Pagina 4 van 8

Geplaatst: 17.01.2012 - 18:12
door Broabander
Dan zou je het er voor de rechter op kunnen gooien dat de koper te kwader trouw is geweest, jou niet heeft geinformeerd over aanwezige gebreken waar hij wel vanaf wist en dat je de koopovereenkomst nietig wil laten verklaren; maw, dat jij de auto terug brengt en jij je centen terug krijgt. In theorie dan. In de praktijk gaat het wel lastig worden om eea te bewijzen.

Geplaatst: 17.01.2012 - 18:43
door JosW
Broabander schreef:Dan zou je het er voor de rechter op kunnen gooien dat de koper te kwader trouw is geweest, jou niet heeft geinformeerd over aanwezige gebreken waar hij wel vanaf wist en dat je de koopovereenkomst nietig wil laten verklaren; maw, dat jij de auto terug brengt en jij je centen terug krijgt. In theorie dan. In de praktijk gaat het wel lastig worden om eea te bewijzen.
Klopt, lastig maar niet onmogelijk. Hopelijk komt hij er op een andere manier uit. Aan een juridische, langslepende procedure heeft niemand behoefte.

Geplaatst: 17.01.2012 - 18:51
door btentusscher
Laten we toch hopen dat het anders opgelost kan worden. Ik heb inderdaad heel weinig zin om zo'n hopeloos traject in te gaan. Mocht het inderdaad fout gaan, dan ga ik er alles aan doen om deze zaak in een kwaad daglicht te zetten. Round one!

Geplaatst: 17.01.2012 - 19:17
door 945i
En je had de auto zonder garantie gekocht?

Geplaatst: 17.01.2012 - 19:36
door johan191
Ook bij geen garantie heb je recht op een goed werkend product (je auto dus) zonder mankementen.
Ik heb in december mijn volvo gekocht(ook zonder garantie), en stond nadat ik hem opgehaald had thuis met een kapotte auto. (dynamo) Het BOVAG bedrijf is mij keurig tegemoet gekomen, door een deel van het reparatiebedrag aan mij over te maken (75 %) Ik kon de auto toen bij mij in de woonplaats laten repareren. (bedrijf waar ik hem gekocht heb zit zo'n 80 km verderop).

Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo goed gaat aflopen.

Geplaatst: 17.01.2012 - 21:27
door JosW
Onderstaande link slaat op de rechten die je als consument hebt, los van wel of geen garantie. Je zegt dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Weliswaar op naam van je praktijk. Wil je aanspraak maken op deze verzekering dan moet de auto ook "van de zaak zijn". Ik zou ze in ieder geval even om raad vragen.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

Geplaatst: 17.01.2012 - 22:14
door btentusscher
Bedankt voor het opzoeken Jos, ik hou het in gedachten en zal deze tools onthouden om eventueel druk te zetten op deze sjoemelaar als dat nodig is. Morgen moet er toch echt meer duidelijkheid komen...... Hou jullie op de hoogte!

Geplaatst: 17.01.2012 - 22:25
door JosW
Fingers crossed!

Geplaatst: 17.01.2012 - 23:09
door MarioC70
Goeie les voor de volgende keer,laat een aankoopkeuring doen of neem iemand mee die er verstand van heeft.

Geplaatst: 17.01.2012 - 23:11
door JosW
MarioC70 schreef:Goeie les voor de volgende keer,laat een aankoopkeuring doen of neem iemand mee die er verstand van heeft.
Helemaal waar maar daar heeft hij nu niets aan. Berouw komt meestal na de zonde.

Geplaatst: 18.01.2012 - 00:31
door wesdv
mee eens en zelfs dat zegt niets, mijn c70t5 heeft dit alles gehad en liep de eerste 4 maanden als een naaimachine en nu kan de motor eruit en naar de sloop.
soms ook gewoon beetje kwestie van geluk of pech.

