VRIEND!Snellebaksteen schreef:Mijn vrouw is nu een weekje weg met de D5 en de kids zijn mee dus ik heb nu niet de mogelijkheid om hier tekeningen van de maken. Zodra ze terug is en ik de tijd er voor heb zal ik eens een bouw tekening in elkaar klussen.
DVD schermpjes
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Thijs
- 7th Gear member
Zo'n klittenband T in mijn voorhoofd past wel bij mij! Ik wacht op de maten, moeilijk maken is het niet! Nette oplossing idd en nog al;tijd veiliger als een klittenbandje om de hoofdsteun heen!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
verplaatst naar de AVN-rubriek
verplaatst naar de AVN-rubriek
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
V70/2.4D/2003 schreef:VRIEND!Snellebaksteen schreef:Mijn vrouw is nu een weekje weg met de D5 en de kids zijn mee dus ik heb nu niet de mogelijkheid om hier tekeningen van de maken. Zodra ze terug is en ik de tijd er voor heb zal ik eens een bouw tekening in elkaar klussen.
+1! Ik wil ook...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
Als je het zelf maakt ben je voor minder dan een 10tje klaar. En als je een garage/schuur hebt waar net zoveel zooi in ligt als die van mij kost het niks.
Ik had nog een stukje strip, een spuitbusje matzwart van de action en een stukje klittenband van de zaak. Het heeft mij alleen een laspin en 2 uurtjes knutselen gekost.
En dat knutselen heb ik tijdens een bezoekje aan m'n schoonouders gedaan, ipv op de bank zitten ben ik de schuur in gedoken. Dus eigenlijk heb ik me 2 uur ergernis bespaard.
Ik had nog een stukje strip, een spuitbusje matzwart van de action en een stukje klittenband van de zaak. Het heeft mij alleen een laspin en 2 uurtjes knutselen gekost.
En dat knutselen heb ik tijdens een bezoekje aan m'n schoonouders gedaan, ipv op de bank zitten ben ik de schuur in gedoken. Dus eigenlijk heb ik me 2 uur ergernis bespaard.
Dummy's love Volvo's!
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
- ovlov058
- 4th Gear member
Bart Smit heeft er in de aanbieding van tomtec, of is de kwaliteit niet goed????
http://www.bartsmit.com/shop/productSea ... lets%204.0
oei, werken aan de website
http://www.bartsmit.com/shop/productSea ... lets%204.0
oei, werken aan de website

S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

-
- 6th Gear member
Snellebaksteen, heb je nog eens aan de tekeningen gedacht?Snellebaksteen schreef:Mijn vrouw is nu een weekje weg met de D5 en de kids zijn mee dus ik heb nu niet de mogelijkheid om hier tekeningen van de maken. Zodra ze terug is en ik de tijd er voor heb zal ik eens een bouw tekening in elkaar klussen.
-
- 6th Gear member
Dat was niet mijn topic. Maar die beugels zijn niet passend voor mijn hoofdsteunen. Ik ben toch benieuwd naar de knutselvariant van Snellebaksteen.
- rovinge
- 2nd Gear member
Hierbij mijn oplossing.
iPad op bijna ooghoogte tussen de voorstoelen. Dit is voor mij de beste oplossing. Bovenkant v/d iPad komt niet boven de onderkant van de hoofdsteunen, dus hangt dan ook niet zo in het zicht (ik vind het nogal begrotelijk als je al kilometers ver kan zien wat voor een films je voorganger aan het draaien is
)
Ik heb een 6mm plexiglas plaat (ong 20x95cm) in vorm gebogen zodat deze strak tussen de console, bank en aandrijftunnel geklemd staat. Deze plaat steek boven de console uit tussen de voorstoelen; daarop klitteband en een houder waarin de iPad vast zit. Kan ik 'm er zo uithalen (zo is een groot woord; het is even flink krachtzetten aangezien het stevige klitteband is); ook mooi als je voor langere tijd stilstaat (file, ferry, tankstop) dan kan de ie 7+ uren op de accu draaien.....
