Pagina 4 van 4
Geplaatst: 22.04.2012 - 10:47
door Oceanracer
kuupertie schreef:Nee...ik moet eerst even een goed tijdstip vinden.
Als ik een uur van te voren bel, kunnen ze het in een half uur klaar hebben.
Whahaha, ik doelde eigenlijk op TS. Of hij de wagen nou wel of niet heeft gekocht, al dan niet met trekhaak.
Geplaatst: 22.04.2012 - 12:32
door wim de jong
Wat een doemscenario's hier..........waarom rijden jullie VOLVO?
Er kan altijd wat mis zijn, dat hoor je hier dan ook. M<aar hoeveel rijden er nu onbezorgd rond? De meeste, want als er niets is met je auto, meldt je dat ook niet.
Ik neem aan dat je een bepaalde garantie hebt met de ze auto......dus geen risico toch? Dit is een leuke prijs, niet duur, en hij is mooi compleet met de opties.
Ik zou het wel weten, en zo aanschaffen.
Zelf met mijn V70-D5 aangeschaft met 155000 km.........bij aanschaf grote beurt en distributie incl waterpomp. Helaas door een fout van de monteur, lekte de waterpomp na 15000 km, (oude pakking gebruikt) maar is vervangen.
Verder buiten de reguliere onderhoud en nieuwe handremschoentjes, totaal niets mee gehad, en rijdt nu op bijna 280000 km.
Belangrijk is om het inlaat circuit schoon te houden ( ivm de EGR klep), en het verbruik komt dan makkelijk met de D5 op 5,1 l/100 km.
Het gemiddelde verbruik wat ik had heen en weer met de volvo trip naar gotenborg vorige week(was ruim 2000 km vv) en waar het kon in duitsland 150-160 km/h was het 5,4 l/100 km.
Geplaatst: 22.04.2012 - 13:20
door 240estate
Mooie auto. Ga je wel veel plezier mee hebben denk ik.
Ik ben het trouwens niet eens over de prijs. Ik vind hem wel duur. Zijn natuurlijk dealerprijzen maar voor een import zou hij toch wel wat goedkoper mogen zijn.
Geplaatst: 22.04.2012 - 15:05
door 4wielen
wim de jong schreef:Belangrijk is om het inlaat circuit schoon te houden ( ivm de EGR klep), en het verbruik komt dan makkelijk met de D5 op 5,1 l/100 km.
Twee vraagjes:
1. Hoe houd jij het inlaatcircuit schoon? Ik tank nu al een tijdje V-Power, maar denk er ook wel eens aan gewoon Fuelsave te tanken en dan een additief te gebruiken. Maar ik weet niet of dat nou verstandig is...
2. Hoe red je in hemelsnaam 5,1L/100km? Ik ben echt een nette rijder, maar onder de 5,7L/100km krijg ik de Volvo niet. Dan moet ik toch echt vaker < 100km/u gaan rijden!
Overigens zijn de vele enthousiaste rijders hier volgens mij gewoon voorzichtig met juichen over dat ze nooit iets met hun V70 hebben. Hoe klop je af op een forum he

.
Geplaatst: 22.04.2012 - 16:29
door 240estate
5,1 op 100.
Is dat dan een berekend verbruik aan de hand van de getankte hoeveelheid en de gereden km's of is het de weergave van de boordcomp.
Die boordcomputer geeft vaak een wel heel positieve waarde.
Geplaatst: 22.04.2012 - 16:46
door Richard
Ik haalde met mijn D5 gem. 5,5/100 aan de getankte hoeveelheid afgeleid. E ik heb inderdaad ook regelmatig de egr klep schoongemaakt. Daar komt na een jaar rijden behoorlijk wat troep uit
Geplaatst: 22.04.2012 - 16:51
door wim de jong
Hoe ik het inlaat circuit schoonhoud: Elk jaar openmaken, en de smurrie eruit lepelen. Ik heb eens een verhaaltje met fotoos hier op gezet,
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
maar dit topic laat het ook goed zien:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Met de volvo reis naar Gotenborg heb ik het niet berekend, maar dat waren getallen op de BC......en klopt, de BC is erg optimistisch.
