Op zich... Alleen dan hebben we MarioC70 nodig om m'n kleppen deksel los te halen en dan moeten we zeker weten dat jij weet hoe je moet boren.
Het zou mij enorm helpen als ik inspectie gaten heb, dan kan ik elke 15.000 km bij onderhoud de speling meten inplaats van rijden tot dat het stuk is of ik 800 euro voor stellen neer leg.... of MarioC70 me helpt.
lekke koppaking
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als je de boring vergroot, verdun je de cilinderwand.M@rcel schreef:Ik las dit en dacht: Dat kan toch niet waar zijn? Het is toch veel simpeler om de boring te vergroten om er 100cc bij te krijgen? Maar je hebt helemaal gelijk! De slag is vergroot! Dat verklaart ook het grote koppel bij lage toerentallen.edraket schreef:De 2.4t en 2.5t van de eerdere generaties hebben allemaal exact dezelfde boring en dus waarschijnlijk ook een even dikke cilinderwand. Later (2003) is de 2.5t opnieuw geintroduceerd welke een grotere cilinderinhoud heeft, maar hierbij is de slag verhoogd en de boring gelijk gebleven aan de 2.4t. De T5 heeft de korte slag van de 2.4t en een kleinere boring (2 mm).![]()
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
deksel is er nu af toch?sju_art schreef:Op zich... Alleen dan hebben we MarioC70 nodig om m'n kleppen deksel los te halen en dan moeten we zeker weten dat jij weet hoe je moet boren.
Het zou mij enorm helpen als ik inspectie gaten heb, dan kan ik elke 15.000 km bij onderhoud de speling meten inplaats van rijden tot dat het stuk is of ik 800 euro voor stellen neer leg.... of MarioC70 me helpt.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Das weer een andere boring ja
...
Hmmm misschien moesten M@rcel & runnuh eens hardop gaan denken, met een beetje Mario C70 daarbij
/

Hmmm misschien moesten M@rcel & runnuh eens hardop gaan denken, met een beetje Mario C70 daarbij

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Mja aan de andere kant, is het truukje van de klep deksel dusdanig moeilijk dat het geen optie is die elke 15.000-20.000 km los te draaien om de speling te checken?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Daar ga ik ook van uit.
Wat zijn trouwens de handeling om de kleppendeksel goed te verijwderen? Dan kan ik toch ook prima de klep speling meten?
Wat zijn trouwens de handeling om de kleppendeksel goed te verijwderen? Dan kan ik toch ook prima de klep speling meten?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Inlaatkleppen 0.15 tot 0,45
uitlaatkleppen 0,35 tot 0,60
Dat zijn de referentiewaarden,als ze de kleppen zo stellen dat ze dicht tegen de ruimste waarden aan liggen,dan ben je er zeker van dat je niet snel meer hoeft te stellen.
inlaatkleppen op 0,35
uitlaatkleppen op 0,50
Als je deze waardes aanhoudt is het mooi!
uitlaatkleppen 0,35 tot 0,60
Dat zijn de referentiewaarden,als ze de kleppen zo stellen dat ze dicht tegen de ruimste waarden aan liggen,dan ben je er zeker van dat je niet snel meer hoeft te stellen.
inlaatkleppen op 0,35
uitlaatkleppen op 0,50
Als je deze waardes aanhoudt is het mooi!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je het gereedschap zelf aan wilt schaffen zijn dit de onderdeelnummers.
voelermaatjes 9995752
nokkenasklem 9995765
afstelkalibernokkenas 9995452
dekselmonteer gereedschap 9995454
voelermaatjes 9995752
nokkenasklem 9995765
afstelkalibernokkenas 9995452
dekselmonteer gereedschap 9995454
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Hoeveel werk denk je dat het is?sju_art schreef:Daar ga ik ook van uit.
Wat zijn trouwens de handeling om de kleppendeksel goed te verijwderen? Dan kan ik toch ook prima de klep speling meten?
Dat is je al is uitgelegd toch door iemand van het forum.?
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Als je je kleppendeksel verwijdert heb je gelijk je nokkenassen los liggen, de bovenste lagerschalen zitten vast in je dekstel. Dan heb je een tool nodig op de nokkenas weer naar beneden te drukken en hopen dat je distributieriem er niet af gaat.sju_art schreef:Daar ga ik ook van uit.
Wat zijn trouwens de handeling om de kleppendeksel goed te verijwderen? Dan kan ik toch ook prima de klep speling meten?