Pagina 4 van 5

Geplaatst: 24.05.2012 - 20:47
door diesel01
:twisted:
BlackcurrantV70 schreef:En dan moet je nog "willen" BMW rijden.....schrap mij maar van de lijst :-)

I would rather push my Volvo than drive a BMW :-)
Dat ben ik niet met je eens.
Ik koop mijn auto's gebruikt en heb weinig te maken met de eerste afschrijving.
Ik kan voor hetzelfde geld een jong gebruikte V70 ook een 520d HE kopen.
Ik krijg bij BMW dan 24 maanden garantie en bij Volvo 12 een automaat die precies doet wat ik van hem verwacht en een zeer smakelijk uiterlijk.
Ik draag Volvo een warm hart toe maar bij de opvolger van de V70 is het niet vanzelfsprekend dat het weer een Volvo wordt...

Geplaatst: 26.05.2012 - 08:10
door BlackcurrantV70
Tja smaken verschillen, BMW heeft de laatste 10 jaar nog geen enkele auto geproduceerd die ik mooi vind, bvb de 1 en 5 series, de X5, X6 allemaal spuuglelijk vind ik.

De X6 spant de kroon die wil ik nog niet gratis !

Geplaatst: 26.05.2012 - 11:11
door CY325i
Ik ben zeer tevreden met mijn Volvo, maar vind BMW toch wel een klasse hoger. Maar daar zijn de prijzen dan ook naar.

Mijn leidinggevende rijdt een nieuwe 520d en het is een fantastische wagen. Een wagen waarmee je ongelofelijk hard bochten en rotondes kunt nemen, en die over het algemeen toch comfortabel rijdt. Dat doen weinig merken BMW na.

Ikzelf ben absoluut niet merkentrouw, heb dan ook al diverse merken gereden (BMW, Ford, Seat, Peugeot e u dan een Volvo).

Geplaatst: 26.05.2012 - 11:30
door bart simpson
En wat heeft BMW je precies te bieden voor de prijs van een V70 Ltd Ed?

Pfff... hard de bocht en rotondes door, wat een non criteria...

BMW vs Volvo

Geplaatst: 26.05.2012 - 13:43
door Marc Apeldoorn
Als je ergens genoeg geld voor neertelt dan zal die doorgaans beter zijn dan een auto die 35% minder kost.
BMW is zeer zeker een betere rijdersauto.
Alleen, in de stad merk je dat niet en op de snelweg kom je niet heel veel bochtjes tegen...
Performance wise ontlopen de 2 merken elkaar niet zoveel in het middensegment.
Dan zijn er voor mij andere zaken die tellen en die je wel altijd tegenkomt
En dat zijn de stoelen, en voor hetzelfde geld veeeeeeeeeel meer auto.
Veel ruimer, veel luxer, fully loaded Volvo vs hele kale BMW.
Persoonlijk snap ik niet dat iemand kiest voor een uitgeklede 520D, zonder enige vorm van luxe als je voor minder geld een luxe Volvo kan hebben.
En ja, ik snap dat irrationele argumenten ook een rol spelen (ik heb zelf een R, en daar zit echt niet veel ratio achter...), maar dat zou voor een auto die je dagelijks gebruikt niet de boventoon mogen voeren lijkt me, tenzij geld niet uitmaakt, maar dan kom ik zelf niet bij een petjes auto uit...

Geplaatst: 26.05.2012 - 14:13
door bart simpson
Even resumerend, er staat met de LTD edition een superaanbieding en het is jammer dat daar voor dat geld dan geen D5 motor inzit, Hollandser (in zuinig opzicht) kan het volgens mij niet

Geplaatst: 26.05.2012 - 14:34
door NielsPHEV
De LE is inderdaad een superaanbieding jammer dat er tegen een redelijke meerprijs geen D5 inzit Ik had er 4-5 k€ extra voor over gehad.

Geplaatst: 26.05.2012 - 15:14
door bart simpson
wat nie is is nie

Geplaatst: 26.05.2012 - 15:40
door C70ESBen
bart simpson schreef:mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Wat is jouw probleem eigenlijk, elk bericht zit zo vol frustraties, en dan sla je de bal nog compleet mis ook.

In Vlaanderen maakt het hoegenaamd niks uit voor belastingen die D3 met 136pk tov een 163pk sterke D4.

Heb net even wat prijslijsten nagekeken, en de D3 136pk is beschikbaar in:
-Luxemburg
-België
-Duitsland
-Zweden
-Frankrijk
-Spanje
-Italië
enz.

Lijkt me eerder dat je wat gefrustreerd bent dat jij die versie niet kan verkopen. Nu ja, als er zo'n figuur bij de dealer zou rondlopen zou ik me ook uit de voeten maken...

Geplaatst: 26.05.2012 - 16:08
door bart simpson
Ach jong toch, de fiscale regelgeving in uw land is als reden gegeven voor de komst van de 136pk D3.
Maar naar nu blijkt is hij ook beschikbaar in andere landen, punt voor u!

Maar.... een 136pk D3 Momentum kost ex belastingen in BE € 33.016,46 waar een 163pk D4 Limited Edition (Momentum plus winterpack plus motionpack in BE!) ex de belastingen in NL € 31.662,20 kost (in België kost deze bij elkaar geteld dan weer € 36.487,59) waarover zou ik dan precies gefrustreerd moeten geraken?

Ik zou als Belg spoorslags naar NL gaan om daar een veel goedkopere 163pk D4 Limited Edition aan te gaan kopen, fiscaal heeft u al vastgesteld dat het verder toch niets uitmaakt.... (waarvoor mijn dank!)

In DE is een Limited Edition Pro (plus el. stoelverstelling en parkassist voor tov NL Limited Edition) in de 136pk D3 uitvoering € 34.621,85) en de 163pk D4 is daar € 36.848,74) alle prijzen uiteraard zonder belastingen, die gaan we dus ook in NL treffen!!

