geen probleem Iphone en USB stick via een hub (splitter?) aangesloten. Kan ik ik muziek via USB stick spelen, maar ook vanaf de iPhone, en de iPhone opladen. Muziek streamen via bluetooth werkt dan ook. Geen probleem.Martijn1982 schreef:Ik had een vraagje.
Heeft iemand geprobeerd om op de usb aansluiting zowel een usb-stick als een iPod tegelijk aan te sluiten m.b.v. een splitter?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Groetjes Martijn
Sensus update
- least
- 3rd Gear member
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 3rd Gear member
Heeft er al iemand geprobeerd om een Iphone naast een Ipod aan te sluiiten via Bluetooth? Ik heb Spotify op de Ipod en wil daar graag naar luisteren maar om de een of andere reden wil dat niet. Ga ik de Ipod via de usb aansluiten dan gaat dat niet goed. Bijvoorbeeld: Navi ingeschakeld, er komt verkeersinfo en dan valt de Ipod weg en is ook niet meer terug te krijgen. Alleen door opnieuw aan te sluiten. Bluetooth lukt niet want er is al een BT verbinding via de Iphone.......
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- tvc15
- 3rd Gear member
Die verbruiksmonitor in Sensus 3 is best leuk, met name op saaie autoweg-ritten. Leuk om te proberen om het verbruik over 10 km constant te houden, zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Bij mij kan ik de verbuiksmonitor ook niet ontdekken. Mijn V70 is van NOV 2011 en heeft al wel een grote beurt gehad. Wordt de verbuiksmonitor niet bij alle auto's geinstalleerd?v70bio schreef:Helaas heb ik die verbruikmonitor niet
- PGV90
- 6th Gear member
PB 34: daar moet je wel specifiek om vragen, om sensus 3.0 te krijgen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
- PGV90
- 6th Gear member
@ tvc15: Hoe kom jij aan dit soort lange ritten 11h30min en 27h46min als ik het goed lees.
Een vakantierit zou kunnen van een uur of 2, maar langer dan 24uur?
Volgens mij staat de verbruiksmeter na 4 uur stilstand weer op nul?
Een 2e berijder?
Of slaap je erg kort?
Een vakantierit zou kunnen van een uur of 2, maar langer dan 24uur?
Volgens mij staat de verbruiksmeter na 4 uur stilstand weer op nul?
Een 2e berijder?
Of slaap je erg kort?
Van XC70 naar V90 CC
- PGV90
- 6th Gear member
Dank tvc, ja duidelijk.
Ik gebruik tot nu toe de display binnen de snelheidsmeter.toerenteller voor gemiddeld verbruik over de langere termijn, maar zal eens kijken of dit handiger is.
Ik gebruik tot nu toe de display binnen de snelheidsmeter.toerenteller voor gemiddeld verbruik over de langere termijn, maar zal eens kijken of dit handiger is.
Van XC70 naar V90 CC
-
- 3rd Gear member
Wat ik begreep van de dealer is dat er vanuit de fabriek wordt aangegeven of jouw auto op de nominatie staat voor een update. Zeuren helpt niet weet ik uit ervaring.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V40 D3 my13 Intro
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- Croogs
- 1st Gear member
Mijn ervaring ook. 't Is schijnbaar voor de dealer nogal een klusje om de upgrade te doen (waarom ben ik niet verbaasdleast schreef:als je klaagt dat je systeem regelmatig vastloopt en pas na langer stoppen van de auto weer respons geeft, dan is het in de regel garantie en gratis.

2011-11 | V70 LE T4 | Powershift | Luxury Line | Savile Grey |
- dickmans
- 2nd Gear member
@Croogs, Is het probleem met je uitvallende ipod toen opeglost ?, bij mij hetzelfde probleem als mijn iphone met de connector is aangesloten valt het geluid van de ipod na ca. 1 minuuut uit. Heb inmiddels al wel Sensus 3.0 maar ipod probleem blijft. Via bt gaat het wel goed.
Croogs schreef:Mijn ervaring ook. 't Is schijnbaar voor de dealer nogal een klusje om de upgrade te doen (waarom ben ik niet verbaasdleast schreef:als je klaagt dat je systeem regelmatig vastloopt en pas na langer stoppen van de auto weer respons geeft, dan is het in de regel garantie en gratis.). Als-ie het dus onder garantie kan boeken dan worden die uren verrekend. Heb zelf aangegeven dat de iPod aansluiting telkens uitvalt. Toen was het geen probleem.
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
XC60 2.4D DRIVe 175Pk 195pk Polestar, FWD Momentum
styling pack, 19"; Achilles (zomer), 17";Segin (winter)
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
verwarmde voorstoelen, privacy glas, proffesional line, audio line, afn trekhaak, rear seat entertainment, Cosmic White,
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik gebruik een iPod classic 160Gb en heb nog nooit problemen gehad ermee in de XC60.
Ik ben aardig tevreden met Sensus zoals het nu werkt, alleen wil ik nog de navigatie in Belgie met voicerecognition gaan gebruiken, die update zou er in 2014 komen hoorde ik.
Ik ben aardig tevreden met Sensus zoals het nu werkt, alleen wil ik nog de navigatie in Belgie met voicerecognition gaan gebruiken, die update zou er in 2014 komen hoorde ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 4th Gear member
Met de Ipod Classic heb ik ook geen probleem.
Als ik de Iphone gebruik, streamt hij via Bleutooth. Als ik tegelijk via het kabeltje wil afspelen werkt dat niet.
Bij streamen heb je niet zulke zoekfuncties als via het kabeltje.
