We hadden het inderdaad over het verbruik, zal voortaan elk bericht quotenJahRastafari schreef:Qua wat? Is het verbruik dan hoger? Hoeveel?Paul schreef:18inch maakt wel echt een verschil hoor, heb het onder mijn V50 en dat scheelt echt!

We hadden het inderdaad over het verbruik, zal voortaan elk bericht quotenJahRastafari schreef:Qua wat? Is het verbruik dan hoger? Hoeveel?Paul schreef:18inch maakt wel echt een verschil hoor, heb het onder mijn V50 en dat scheelt echt!
Dan zal het wel bij de motor horen. Geen gekke dingen dus.C30axel schreef:Dat tikkende geluid heb ik ook, precies zoals jij dat beschrijft. Het is er inderdaad niet altijd en volgens mij ook alleen bij een warme motor. Vooral na een lange rit (woonwerk = 100km), hoor ik het getik in de 3de versnelling. Als ik het me goed herinner heb ik het ook eens in een hogere 5e/6e versnelling gehoord.
In het begin stoorde ik mij er nog wel eens aan. De laatste tijd let ik er wat minder op en staat de muziek meestal te hard om het te horen.
Ja heb dit nog steeds, maar alleen bij hellingen rijden. Nog niet naar de dealer geweest, ik kijk het nog even aan.davidp schreef:@ Pelleboer
Je schreef dat bij het wegrijden/ een hellingproef de koppeling ruikt. Heb je dat nog steeds? Ben je naar de dealer geweest?
Bij het achteruit een helling oprijden drong een vis- of olieachtige lucht mijn auto binnen. Had het later - bij een van de beruchte tolpoortjesfiles rondom Milaan toen ik snel optrok om een gaatje dicht te rijden- ook nog een keer. Toen maakte de auto bij het koppelen een schurend geluid. Doe ik iets verkeerd of is het nog nieuwigheid? Kent iemand dit?
Autobandenmarkt.nl?Pelleboer schreef:Even wat anders... ik had verteld dat ik mijn 15 inch velgen nog in mijn bezit had om later dit jaar winterbanden voor te kopen. Inmiddels heb ik dit gedaan.
en wel via internet. Ik zal het bedrijf niet noemen ( Weet niet of dat mag ) maar als je googled kom je het wel tegen. Ik heb aangeschaft 4 winterbanden in de maat 195/65/15 van het merk Michelin Alpin A4. Deze waren prijstechnisch en qua veiligheid best budget.
Ik moest betalen totaal 266 euro inclusief BTW. Nu nog even laten monteren en dat staat voor eind oktober op het programma. Heb een bedrijfje hier gevonden die dat doet voor 25 euro.
De snelheidscodering is trouwens T. Dus tot 190 km/u. Hoe hoger de snelheid hoe meer je mag aftikken voor een band en dat is vaak onnodig.
Dus voor net geen 300 euro ben ik klaar. Dat is toch wel flink goedkoper dan bij de dealer of bekende bandenbedrijven.
Doe er je voordeel mee