Pagina 4 van 6

Geplaatst: 13.12.2011 - 19:54
door Thom
Dat kan, maar een snel schakelende bak zal het nimmer worden. Bij zo'n T6 past beter een ZF achttraps, maar dat is zinloos om je mee bezig te houden want die komt er niet. Misschien in de volgende generatie, die schijnt behoorlijk groter te worden. Maar dat is nog wel even wachten, we hebben immers pas net de update gehad.

Nu met service 2.0 krijg je die update 'gratis' bij je eerstvolgende onderhoudsbeurt btw.

Geplaatst: 13.12.2011 - 21:35
door V70 classic
Thom schreef:Dat kan, maar een snel schakelende bak zal het nimmer worden. Bij zo'n T6 past beter een ZF achttraps, maar dat is zinloos om je mee bezig te houden want die komt er niet. Misschien in de volgende generatie, die schijnt behoorlijk groter te worden. Maar dat is nog wel even wachten, we hebben immers pas net de update gehad.

Nu met service 2.0 krijg je die update 'gratis' bij je eerstvolgende onderhoudsbeurt btw.
Hij hoeft ook niet sneller te schakelen.
Het goede moment zou al fijn zijn.
Een racebak is de V70 toch niet en zal het ook nooit worden.
Dan ben je beter met zoiets als wat we hier niet meer mogen noemen :evil: .
MAW als de bak wat minder ruk zou worden ben ik al tevreden.
De bak zo ie nu is is de motor niet waardig.
De auto is verder naar mijn zin dus ze zal wel blijven.
Ik kan er wel mee leven om af en toe een tikje tegen de pook te geven.
We zullen wel zien.

grts

Geplaatst: 13.12.2011 - 21:41
door Brambo67
Software update kost toch iets van € 30,00? Als het om dezelfde bak gaat, en dat is volgens mij zo, dan lijkt me het de moeite waard eens bij de dealert na te vragen....

Geplaatst: 13.12.2011 - 23:33
door Thom
Nou hup, naar de dealert dan :). Je koopt tenslotte geen dikke V70 T6 automaat om je te ergeren en continu sequentieel te schakelen :wink:

Geplaatst: 14.12.2011 - 12:06
door V70 classic
Indeed voor die paar tienen gewoon doen.
Mocht ie op straat pletteren gaat ie naar een AT specialist voor een facelift.

Ik erger me overgens niet echt aan de auto en het handmatig schakelen.
Ik erger me enkel aan het feit dat in dit sigment een auto wordt geleverd waar blijkbaar niet mee is getest in deze config.

Ik kan me niet voorstellen dat een auto liefhebber of proff testrijder deze bak heeft goedgekeurd.
We praten wel over 3 Toerrampen natuurlijk.
Dan mag je verwachten dat de AT gewoon fatsoenlijk werkt en al het koppel aankan.


Maar goed dat telt ook voor de AWD natuurlijk.
Ik moet het nog zien met die 330 Pk+ van Polestar of Heico.
Kunnen er wel eens leuke claims komen, als een willekeurig figuur zonder gevoel voor techniek met zo iets gaat rijden.

grts Ronald

Geplaatst: 14.12.2011 - 22:02
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 15.12.2011 - 03:22
door silverado
Ook ik kan vergelijken... Had een 163 pk V70 en nu een 163 pk V60 beide met GT. Wat opvalt bij de V60 is dat de "lock-up" bij ongeveer 1400 tpm (was 1800) aktief wordt. Verder vind ik de bak best wel goed. Ik rijd v.n in het oosten van het land op 80 en 100 (of A37 = 130 :D) en rijd dan 1 op 16....dus energie vreter is deze bak niet meer. tja, en in de z.g. sportstand... de wagen accelereert nauwelijks sneller, maar wel meer herrie.

Geplaatst: 15.12.2011 - 06:49
door Johras
D5R-Design schreef: In de file een genoot maar als je hou van een lekker stukje sturen.. Nee
En hoe kouder het buiten wordt, hoe meer slip.(lees gieren)
Als je minder slip wilt, gebruik dan de manual mode. Die heeft een lockup in de 3e versnelling en hoger, waar de D mode dat alleen in de hoogste versnelling heeft.

Geplaatst: 15.12.2011 - 08:35
door V70 classic
Johras schreef:
D5R-Design schreef: In de file een genoot maar als je hou van een lekker stukje sturen.. Nee
En hoe kouder het buiten wordt, hoe meer slip.(lees gieren)
Als je minder slip wilt, gebruik dan de manual mode. Die heeft een lockup in de 3e versnelling en hoger, waar de D mode dat alleen in de hoogste versnelling heeft.
Klopt niet.
Ook in D en S maakt de GT(6) gebruik van de lock up, tenminste als je dat pedaal niet te ver intrapt.
Als je hem vloert maar werkt de lock up ook in manueel niet.
Rijdt je gewoon 240 in de 5 zonder lock up.
Boven deze snelheid komt ie dacht ik niet meer vrij.
Heb ik eigenlijk niet meer opgelet.

