Geplaatst: 21.12.2011 - 20:48
Ik zal het topic waar en wanneer nodig bijwerken. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Met vetkrijt?Oceanracer schreef:Ik zal het topic waar en wanneer nodig bijwerken.
Van die edding stift kan ik zeggen dat die wel een paar jaar blijft zitten.945i schreef:hahaha.maar de grote vraag is nog niet beantwoord.... Blijft het zitten en kan je het nog lezen na een half jaar...Blijf dit topic maar volgen, bijster interessant!
Onze bandenboer heeft 3 jaar geleden mijn en Trucker s winterbanden gemerkt met zo n zelfde krijtje wat Oceanracer nu heeft en het is nog steeds goed leesbaar, dus ja het blijft zitten.945i schreef:hahaha.maar de grote vraag is nog niet beantwoord.... Blijft het zitten en kan je het nog lezen na een half jaar...Blijf dit topic maar volgen, bijster interessant!
Zal mijn verhaal nog iets toelichten, zet mijn vorige reactie misschien iets meer 'in perspectief'ps-amazon schreef:dit begint echt een ontzettend leuk verhaal te worden; even een tussenstand, hebben we nu alle mogelijkheden gehad?
nee, ik mis nog brandmerken en graveren van de banden......
maar de simpelste oplossing is domweg de nummers van de banden met de juiste positie opschrijven.
en morgen starten we een topic over de plaats waar we dat papiertje gaan bewaren, toch?
welterusten gentlemen!
voor alle duidelijkheid: mijn opmerking over nummers van banden noteren is serieus bedoeld. Ik heb jaren op circuits de banden voor motorcoureurs verzorgd en om problemen en vergissingen te voorkomen werden van alle banden de matricule nummers (voor straatbanden de DOT nummers ) van de banden genoteerd met daarbij naam coureur, compound, aantal ronden gereden etc. werkt altijd feilloos; in de magazijnen werden de banden altijd met (vet)krijt gemarkeerd en dat blijkt ook op langere termijn prima te werken en is zeker voor ons huis-tuin-en-keuken gebruik ook een prima oplossingt_w schreef:Zal mijn verhaal nog iets toelichten, zet mijn vorige reactie misschien iets meer 'in perspectief' ;)ps-amazon schreef:dit begint echt een ontzettend leuk verhaal te worden; even een tussenstand, hebben we nu alle mogelijkheden gehad?
nee, ik mis nog brandmerken en graveren van de banden......
maar de simpelste oplossing is domweg de nummers van de banden met de juiste positie opschrijven.
en morgen starten we een topic over de plaats waar we dat papiertje gaan bewaren, toch?
welterusten gentlemen!
Voor mijn werk komt het regelmatig voor dat we op een testlocatie staan met 40 banden in dezelfde maat, met hetzelfde profiel. Echter zitten er dan wel verschillen in de banden (denk aan constructie of compound wijzigingen). Dus wel verschillen, maar niet direct zichtbaar.
Dan is een goede codering van de banden (dus niet alleen de positie, maar ook welke specificatie het is) uiteraard van groot belang.
Vandaar mijn bijdrage over die stiften, voor ons (als in: ik en mijn collega's) is dat een hele valide vraag.
Vandaar dat ik uit eigen ervaring kan zeggen dat die dus prima werken ;)