Ik heb ontdekt dat het probleem ontstaat als ik eerst de kabel aansluit en de telefoon daarna connectie maakt via bluetooth.
Als workaround laat ik de telefoon nu eerst via BT verbinden met de auto. Als die verbinding er is, gaat vrij snel, steek ik het kabeltje er in. Via het menu Media, de Ipod selecteren en het systeem werkt tadeloos....
Het schijnt iets met het A2DP protocol te maken hebben maar dat gaat mijn pet te boven....
Wat mij nog wel stoort is dat het systeem niet een lijst van eerder verbonden telefoons afzoekt maar alleen de laatste zoekt.
Als mijn vrouw met de volvo is weggeweest en haar telefoon heeft verbonden verbindt het systeem niet meer automatisch met de mijne. (en andersom). Dat moet dan iedere keer met de hand gedaan worden....
Als ik de Iphone gebruik, streamt hij via Bleutooth. Als ik tegelijk via het kabeltje wil afspelen werkt dat niet.
Ik heb ontdekt dat het probleem ontstaat als ik eerst de kabel aansluit en de telefoon daarna connectie maakt via bluetooth.
Als workaround laat ik de telefoon nu eerst via BT verbinden met de auto. Als die verbinding er is, gaat vrij snel, steek ik het kabeltje er in. Via het menu Media, de Ipod selecteren en het systeem werkt tadeloos....
Het schijnt iets met het A2DP protocol te maken hebben maar dat gaat mijn pet te boven....
Wat mij nog wel stoort is dat het systeem niet een lijst van eerder verbonden telefoons afzoekt maar alleen de laatste zoekt.
Als mijn vrouw met de volvo is weggeweest en haar telefoon heeft verbonden verbindt het systeem niet meer automatisch met de mijne. (en andersom). Dat moet dan iedere keer met de hand gedaan worden....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- dickmans
- 2nd Gear member
Heerlijk dat we dezelfde 'irritaties' hebben, is inderdaad lastig dat je elke keer weer je eigen telefoon handmatig moet kiezen.
Jouw workaround werkt bij mij dus niet, dubbel vreemd dus. Zijn er forum leden met tips om dit op te lossen ??
Jouw workaround werkt bij mij dus niet, dubbel vreemd dus. Zijn er forum leden met tips om dit op te lossen ??
ferretje schreef:Met de iPod Classic heb ik ook geen probleem.
Als ik de iPhone gebruik, streamt hij via bluetooth. Als ik tegelijk via het kabeltje wil afspelen werkt dat niet.
Als workaround laat ik de telefoon nu eerst via BT verbinden met de auto. Als die verbinding er is, gaat vrij snel, steek ik het kabeltje er in. Via het menu Media, de iPod selecteren en het systeem werkt tandeloos....
V70 D3 manual Limited Edition 2012 , Luxury Line, zilverkleurige dakrail, Afneembare trekhaak, Caspian Blue, Saga voor de zomer, Balder voor de winter.
- tvc15
- 3rd Gear member
@dickmans, misschien kan de discussie in dit draadje je verder helpen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
- dickmans
- 2nd Gear member
Thnx, kende de discussie en ook hier nog geen afdoende oplossing:
Krijg morgen een of andere unit nieuw gemonteerd, omdat ook mijn navi steeds vastloopt, erg irritant omdat dan de radio telefoon en parkeersensoren het ook niet meer doen. hopen dat wellicht het probleem dan verholpen is.
Krijg morgen een of andere unit nieuw gemonteerd, omdat ook mijn navi steeds vastloopt, erg irritant omdat dan de radio telefoon en parkeersensoren het ook niet meer doen. hopen dat wellicht het probleem dan verholpen is.
tvc15 schreef:@dickmans, misschien kan de discussie in dit draadje je verder helpen:
- Croogs
- 1st Gear member
ipod was niet echt een probleem, de dealer vond het echter genoeg 'excuus' om de upgrade uit te voeren. Na de upgrade zit het verschil met name in de snelheid van reageren van het systeem en verbeterde/logischere navigatie door de menu's. Het werkt echt veel beter.dickmans schreef:@Croogs, Is het probleem met je uitvallende iPod toen opeglost ?, bij mij hetzelfde probleem als mijn iPhone met de connector is aangesloten valt het geluid van de iPod na ca. 1 minuuut uit. Heb inmiddels al wel Sensus 3.0 maar iPod probleem blijft. Via bt gaat het wel goed.
Croogs schreef:Mijn ervaring ook. 't Is schijnbaar voor de dealer nogal een klusje om de upgrade te doen (waarom ben ik niet verbaasdleast schreef:als je klaagt dat je systeem regelmatig vastloopt en pas na langer stoppen van de auto weer respons geeft, dan is het in de regel garantie en gratis.). Als-ie het dus onder garantie kan boeken dan worden die uren verrekend. Heb zelf aangegeven dat de iPod aansluiting telkens uitvalt. Toen was het geen probleem.
Ben overgegaan op een 32Gb USB stickje - werkt uiteindelijk veel makkelijker. Geen oplaad/connectie issues en al m'n muziek staat erop. Je moet er alleen even wat tijd in stoppen om wat mapjes e.d. aan te maken. De Sensus kan niet overweg teveel nummers in een map. Daarnaast ook nog je USB drive mbv een FAT sorter alfabetiseren, anders klopt je album indeling niet meer. Maar als dat eenmaal voor elkaar is dan werkt het perfect.
2011-11 | V70 LE T4 | Powershift | Luxury Line | Savile Grey |