Net ook een testritje gemaakt in de V40.
Het was een lichtblauwe D4 zonder pakketten maar met opties. Zonder sportonderstel en met 18" velgen.
Het is echt een fantastische auto, ligt als een blok op de weg zonder oncomfortabel te worden. Behoorlijk wat koppel en echt een fijne motor. Heerlijk stil binnen; geen windgeruis en weinig geluid van de banden.
Het dashboard is prachtig, mooie materialen, alles voelt degelijk aan. IMHO zelfs beter dan de audi a3 waarin ik n tijdje heb mogen rijden. Daarbij had ik altijd het volkswagen gevoel (wat overigens niet slecht is)
De kofferbak is idd klein en eigenlijk wat te klein voor me, al kan ik nog een doos op het dak doen voor vakanties.
Hoofdruimte achterin was ok met mijn 1.81, zonder pano-dak raakte mijn haar net het plafond.
Maar.... (blijkbaar is er altijd een maar)
Ondanks dat de beenruimte voldoende is met mijn 1.81 achter de bestuurdersstoel, is de achterbank gewoon te smal voor 3 personen, vind ik. Het viel me toch wat tegen, zeker als er nog een kinderstoel op een van de plaatsen moet. Dan zitten de andere 2 kids gewoon erg krap.
Als ik alleen was geweest, of slechts met zn vieren dan had ik de auto nu meteen besteld, echt een fantastische auto. Ik twijfel nu enorm, ondanks dat ik de te kleine kofferbak al had geaccepteerd.
Ik ga vanmiddag nog maar eens bij de V60 kijken.
Ik heb een paar fotootjes gemaakt met mijn mobiel, zal eens kijken of ik die kan uppen.
Edit: foto's zijn n beetje groot.