Maar in NL kun je een Limited Edition met een luxury-line van € 1.533,-- dan weer upgraden met el. stoelverstelling links en rechts, parkassist voor en een electrisch schuifkanteldak) NL rules!!!

ALLEMAAL VAN HARTE WELKOM!!

@C70ESBen, ik zou zo'n 136pk D3 gezien bovenstaand dus helemaal niet eens willen verkopen, hij voegt in NL namelijk niets toe..

Geplaatst: 26.05.2012 - 22:58
door diesel01
bart simpson schreef:En wat heeft BMW je precies te bieden voor de prijs van een V70 Ltd Ed?

Pfff... hard de bocht en rotondes door, wat een non criteria...
Eens.
Ik zou hem kopen voor de rust in de auto en de comfortabele maar ook strakke manier van rijden.
Daarnaast is de binnenkant in HE een plaatje.
Zoals al eerder gezegd ik koop mijn auto als de kop er goed vanaf is een V70 LE of een 520d HE ontloopt elkaar niet heel veel en 24 maanden garantie spreekt mij ook aan.

Geplaatst: 26.05.2012 - 23:48
door tvc15
Rust in de auto? Al eens in een MY12 V70 gereden? Qua geluidsniveau binnen beter dan een 520D of 525D. (ook een 4 cylinder tegenwoordig). Het nare gesnerp van die 4 cylindertjes bij lage snelheden past niet bij het "premium" image IMHO.

Geplaatst: 27.05.2012 - 00:55
door Thom
Het nare gesnerp van die 4 cylindertjes bij lage snelheden past niet bij het "premium" image IMHO.
De Geartronic past niet in een Volvo IMHO, de automaten van BMW zijn de absolute top. Maar het is appels met peren, zoals BS al zegt, met de LE's heeft Volvo een ijzersterke aanbieding, en op prijs moet Volvo het nu winnen, helaas.

Geplaatst: 27.05.2012 - 07:40
door bart simpson
diesel01 schreef:
bart simpson schreef:En wat heeft BMW je precies te bieden voor de prijs van een V70 Ltd Ed?

Pfff... hard de bocht en rotondes door, wat een non criteria...
Eens.
Ik zou hem kopen voor de rust in de auto en de comfortabele maar ook strakke manier van rijden.
Daarnaast is de binnenkant in HE een plaatje.
Zoals al eerder gezegd ik koop mijn auto als de kop er goed vanaf is een V70 LE of een 520d HE ontloopt elkaar niet heel veel en 24 maanden garantie spreekt mij ook aan.
:? 24 mnd Volvo Selekt is gewoon een optie hoor

Geplaatst: 27.05.2012 - 08:01
door Volvoman
tvc15 schreef:Rust in de auto? Al eens in een MY12 V70 gereden? Qua geluidsniveau binnen beter dan een 520D of 525D. (ook een 4 cylinder tegenwoordig). Het nare gesnerp van die 4 cylindertjes bij lage snelheden past niet bij het "premium" image IMHO.
Mijn V70 MY12 heeft 5 cylindertjes...... (je vergelijkt hem immers met de 520D). Nog nooit een snerp gehoord, of het moeten de krekeltjes in de berm zijn. :lol:

Geplaatst: 27.05.2012 - 09:50
door bart simpson
Thom schreef:de automaten van BMW zijn de absolute top.
die kom je sinds BMW ze kado doet idd steeds vaker tegen :lol:

Geplaatst: 27.05.2012 - 11:11
door CY325i
Volvo geeft met de LE toch ook een hoop opties 'gratis' weg?

Geplaatst: 27.05.2012 - 11:18
door Volvoman
CY325i schreef:Volvo geeft met de LE toch ook een hoop opties 'gratis' weg?
gelukkig wel!

Geplaatst: 27.05.2012 - 12:27
door diesel01
bart simpson schreef:
diesel01 schreef:
bart simpson schreef:En wat heeft BMW je precies te bieden voor de prijs van een V70 Ltd Ed?

Pfff... hard de bocht en rotondes door, wat een non criteria...
Eens.
Ik zou hem kopen voor de rust in de auto en de comfortabele maar ook strakke manier van rijden.
Daarnaast is de binnenkant in HE een plaatje.
Zoals al eerder gezegd ik koop mijn auto als de kop er goed vanaf is een V70 LE of een 520d HE ontloopt elkaar niet heel veel en 24 maanden garantie spreekt mij ook aan.
:? 24 mnd Volvo Selekt is gewoon een optie hoor
Apart dat mij als gebruikt koper dat nooit is verteld...
@tvc15 gesnerp van een 4 cylinder BMW :? Ik heb vorig jaar met een 520d gereden en vertelde net dat ik hem zou kopen vanwege de rust in de cabine.
Ik koop een auto voor mijzelf, niet voor het geluid wat een ander buiten hoort, en die 4cylinder heeft dezelfde prestatie als mijn huidige D5 met een iets interessanter verbruik.
Ik betaal mijn brandstof zelf dus daar ga ik ook naar kijken zodra ik de huidige V70 vervang.
Begrijp mij niet verkeerd ik draag Volvo nog steeds een warm hart toe en zou maar zo volgend jaar om gaan voor een jong gebruikt V60/70, vanzelfsprekend zoals bij eerdere auto's is het niet.

Geplaatst: 28.05.2012 - 15:57
door tvc15
@diesel01: ik respecteer je mening volledig, ik wilde je alleen even attenderen op het feit dat de V70 MY12 een enorme sprong voorwaarts gemaakt heeft op het geluidsniveau binnen vergeleken met voorgaande bouwjaren (vanaf MY08).