....Deze gelaagde zijruiten( o.a. speciaal voor anti diefstal) kunnen niet worden opengeslagen met een life hammer. Wij hebben hierover geen andere tips.
Met vriendelijke groet
Onbreekbare zijruiten?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Na 2 maanden wachten eindelijk een mailtje van Volvo zelf!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Bluemagics
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
- Locatie: Den Haag
Life Saving Tip: Als je een glazen schuif/kantel-dak hebt, dan moet je die intikken. Volgens mij zijn die nooit gelamineerd, maar wordt daar veiligheidsglas gebruikt (met een dunne folie er tussen). Die kan je wel inslaan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Goeie tip! Heb helaas geen glazen schuif/kantel dak...Bluemagics schreef:Life Saving Tip: Als je een glazen schuif/kantel-dak hebt, dan moet je die intikken. Volgens mij zijn die nooit gelamineerd, maar wordt daar veiligheidsglas gebruikt (met een dunne folie er tussen). Die kan je wel inslaan.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Ik denk dat de gelaagde zijruiten wel zijn in te tikken; maar dan moet je vaak slaan zodat de structuur er enigszins uit is, de ruit zit immers niet 'vast' in de sponning zoals een voorruit; je moet een gelaagde zijruit er toch uit kunnen krijgen met enig geweld.
Op z'n kop onder water gaat dat waarschijnlijk niet lukken, maar gezien de overlevingskans in een auto te water maakt dat niet veel uit met gewone zijruiten; de meeste mensen overleven dat niet wegens te weinig tijd, paniek, bewustzijnsverlies/verwonding en een moeilijke positie va de wagen.
Op z'n kop onder water gaat dat waarschijnlijk niet lukken, maar gezien de overlevingskans in een auto te water maakt dat niet veel uit met gewone zijruiten; de meeste mensen overleven dat niet wegens te weinig tijd, paniek, bewustzijnsverlies/verwonding en een moeilijke positie va de wagen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Kun je niet beter wachten totdat het water hoog in de auto staat zodat je de deur open kunt duwen? Dat lees je namelijk ook wel eens.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Nee hoor, gaat je niet zo maar lukken. Een gewone ruit valt al niet mee (wel met life hammer natuurlijk). Bij een collega van mij heeft een junk op een V50 met gelaagd glas staan beuken met een steen, de structuur is er niet zomaar uit. Uiteindelijk gaat alles kapot natuurlijk, maar je bent echt heel lang bezig.JCF schreef:Ik denk dat de gelaagde zijruiten wel zijn in te tikken; maar dan moet je vaak slaan zodat de structuur er enigszins uit is, de ruit zit immers niet 'vast' in de sponning zoals een voorruit; je moet een gelaagde zijruit er toch uit kunnen krijgen met enig geweld.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
wel eens op een ander forum gelezen: in de hoeken van het raam zou het dunner zijn om deze reden, dat was de melding van Citroen aan verontruste gebruikers van gelaagde zijruiten (die overigens wel degelijk geluidswerend werken)
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Tja, dan ben ik toch aan het twijfelen of zulke ramen de veiligheid van de auto wel bevorderen. Uit een gecrashte auto kunnen ontsnappen is wel een essentieel aspect van auto-veiligheid.
Overigens heb ik nooit begrepen waarom de achterruit van bijvoorbeeld een C30 niet gelaagd is; daar dient het echt een doel (anti-inbraak), en het is niet direct een nooduitgang.
Vroeger was de achterruit van een 740 sedan wel gelaagd.
Overigens heb ik nooit begrepen waarom de achterruit van bijvoorbeeld een C30 niet gelaagd is; daar dient het echt een doel (anti-inbraak), en het is niet direct een nooduitgang.
Vroeger was de achterruit van een 740 sedan wel gelaagd.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9301
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ze slaan ook wel mooi in het midden. Moet dat niet in een hoek, waar de (nood)hamer het minst terug veert?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
In een hoek van de ruit met een zo klein mogelijke punt.JeroenSpock schreef:Ze slaan ook wel mooi in het midden. Moet dat niet in een hoek, waar de (nood)hamer het minst terug veert?
