Pagina 4 van 5

Geplaatst: 04.04.2012 - 18:51
door evert65
Nu even mijn ervaring, gisterochtend reed ik de wagen de garage uit , en dacht wat rijd hij vreemd, dus stap uit en ja hoor rechts achter lek
dus de spuitbus gepakt die al jaren ongebruikt in de wagen lag dus weinig hoop dat het goed zou gaan.
het is mijn eerste ervaring met een spuitbus, en na diverse horror verhalen, dacht ik, had ik maar een reservewiel.
Even schudden, erop gedraaid, en drukken maar........ het ging boven verwachting goed voor 3 kwart vol gekregen :) daarna een stukje rijden ca 5 km, een dagje laten staan want ik moet ook werken he
om 5 uur weer eens gekeken , de band was nog steeds op 3 kwart dus compressor erop en volgepompt , vanochtend nog steeds goed op spanning
dus ik kan er nog even mee door rijden

Geplaatst: 04.04.2012 - 21:54
door PGV90
@Evert - niet te lang mee doorrijden, dat schuim wordt hard en kan ook sterk onbalans in je wiel geven. Volgens mij is het advies om zsm te vervangen

@mad - ja helemaal gelijk, raar woord; gelukkig schoot me later vandaag de juiste bewoording (noodreservewiel) weer binnen ;-)

Geplaatst: 04.04.2012 - 22:04
door evert65
ok ga er van de week nog werk van maken
Thanks
zo te zien even oud, en bijna even lang op het forum, dus ze hebben gelijk als ze zeggen de wijsheid komt met de jaren :lol:

Geplaatst: 09.04.2012 - 11:51
door Mantis
Geen advies maar een MUST om gelijk te vervangen. Komt de rij-eigenschappen maar belangrijker de veiligheid niet ten goede....

Geplaatst: 13.04.2012 - 11:02
door WMB
MODS Edit: goedbedoeld maar dergelijke aanbiedingen aub per PB of via het advertentieboard

Geplaatst: 13.04.2012 - 16:55
door evert65
nou, een tip van een medeforumlid lijkt me geen aanbieding
waarschuwen mag toch?

Geplaatst: 13.04.2012 - 21:30
door PGV90
@evert 65 Ja, ik snapte ook niet wat er weg-ge-Edit is?
of was dat iets in het bericht van @WMB dat hier nu niet meer is te zien??

Geplaatst: 13.04.2012 - 21:55
door VolvoXC70
Waarschijnlijk is het bericht van @WMB gewist. Wen eraan, gebeurt vaker.

Geplaatst: 13.04.2012 - 22:06
door PGV90
Ok thanks,
daar zal dan wel een goede reden voor geweest zijn neem ik aan....

Geplaatst: 13.04.2012 - 22:47
door evert65
aha het bericht dat @wmb poste bevatte dus reclame of zoiets , het was me niet opgevallen, want ik las alleen de mededeling van de Mod.
En ik meende dat @wmb een van de modjes was, die het bericht
Geen advies maar een MUST om gelijk te vervangen. Komt de rij-eigenschappen maar belangrijker de veiligheid niet ten goede....
van mantis veroordeelde
vandaar dat ik er geen bal van begreep, PGV70 en VolvoXC70 hebben het duidelijk gemaakt
bedankt voor de oplossing

Geplaatst: 22.04.2012 - 15:34
door lemmer
bart simpson schreef:Volvo Road Assistance, dat is een gratis service zolang jij je Volvo bij een Volvodealer laat onderhouden, daarbij doet men ook lekke banden
Bart en de rest van de lezers.
Die service is echt waardeloos in het buitenland. Ik stond vorig jaar aan de peage met een kapotte band, het schuim was niet in staat de band dicht te houden. Ik gebeld met volvo assistance, zou direct worden geholpen. Na 2 uur maar eens gebeld, kon een grote mond krijgen omdat ik op de peage stond mochten ze niet helpen in Frankrijk, niet even bellen om dit te communiceren o.i.d. Ik zelf aan de slag, bleek ik toch net in een niemandsland te staan, geen volvo assistance en geen Franse sleepdienst, na 4 uur maar de dealer gebeld, zelfde effect. Na 5 uur bleek de Franse ANWB te zijn ingeschakeld, en die wilde en wist niets. Volvo zei sorry, maar gaf het op.
Uiteindelijk heb ik zeld in de navigatie een volvo dealer gebeld, het was inmiddels 16.30 vrijdagmiddag (ik was op weg met vrouw en 3 kleine kinderen). De dealer kwam na 15 minuten opdagen met zijn sleeptruck, 20 minuten later in de garage, 30 minuten en 730 Euro armer voor een Pirelli band was ik weer op weg.
Jongens, bestel die extra band en krik maar, vooral als je in het buitenland komt. Het is zeker een rip off, maar ja daar raak je aan gewend....