Geplaatst: 18.01.2012 - 01:11
door V73
Enkele jaren geleden kocht ik een Saab met kilometerstand fraude, bij een 'specialist'. De dag na aankoop kwam ik daarachter en wilde de koop terugdraaien, dat was ook mijn recht. Ik heb de verkoper gebeld en een aangetekende brief gestuurd, maar de enige reactie was: Pech voor jou, je hebt getekend voor de AFGELEZEN kilometerstand. Ik maak mij niet druk.

Vervolgens heb ik op een Saab forum gewaarschuwd voor dit bedrijf. Op een gegeven moment reageerde hij zelf ook op het forum, maar hij verergerde hiermee alleen maar zijn reputatie. Ik heb hem nogmaals gebeld en hem om een schadevergoeding gevraagd voor de teruggedraaide kilometers. Hij kwam over de brug en heb hem volgens afspraak min of meer gerehabiliteerd op het forum.

Maak het garagebedrijf erop attent wat de macht van een ontevreden klant is! Maar ook dat wanneer iemand problemen netjes oplost, je dat ook kan vermelden!

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:08
door btentusscher
Ik kan hem vanmiddag ophalen, het probleem zou een "olie slang" zijn geweest en is opgelost.......(donderwolk boven mijn hoofd). Hoorde nog toevallig van iemand uit Zeist dat deze zaak bekend staat als zijnde: teveel commentaar, dan zoeken we je op.... De kamp-mentaliteit. Lekker idee......

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:19
door wesdv
haha maak je daar niet druk om we zijn hier met meer !
plannen we een meeting voor zijn deur ;)

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:24
door 945i
btentusscher schreef:En geen garantie inderdaad, fingers crossed, ik weet het.......
ik weet niet wat er te zeuren valt hoor, eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan klagen.. Doe dat dan niet als je geen verstand van die dingen hebt.

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:45
door blastaway
945i schreef:
btentusscher schreef:En geen garantie inderdaad, fingers crossed, ik weet het.......
ik weet niet wat er te zeuren valt hoor, eerst voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan klagen.. Doe dat dan niet als je geen verstand van die dingen hebt.
Daar heeft hij nu niks aan natuurlijk al snap ik je redenatie.

Belangrijker: Hou de afspraken goed bij op papier en ik zou de auto op de brug ff willen zien met gestarte motor voor ik weg ging.

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:51
door btentusscher
Ik ben niet aan het zeuren en klagen, ik begrijp heel goed dat het mijn eigen schuld is.......

Geplaatst: 18.01.2012 - 11:53
door bart simpson
nu idd de schade beperken

Geplaatst: 18.01.2012 - 12:33
door JosW
btentusscher schreef:Ik ben niet aan het zeuren en klagen, ik begrijp heel goed dat het mijn eigen schuld is.......
je hebt alle reden om te klagen, dat is geen zeuren. Bovendien, als ergens hierboven gesteld wordt dat het je eigen schuld is dan is dat maar ten dele waar. Soms moet je door schade en schande een aantal dingen leren. We worden allemaal geboren met standaard vertrouwen in de mensen. Wordt dat vertrouwen geschaad dan is dat een leermoment geweest en krijgt het vertrouwen een deuk. Maar ook in de autobranche moet je kunnen verwachten dat je als leek een auto moet kunnen kopen. Ik weet ondertussen, ook door schade en schande, dat dat niet altijd zo is. Er zit heel wat geteisem tussen en is een gezonde dosis achterdocht een handige tool. Nogmaals, na een keer op de blaren gezeten te hebben.
Bekijk het eens positief, dit overkomt je geen tweede keer!

Geplaatst: 18.01.2012 - 12:45
door 945i
Kennelijk kan dat dus wel, want je hebt zelf (en ik citeer) "na heel vaak op de blaren gezeten te hebben". ;)

Geintje Jos. :)

Soest e.o. zitten meer jongens waar je even wat extra aandacht moet besteden aan de waarheid van bepaald uitspraken....