Hoef je ook geen kracht te zetten.
( Automatische centerpoint. Ideaal daarvoor. Wel een handschoen aandoen.

";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Scherp stukje porcelein van een bougie werkt goed.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Het is mij een totaal raadsel waar de eigenaar is met de sleutels...Waarschijnlijk van schaamte over z'n gebrek aan offroad-capaciteiten weggelopen.
Echt weer zo'n Russisch filmpje, daar gebeuren rare dingen.
Voor gewone NL auto's; een zgn 'resQ-me' sleutelhanger werkt beter dan een hamer; er schiet een metalen pin uit, hoef je niet te meppen aangezien de meeste mensen dat in paniek niet handig aanpakken.
Misschien is het in dit soort gepantserde auto's met gelaagde ruiten nuttig om een soort noodknop te installeren met kleine buitenwaards gerichte springladingen om uit de wagen te komen in geval van nood...
Echt weer zo'n Russisch filmpje, daar gebeuren rare dingen.
Voor gewone NL auto's; een zgn 'resQ-me' sleutelhanger werkt beter dan een hamer; er schiet een metalen pin uit, hoef je niet te meppen aangezien de meeste mensen dat in paniek niet handig aanpakken.
Misschien is het in dit soort gepantserde auto's met gelaagde ruiten nuttig om een soort noodknop te installeren met kleine buitenwaards gerichte springladingen om uit de wagen te komen in geval van nood...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ja ben al op zoek naar TNT, maar is lastig te vinden.
Was bij schadeherstelbedrijf voor een deukje. Hij wilde bijna niet mijn deuk eruit halen (in zijportier) omdat hij al 2 gelaagde ramen kapot had gemaakt bij vorige autos (2x Peugeot 407). Hij was zichtbaar opgelucht toen het gelukt was, volgens die kerel waren de hoekjes vrij kwetsbaar. Jammergenoeg vallen die vrij diep in de rubbers, maar wellicht dat het alsnog zin heeft om in de hoeken te slaan ipv in het midden.
Was bij schadeherstelbedrijf voor een deukje. Hij wilde bijna niet mijn deuk eruit halen (in zijportier) omdat hij al 2 gelaagde ramen kapot had gemaakt bij vorige autos (2x Peugeot 407). Hij was zichtbaar opgelucht toen het gelukt was, volgens die kerel waren de hoekjes vrij kwetsbaar. Jammergenoeg vallen die vrij diep in de rubbers, maar wellicht dat het alsnog zin heeft om in de hoeken te slaan ipv in het midden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nu het warmer wordt doe ik het raam de eerste meters open om de warmte eruit te laten.
Dat de ramen gelaagd zijn merk je pas wanneer je ze weer sluit, ze houden erg veel lawaai uit het interieur.
Met een defensieve rijstijl kun je al een hoop in eigen hand houden, ik maak mij met mijn gelaagde zijruiten vooralsnog geen zorgen en vind het een fijne optie.
Dat de ramen gelaagd zijn merk je pas wanneer je ze weer sluit, ze houden erg veel lawaai uit het interieur.
Met een defensieve rijstijl kun je al een hoop in eigen hand houden, ik maak mij met mijn gelaagde zijruiten vooralsnog geen zorgen en vind het een fijne optie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Zijn op de nieuwere modellen onderdeel van de Security Line, die nog wel eens besteld wordt vanwege de Keyless Start/Entry en het alarm klasse 3 dat in het pakket zit; de gelaagde ruiten krijg je er dan bij. Dat ze de wagen stiller zouden maken heb ik nooit veel van gemerkt, wél dat je iPad/laptop/phone etc. veilig zijn mocht je ze zichtbaar hebben laten slingeren..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die handel ligt bij mij nooit in het zicht, zelfs mijn Serengeti ligt nooit op het dashboard.
Ik merk duidelijk verschil tussen mijn vorige V70 en huidige XC60 maar dat kan ook gewoon 2 jaar evolutie zijn
Ik merk duidelijk verschil tussen mijn vorige V70 en huidige XC60 maar dat kan ook gewoon 2 jaar evolutie zijn
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]