Pagina 4 van 4

Geplaatst: 12.03.2009 - 18:49
door Gast
nootje63 schreef:Ik vind 17000 ook erg veel met die km-stand en leeftijd, zeker in de huidige markt. Volgens mij moet dit scherper kunnen.

Kijk eens op marktplaats, daar staat bv. een 2005 met 151000 km voor 16745 vraagprijs......nogal een verschil. Niet te snel toehappen denk ik.

http://auto.marktplaats.nl/volvo/229201 ... -2005.html?
Tja, een 125 PK, wist niet dat die bestonden.
Is het wel een NL auto?

Geplaatst: 13.03.2009 - 08:16
door nootje63
Volgens mij niet.
De Italianen willen wel eens andere motoren hanteren ivm. fiscale bijtelling, maar dan gaat het om een andere motorinhoud. Is hier niet aan de orde.

Geplaatst: 13.03.2009 - 17:07
door peter geurts
nootje63 schreef:Ik vind 17000 ook erg veel met die km-stand en leeftijd, zeker in de huidige markt. Volgens mij moet dit scherper kunnen.

Kijk eens op marktplaats, daar staat bv. een 2005 met 151000 km voor 16745 vraagprijs......nogal een verschil. Niet te snel toehappen denk ik.

http://auto.marktplaats.nl/volvo/229201 ... -2005.html?

Geplaatst: 14.03.2009 - 11:24
door nootje63
???? Hoe bedoel je?

Geplaatst: 14.03.2009 - 19:21
door vin940
Dat trillen in de pendalen waar mensen soms over hoor, zal ik wel mee oppassen. Wil niemnad bang makken, maar is toch een voor teken van een versleten twee massavliegwiel en drukgroep die toe is aan vervanging. Dat trillen moet namelijk je vlieg voor een deel opvangen. Gezien z'n motor best onrustig loopt moeten de trillen opgevangen worden door speciale motorsteuen, en een heel duur vliegwiel (twee massavliegel) en dat kan aardig oplopen in de papieren. Voor de rst een hele mooie auto

Geplaatst: 14.03.2009 - 19:59
door peter geurts
waar heb je het over!!!!!!!!!!! :D :D :D :roll:

Geplaatst: 14.03.2009 - 20:30
door vin940
nooit van gehoord dan??

Geplaatst: 14.03.2009 - 20:47
door vin940
Vliegwiel

Een moderne viercilinder diesel geeft om de 180° een krachtige arbeidsslag. Die introduceert een trilling in de aandrijflijn. Door resonantie zorgt die trilling bij een toerental van circa 1600 t/min voor een grote trillingsbelasting in de versnellingsbak. Het tweedelig vliegwiel verlaagt die resonantiefrequentie naar een waarde die buiten het normale gebruiksbereik ligt (400 t/min). Constructief bestaat het tweedelig vliegwiel uit een primair en een secundair vliegwiel. Die kunnen ten opzichte van elkaar draaien tegen twee lange veren met lage veerconstante in. Als de veren worden ingedrukt drukken de windingen tegen een gehard stalen plaat. Dat zorgt voor wrijving. Het is die wrijving die het systeem bij het starten van de motor door de resonantiefrequentie bij 400 t/min heen helpt.


Het 2-massa vliegwiel bij een VAG-auto staat bekend als een niet zo robuust onderdeel.

gezien bij dit motor van de vag groep is

Geplaatst: 14.03.2009 - 20:50
door vin940

Geplaatst: 14.03.2009 - 21:03
door peter geurts
Het is nu wel heel goed verteld in woorden en beeld . :forthosewhothinkyoung:

Geplaatst: 14.03.2009 - 21:23
door peter geurts
Vertel ook eens over het knoepen als je over een slechten weg rijdt.
ik denk dan aan draagarm rubbers ?

Geplaatst: 14.03.2009 - 22:25
door bartv70
vin940 schreef:Vliegwiel

Een moderne viercilinder diesel geeft om de 180° een krachtige arbeidsslag. Die introduceert een trilling in de aandrijflijn. Door resonantie zorgt die trilling bij een toerental van circa 1600 t/min voor een grote trillingsbelasting in de versnellingsbak. Het tweedelig vliegwiel verlaagt die resonantiefrequentie naar een waarde die buiten het normale gebruiksbereik ligt (400 t/min). Constructief bestaat het tweedelig vliegwiel uit een primair en een secundair vliegwiel. Die kunnen ten opzichte van elkaar draaien tegen twee lange veren met lage veerconstante in. Als de veren worden ingedrukt drukken de windingen tegen een gehard stalen plaat. Dat zorgt voor wrijving. Het is die wrijving die het systeem bij het starten van de motor door de resonantiefrequentie bij 400 t/min heen helpt.


Het 2-massa vliegwiel bij een VAG-auto staat bekend als een niet zo robuust onderdeel.

gezien bij dit motor van de vag groep is
Niet alleen VAG, ook de 2.4D en D5 hebben regelmatig last van dit euvel.
Reparatie kan zomaar tegen de €2000,- lopen.
Je koppeling heeft vaak ook een opdonder gehad als het dualmass vliegwiel defect is, ze nemen dat mee in de reparatie omdat toch alles open ligt....spreek uit ervaring(wel garantie gelukkig)

Geplaatst: 15.03.2009 - 15:21
door vin940
peter geurts schreef:Vertel ook eens over het knoepen als je over een slechten weg rijdt.
ik denk dan aan draagarm rubbers ?
Kan, of stuurkogel, en misschien fusee

Geplaatst: 17.03.2009 - 18:58
door BarnOwl
peter geurts schreef:Vertel ook eens over het knoepen als je over een slechten weg rijdt.
ik denk dan aan draagarm rubbers ?
.....of gewoon versleten of verdwenen veer isolators van een paar euro......

Geplaatst: 17.03.2009 - 21:24
door peter geurts
Ik ga het maar naar kijken van de week jeroen alvast bedankt.

Geplaatst: 21.03.2009 - 22:24
door peter geurts
nog niet het probleem opgelost.