Laat je het pedaal iets opkomen grijpt ie weer in.
Ook met een gekietelde T6 is de 6 overdrive.
Daar krijgt ie hem niet meer boven de 255 op GPS, moet je dus terug schakelen.
Grts


Grts

Geplaatst: 15.12.2011 - 08:58
door BlackcurrantV70
mmm, Ik had niet verwacht dat mijn V70 MY06 met 6 traps GT dezelfde bak had dan onze C70 MY11.

De C70 schakelt inderdaad nog soepeler, en de spin bij koude motor is ook niet zo aanwezig als bij de V70.

Misschien dan toch ook eens een s/w update vragen, helaas nog geen service 2.0 in Belgie

Geplaatst: 15.12.2011 - 10:19
door Fulaks
Thom schreef:
Gaat het nu om een GT van ZF zoals Thom zegt of is het een gemodificeerde versie van de van AW?
Hoho, het is nog immer een AW transmissie, ik gaf enkel aan dat door de plaatsing van de motor er geen ruimte schijnt te zijn voor een ZF bak :wink:
De Aisin Warner is wat compacter dan de ZF. Omdat in de huidige Volvo's de motor dwars geplaatst is enze voorwielaandrijving hebben, kan de ZF er niet in. Bij BMW staan de motoren in langsrichting en heb je achterwielaandrijving, daar past het dus wel.

Heb onlangs in een BSR-gechipte D3 GT gereden. Was altijd een tegenstander van de GT, maar die nieuwe versie kon me wel bekoren. Er is zeer duidelijk aan gewerkt.

Geplaatst: 15.12.2011 - 10:55
door DJR
Mijn ervaring:

Bij de keuze voor een V60 had ik verschillende mogelijkheden.

T4 handbak
D3 Kinetic met GT
D3 Momentum

T4 handbak: helaas niet gereden, alleen de T3 en die kon me niet bekoren, waarschijnlijk rijdt de T4 stukken beter

D3 GT: ik vond hem erg laag in de toeren blijven, waardoor hij zelfs ging brommen. Het specifieke 5 cylinder roffeltje blijft hiermee op de achtergrond en dat was wat jammer

D3 handbak: leuker om te rijden en vlotter te rijden. Maar, ook niet zonder kritiek: de slag die de pook moet maken is te lang en wat ongevoelig. Ik hou liever van de handbakken van het VAG concern. Kortere slagen en een klik-gevoel. Volvo bakken zijn wat sponzig.

Kortom, qua bakken loopt Volvo niet echt voorop vind ik. Ik heb de investering voor een GT daarom omgezet in wat extra momentum comfort en een V60 D3 Momentum besteld. Nu 18.000km en gelukkig geen spijt. Laatst nog in een nagelnieuwe V70 T4 GT gestapt. En die reed weer prima. Misschien ook een kwestie van software updates op het motormanagement wat het verschil maakt.

De handbakken van de T3/T4 hebben een kortere slag, maar ook die zijn helaas niet van het niveau van VW of Audi.

Ieder zijn keus.

Geplaatst: 15.12.2011 - 14:22
door Discovery
DJR schreef:Kortom, qua bakken loopt Volvo niet echt voorop vind ik. Ik heb de investering voor een GT daarom omgezet in wat extra momentum comfort en een V60 D3 Momentum besteld. Nu 18.000km en gelukkig geen spijt. Laatst nog in een nagelnieuwe V70 T4 GT gestapt. En die reed weer prima. Misschien ook een kwestie van software updates op het motormanagement wat het verschil maakt.
Niet zo gek, de T4 is standaard gekoppeld aan een dubbele koppeling 'powershift' automaat en niet aan een geartronic.

Geplaatst: 15.12.2011 - 14:55
door DJR
hmm excuus, die V70 T4 was ook een handbak.

Geplaatst: 15.12.2011 - 17:10
door BlackcurrantV70
Spreek mijn niet over Powershift, absoluut geen goeie ervaringen mee gehad, geeft me dan maar de nieuwe GT in de D3 !

Geplaatst: 15.12.2011 - 17:12
door Ben
We glijden OFF TOPIC heren.
Graag bij het onderwerp blijven anders raakt het eind zoek.

Geplaatst: 15.12.2011 - 19:36
door Gast
@Ben, dat was al zoek toen we zijn begonnen.
Autoblog had een mening.....

Geplaatst: 15.12.2011 - 19:40
door 945i
En die mening moet je niet al te serieus nemen normaal gesproken.. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Geplaatst: 15.12.2011 - 20:02
door selur
GT is helemaal niet ruk, maar een prima automaat. Er zijn snellere te koop (DSG), maar dat maakt een GT absoluut niet ruk

Geplaatst: 15.12.2011 - 23:04
door Gast
Ik ben ook dik tevreden met mij GT.