Geplaatst: 22.04.2012 - 21:47
door mad
Mijn uitstekende ervaring met Volvo Road Assistence: nadat ik per ongeluk benzine had getankt ipv Diesel (Zuid Duitsland). Minder dan twee uur later was ik weer onderweg naar bestemming en ik ben tijdens het half uur wachten op de sleepdienst drie maal gebeld door Volvo Ass. of er al actie was ondernomen. De Volvo-dealer in de buurt was al ingelicht en ging meteen aan het werk. Prima geregeld en perfecte service! Zo kan het dus ook....

Geplaatst: 22.04.2012 - 22:53
door lemmer
mad schreef:Mijn uitstekende ervaring met Volvo Road Assistence: nadat ik per ongeluk benzine had getankt ipv Diesel (Zuid Duitsland). Minder dan twee uur later was ik weer onderweg naar bestemming en ik ben tijdens het half uur wachten op de sleepdienst drie maal gebeld door Volvo Ass. of er al actie was ondernomen. De Volvo-dealer in de buurt was al ingelicht en ging meteen aan het werk. Prima geregeld en perfecte service! Zo kan het dus ook....
Zal dan wel aan de Franse slag liggen

Geplaatst: 23.04.2012 - 07:36
door bart simpson
In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk

Geplaatst: 24.04.2012 - 23:05
door lemmer
bart simpson schreef:In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk
Dat is gebleken, maar hoeveel Nederlanders met een Volvo gaan naar of door Frangkrijk. Maak dan even een melding van dit probleem.

Geplaatst: 27.04.2012 - 16:00
door Henkvdz
bart simpson schreef:In Frankrijk maken de wegbeheerders hulpverlening door anderen dan hun eigen contractpartners heel erg moeilijk
Maar betekent dit nu dat ik op de Franse peage niet of nauwelijks hoef te rekenen op Volvo Road Assistence. Dan heb ik mij de afgelopen jaren schijnveilig gevoeld met Volvo Road Assistence en daar ik bijna jaarlijks in Frankrijk mijn vakantie vier of er doorheen rijd, zou ik misschien moeten overwegen om weer een ANWB wegenwacht abonnement te nemen.
Groet Henk

Geplaatst: 27.04.2012 - 19:00
door lemmer
precies, op de peage komt de lokale sleepboer je halen en zal proberen het zelf te maken. Je komt dus ergens terecht waar je niet wilt komen, en je vakantiegeld even verdwijnt.
Dus schijnveilig

Geplaatst: 27.04.2012 - 19:15
door bart simpson
Op de peage is het geen enkele hulpdienst anders dan de hulpdienst die vergunninghouder is van de eigenaar van dat specifieke wegdeel hulp te verlenen, dat kun je Volvo Touring (of VAG of BMW of MB of Skoda of weet ik veel wie) service dus niet echt kwalijk nemen, ook de ANWB mag er simpelweg niets ondernemen en moet diensten ter plaatse inhuren

Geplaatst: 27.04.2012 - 19:19
door lemmer
Groot verschil is dat BMW je dit op voorhand verteld, dat is alles wat ik wil zeggen, geen halszaak, maar laat de klant niet stikken als het zover is.
ANWB neemt contact op met de lokale sleepboer en zorgt dat je bij een dealer komt.
Nogmaals, Volvo assistance liet me gewoon aan mijn lot over. Samen met mijn dealer is er een oplossing gezocht.

Geplaatst: 27.04.2012 - 19:27
door OGA244
Het 070 nummer van Volvo Assistance dat je vanuit het buitenland belde is bij mijn weten gewoon het nummer van de ANWB alarmcentrale in den Haag, Volvo maakt voor problemen in het buitenland gebruik van de internationale contacten van de ANWB