De (twee) kids moeten dus samen uitmaken welke film er gekeken wordt of welk spelletje er gespeeld wordt.
Dit werkt voor mij zoveel beter dat de DVD schermpjes. Voorheen had ik een DVD speler met twee schermpjes; deed het ook goed maar (als onderdeel van de we-gaan-op-vakantie-stress) moest ik van te voren een aantal backup DVD-tjes branden, 'geklooi' met DVDs wisselen, daarnaast onderweg steevast "waar is de afstandbediening?" of "hé pap, deze doet het niet....." Ook de accu's v/d meeste DVD systemen raken op een gegeven moment op; leuk als je onderweg stopt om te tanken waarbij het systeem dan uitvalt...
Plexiglas op maat (laten) zagen en met een verfbrander voorzichtig in de juiste vormen buigen. Een mal of kartonnen model is wel handig....
Klitteband bij Gamma vandaan (om bijv. verbandtrommels op te hangen)
Apple store heeft doorzichtige iPad houder (iPad 1) waar je de andeer helft van het klitteband opplakt.
Goede usb autolader van 10w (ik meen van Belkin; standaard usb autoladers zijn 5w!)
Koptelefoon splitter met twee goedkope conferentie koptelefoons die in je oor hangen (Conrad), hoewel de jeugd tegenwoordig de duurste en mooiste koptelefoons meenemen. En ja, die doen het ook...
Ik heb net weer een nieuwe plexiglas besteld omdat ik een nieuwe houder moet buigen voor de nieuwe V70...
Roel
iPad op bijna ooghoogte tussen de voorstoelen. Dit is voor mij de beste oplossing. Bovenkant v/d iPad komt niet boven de onderkant van de hoofdsteunen, dus hangt dan ook niet zo in het zicht (ik vind het nogal begrotelijk als je al kilometers ver kan zien wat voor een films je voorganger aan het draaien is

Ik heb een 6mm plexiglas plaat (ong 20x95cm) in vorm gebogen zodat deze strak tussen de console, bank en aandrijftunnel geklemd staat. Deze plaat steek boven de console uit tussen de voorstoelen; daarop klitteband en een houder waarin de iPad vast zit. Kan ik 'm er zo uithalen (zo is een groot woord; het is even flink krachtzetten aangezien het stevige klitteband is); ook mooi als je voor langere tijd stilstaat (file, ferry, tankstop) dan kan de ie 7+ uren op de accu draaien.....
De (twee) kids moeten dus samen uitmaken welke film er gekeken wordt of welk spelletje er gespeeld wordt.
Dit werkt voor mij zoveel beter dat de DVD schermpjes. Voorheen had ik een DVD speler met twee schermpjes; deed het ook goed maar (als onderdeel van de we-gaan-op-vakantie-stress) moest ik van te voren een aantal backup DVD-tjes branden, 'geklooi' met DVDs wisselen, daarnaast onderweg steevast "waar is de afstandbediening?" of "hé pap, deze doet het niet....." Ook de accu's v/d meeste DVD systemen raken op een gegeven moment op; leuk als je onderweg stopt om te tanken waarbij het systeem dan uitvalt...
Plexiglas op maat (laten) zagen en met een verfbrander voorzichtig in de juiste vormen buigen. Een mal of kartonnen model is wel handig....
Klitteband bij Gamma vandaan (om bijv. verbandtrommels op te hangen)
Apple store heeft doorzichtige iPad houder (iPad 1) waar je de andeer helft van het klitteband opplakt.
Goede usb autolader van 10w (ik meen van Belkin; standaard usb autoladers zijn 5w!)
Koptelefoon splitter met twee goedkope conferentie koptelefoons die in je oor hangen (Conrad), hoewel de jeugd tegenwoordig de duurste en mooiste koptelefoons meenemen. En ja, die doen het ook...
