst: 06.04.2012 - 08:45
door V480-S60
Tja dat is dan jou mening. Het is nu eenmaal niet anders.