Pagina 4 van 7

Geplaatst: 03.01.2012 - 13:42
door The Volvoboy
Four-C dempers kosten €1000,- veel per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- 2x veel kwijt...

Geplaatst: 03.01.2012 - 13:51
door bart simpson
The Volvoboy schreef:Ik dacht dat Haldex pas kwam vanaf 2004, na de facelift... :-k
haldex werd std op vanaf de 2.5T (my 2003) maar was op de S60 AWD (ook de 2.4T!) altijd std

Geplaatst: 03.01.2012 - 13:52
door The Volvoboy
Oke, weet ik dat ook weer ;)

Geplaatst: 03.01.2012 - 17:17
door lemmer
The Volvoboy schreef:Four-C dempers kosten €1000,- per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- kwijt...
onzin, ik weet niet bij welk bedrijf jij je volvo repareerd? Had er een rechtsvoor defect, andere was in orde, gaven dezelfde waardes. Uiteraard zijn het slijtdelen, dus als de ene de geest geeft na 300000 km is het niet aan te raden enkel die ene te vervangen. Dat is ook zo voor normale veren en dempers bij ieder willkeurig merk.

Geplaatst: 03.01.2012 - 17:19
door lemmer
mad schreef:Four C is leuk, behalve als het systeem kapot is, trek dan je portemonnee maar....ben blij dat ik het NIET heb. :lol:
Four C is zeker geen gadget, brengt een hoop extra veiligheid. Ik vind het jammer dat jij het niet heb, als je moet uitwijken voor mij, maak ik geen kans, vise versa wel.

Geplaatst: 03.01.2012 - 17:30
door lemmer
Ik denk oeverigens dat de topicstarter niet op zoek is naar de zeeman aanbieding van het jaar (dan was ie wel priuspiloot geworden).
Een xc70 valt in een duurdere categorie, niet een echt massaproduct, dus als er iets stuk gaat ben je in verhouding geld kwijt.
Enige standaard zaken zijn de D5 kwaaltjes, wervelkleppen die niet echt lang meegaan en kraakjes in interieur. Al deze zaken zijn goed op te lossen.
Brandstofverbruik is best wel veel in verhouding tot de tegenhangers, maar dan kun je hem alleen vergelijken met de aldi A6 allroad, qua gebruikersmogelijkheden.

Geplaatst: 03.01.2012 - 18:25
door sbv
The Volvoboy schreef:Four-C dempers kosten €1000,- per stuk, en je moet ze altijd per 2 vervangen (op dezelfde as), dus als er 1 stuk is, ben je sowieso al €2000,- kwijt...
welnee. ca 400-450 euro voor en achteras zijn iets ander geprijsd. Dempers zijn van Moroe.

Ik heb op mijn V70 Four-C zitten en vind het eigenijk wel een erg fijn systeem. Comfort wanneer je dat wilt en wat straffere demping als je dat wilt

Geplaatst: 03.01.2012 - 18:27
door The Volvoboy
Nog veel geld...

Geplaatst: 03.01.2012 - 18:57
door lemmer
The Volvoboy schreef:Nog veel geld...
moet het laatste woord hebben :twisted:

Geplaatst: 03.01.2012 - 18:58
door Laguna-S60
ik heb liever de laatste 2 ;) :P

Geplaatst: 03.01.2012 - 19:01
door diesel01
The Volvoboy schreef:Nog veel geld...
Maar minder dan de helft van wat jij begroot had, nogal een verschil. :wink:

Geplaatst: 03.01.2012 - 19:33
door The Volvoboy
Ja sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat die dingen zo duur waren. Maar kan ook zijn dat dat voor 2 was... Maar goed, die dingen kosten dus een vermogen. :P

Geplaatst: 03.01.2012 - 19:55
door lemmer
The Volvoboy schreef:Ja sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat die dingen zo duur waren. Maar kan ook zijn dat dat voor 2 was... Maar goed, die dingen kosten dus een vermogen. :P
joh, blijf nou niet bezig, en geef commentaar waar deze topicstarter wat mee kan.

Geplaatst: 03.01.2012 - 19:56
door The Volvoboy
Klepstoters willen ook wel eens vast gaan zitten bij ±200.000 km bij de D5's 185pk...

(@lemmer: zoiets? )

Geplaatst: 03.01.2012 - 21:18
door Thom
Informatie waar de topicstarter iets mee kan is dat wanneer hij houdt van een niet al te week weggedrag hij zijn zoektocht zou kunnen beperken tot een exemplaar met Four C. Die dempers gaan heus niet zomaar stuk en ik heb duizenden kilometers ervaring met dit model met niveauregeling (MY08) en een MY12 met Four C. Gebruikt is de meerprijs verwaarloosbaar maar je krijgt er een fijner rijdende XC voor. De automaat is niet geweldig maar voor menigeen goed genoeg. De 3.2 is een slurper met een fraai geluid maar de prestaties staan niet in verhouding tot de brandstofconsumptie.

Mijn advies: D5 Geartronic met Active Driving Line (zo heette dat toen geloof ik, daar zit de te prefereren Servotronic ook in). In Duitsland zijn die beter te vinden dan hier.

Thom

Geplaatst: 04.01.2012 - 08:21
door Walter
@ Lemmer; beweer jij nu dat elke auto zonder FOUR C eens tuk onveiliger rijdt dan een auto met FOUR C? Lijkt je dat nou zelf ook niet een ietsepietse overdreven? Klein beetje maar?

Geplaatst: 04.01.2012 - 11:12
door joostvdl
@thom ik heb in dld al een beetje rondgekeken (mobile.de en autoscout24) maar vond het aanbod nogal tegenvallen. Daarnaast vaak duurder dan in NL. Wat me overigens verbaasd. De BMW's zijn vaak wel goedkoper dan hier.

Geplaatst: 04.01.2012 - 11:13
door joostvdl
Is four-c eventueel after market in te bouwen?

Geplaatst: 04.01.2012 - 11:28
door diesel01

Geplaatst: 04.01.2012 - 12:24
door Thom
joostvdl schreef:Is four-c eventueel after market in te bouwen?
Neen, het is een heel ander (actief) chassis, dat ook besturing, gasrespons e.d. zou aanpassen aan de gekozen stand. Het is helaas geen kwestie van een paar andere dempers eronder.