Ik heb net weer een nieuwe plexiglas besteld omdat ik een nieuwe houder moet buigen voor de nieuwe V70...
Roel
MY2005 V70 2.5T AWD 245pk, Summum Silver Metallic, Xenons, RICA
MY2009 V70 T6 AWD 315pk, Summum Ice White Solid, Xenons, Polestar
MY2016 Ifor Williams 2pk, Silver Metallic
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Klinkt leuk, echt. Maar: hebben we daar ook pica's van? Kunnen wij het zonodig na gaan apen. 
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- evert65
- 6th Gear member
ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet , plexiglas tussen de voorstoelen??
is dat niet erg link?
kun je een paar foto`s plaatsen?
want ik snap het niet helemaal
is dat niet erg link?
kun je een paar foto`s plaatsen?
want ik snap het niet helemaal
keep calm!, your randomizer is running
- rovinge
- 2nd Gear member
Zie hier een kartonnen mal voor de nieuwe steun om een idee te krijgen.
M'n vrouw is weg met de andere V70, anders had ik die wel even kunnen installeren en daar een fotootje van plaatsen.
De twee flappen aan de bovenkant even wegdenken; hier is de lijm aan 't drogen om de juiste afmetingen en hoeken alvast te bepalen voordat ik me botvier op een stuk plexiglas.
Rode rondje wordt een gat naar de 12v plug.
Bij de vorige zat op de eerste hoek op de tunnelbak twee gaten waardoor ik een stalen pen kon steken onder de middelconsole (tussen vloerbedekking en console). Hierdoor komt ie zo vast als een huis te staan.
De steun is aan de bovenkant, van beneden naar boven naar de achterbank en dan pas schuin naar voren geknikt. Voordeel hiervan is dat je de klep op de console normaal openen, maar tijdens lange ritten je arm op de middenconsole kan laten leunen zonder dat die iPad in de weg zit.
Om de steun te plaatsen/verwijderen schuif je 'm opzij onder de console vandaan.
Wanneer ik de plexiglas steun af heb, zal ik nog een foto plaatsen.

M'n vrouw is weg met de andere V70, anders had ik die wel even kunnen installeren en daar een fotootje van plaatsen.
De twee flappen aan de bovenkant even wegdenken; hier is de lijm aan 't drogen om de juiste afmetingen en hoeken alvast te bepalen voordat ik me botvier op een stuk plexiglas.
Rode rondje wordt een gat naar de 12v plug.
Bij de vorige zat op de eerste hoek op de tunnelbak twee gaten waardoor ik een stalen pen kon steken onder de middelconsole (tussen vloerbedekking en console). Hierdoor komt ie zo vast als een huis te staan.
De steun is aan de bovenkant, van beneden naar boven naar de achterbank en dan pas schuin naar voren geknikt. Voordeel hiervan is dat je de klep op de console normaal openen, maar tijdens lange ritten je arm op de middenconsole kan laten leunen zonder dat die iPad in de weg zit.
Om de steun te plaatsen/verwijderen schuif je 'm opzij onder de console vandaan.
Wanneer ik de plexiglas steun af heb, zal ik nog een foto plaatsen.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- rovinge
- 2nd Gear member
Dat werkt wel hoor aangezien ik zoiets al heb in m'n andere V70...evert65 schreef:ik hoop dat het werkt
Voor diegene die iets aan de hoofdsteunen wil hebben, bedacht ik me vanochtend hetvolgende:
- twee vierkante plexiglas plaatjes (~20x25cm)
- lange kant ~5cm ombuigen in bijna rechte hoek
- hoofdsteun eraf halen, gaten in 5cm stuk van de plexiglas plaat zodat je 'm tussen de leuning en de hoofdsteun kan klemmen, en de lange kant of tegen de hoofsteun omhoog of tegen de leuning omlaag leunt.
- verder hetzelfde idee met klittenband waarmee je de DVD speler op de plexiglas plaat 'plakt'.
T'is maar een idee.