Pagina 4 van 4

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:07
door Oceanracer
Onder normale omstandigheden inderdaad maar 10% aandrijving op de achteras.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:12
door lemmer
Bij mij was de Haldex kapot bij 100000km, dit was veroorzaakt door een kapotte aandrijfas. Auto is getuned, en uit de garantie. Hij komt niet eens uit Nederland, maat toch een gedeelte garantie gehad.
Dit geeft gewoon aan dat men het netjes oplost!!
Als er eens 2 op de 1000 kapot gaan, spreek je in de verste verte niet van een constructiefout of kwaal, alhoewel het wel slikken is als het je overkomt.

De meeste problemen met het AWD systeem zie je hier bij auto s met astronomische km standen, is dan een beetje Nederlands om daarover te gaan zeuren. Als je het niet kan betalen, koop dan een Kia i.p.v. een Volvo.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:14
door 945i
Volgens mij heeft auto van TS 129000KM gelopen...

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:15
door lemmer
Oceanracer schreef:Onder normale omstandigheden inderdaad maar 10% aandrijving op de achteras.
nee hoor, gisteren nog volop getest in oostenrijk. Mischien is het bij de oude generatie Haldex zo, maar ik merk geen beperkingen in het aandrijven van de achterwielen. Voorkant op een ijsplaat, remt hij de voorwielen gewoon af en gaat alles naar achteren. De Haldex kan qua contructie ook niet slippen, alleen gekoppeld of los.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:17
door 945i
Dat zijn inderdaad normale omstandigheden... :)

Maar als je nu met 4 wielen op die ijsplaat staat, wat dan?

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:27
door lemmer
945i schreef:Volgens mij heeft auto van TS 129000KM gelopen...
Had ik gezien, hoor hem ook niet zeuren

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:27
door lemmer
:P
945i schreef:Dat zijn inderdaad normale omstandigheden... :)

Maar als je nu met 4 wielen op die ijsplaat staat, wat dan?
je noren onder binden :P

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:34
door lemmer
wagen van TS is getuned, en stevig ook. Het koppel is veel hoger, dus zal je ook anders om moeten gaan met b.v. onderhoudsintervallen. B.V. olie kan dan niet lifetime zijn en motorolie om de 15000 km.
Het is onzin om te zeggen dat vermogen niet uitmaakt, het koppel is gewoon hoger, is een natuurkundige rekensom. B.V. is de druk op de lagers hoger, waardoor de olie warmer is e.t.c.
Echt als je gaat tunen, heeft iemand je al verteld dat dit meer zal kosten als de software, dus een bewuste keuze.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:39
door 945i
Dat ben ik met je eens.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:44
door lemmer
V70/2.4D/2003 schreef:
Zouden mensen met een maandsalaris van € 2000 in een "vanaf 04/08: xc70, d5 summum, electr.silver,g.t., mob.line, secur.line, act.driv.line, adap.c.c., rica226" rijden? Ik weet het niet..
Waarom niet?
Blijft dus bijna 2 mille over om te betalen, alsof het niks is. Da's voor de meesten hier een maandsalaris!
+1
Blijft er weinig over om te eten, of je moet er niet mee rijden.

Geplaatst: 08.01.2012 - 12:50
door lemmer
Neemt niet weg, dat hij getuned veel fijner is.

Saillant detail, mijn compagnon heeft een identieke, even oude XC70, alleen niet getuned, heeft dezelfde onderhoudskosten en kwaaltjes en zuipt meer.
De mijne is getuned, en dat gebruik ik ook, alleen wijk ik af van de intervallen van volvo. (dus om de 15000 km nieuwe olie, om de 60000 alle andere olie)