Wel thuis regelmatig bijgehouden, geeft de BC aan 5,1 l/100 km, en ga ik het berekenen met getankte liters vs gereden km, kom ik uit op 5.4 l/100 km echt verbruik.
Ik rijd eigenlijk in Nl nooit harder dan 120 (ook al mag je 130 op plekken op de A2)........en meestal zelfs wat rustiger er net onder op de teller, tussen de 115 en 120. Verder heb ik afgeleerd om de auto te bewijzen met "verkeerslicht sprintjes"......is soms moeilijk, zeker met die petjes figuren, maar ik begin het te leren. En al gas los, als in de verte het verkeerslicht op rood sta.... (dus een beetje het nieuwe rijden toepassen)
In Nl verbaas ik me als bij een tankbeurt de BC slechter staat dan 5.3 l/100km, komt nagenoeg nooit voor. En ik tank altijd gewoon bij de TinQ.....duur genoeg.
Geplaatst: 22.04.2012 - 20:39
door Gast
TinQ, jij wil snel van je pomp en injectoren af?
Voldoende ervaringen hier om die rommel in ieder geval niet in je tank te gooien.
Geplaatst: 22.04.2012 - 21:17
door wim de jong
och.....gebruik een Tinq in een druk gebied, langs een provinciale weg.
Doe ik toch al jtijden, hoor... in ieder geval al ruim 120000 km.
Ook weer zo'n vooroordeel, denk ik.
Je kan ook problemen krijgen als je tankt bij Shell, die maar 1 klantje per dag heeft in een buitengebied..
Geplaatst: 25.04.2012 - 15:29
door Cyberdriver
Hierbij een update; na inzage onderhoudshistorie heb afgezien van de koop. Volledig onderhoud, heel netjes maar de lijst met onderhoud en dito kosten was me wat te lang... V70 rijden valt op dit moment buiten budget en opzoek naar een economischer (niet leuker) alternatief. Bedankt voor alle reacties!
Geplaatst: 25.04.2012 - 16:35
door sbv
Als er veel aan de auto gedaan is, wil dat zeggen dat je mogelijk zelf wat minder hoeft te doen.
Wat moest er aan de auto gedaan worden dan allemaal ?
Geplaatst: 25.04.2012 - 17:34
door Thijs
Als je twijfelt of je het kan betalen niet doen. Punt.
Geplaatst: 25.04.2012 - 18:41
door Oceanracer
sbv schreef:Als er veel aan de auto gedaan is, wil dat zeggen dat je mogelijk zelf wat minder hoeft te doen.
Is ook mijn idee! Ik heb tot op heden ook alles nog maar één keer hoeven te vervangen.
Hmmm, als ik dit zo overlees, is komt het minder positief over dan dat ik het bedoelde... 
Geplaatst: 25.04.2012 - 19:36
door MN-NL
Eens met Thijs: ik vind het dapper om je grens te erkennen én te respecteren.
En wie weet is je positie anders als je straks vervanging zoekt voor het 'economische alternatief'.
Succes met de verdere zoektocht,
Marc
Geplaatst: 25.04.2012 - 19:49
door dutchlimits
Cyberdriver schreef:Hierbij een update; na inzage onderhoudshistorie heb afgezien van de koop. Volledig onderhoud, heel netjes maar de lijst met onderhoud en dito kosten was me wat te lang... V70 rijden valt op dit moment buiten budget en opzoek naar een economischer (niet leuker) alternatief. Bedankt voor alle reacties!
Neem eens een kijkje naar een S40? Stuk goedkoper..! (Ook de nieuwere modellen dan de mijne)