Pagina 4 van 4

Geplaatst: 03.09.2012 - 20:58
door sbv
rsnhakan schreef:Oké, duidelijk!

En Van Aarle? http://www.vanaarle.nl/volvo/S80/5199/v ... l-garantie

Bijvoorbeeld deze. Kilometerstand is wel opmerkelijk laag.
Import auto, komt nog nieuwe kenteken op

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:03
door Discovery
V. Aarle importeert veel auto's, ook met schade welke ze dan herstellen. Let hier dus goed op.

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:04
door OGA244
Dat blijkt in principe dan weer uit de onlogisch lage BPM op de aangeboden auto

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:06
door bart simpson
Als er geen contanten zijn wordt dit een heilloze missie, zonde ook van de energie die verkopers er in stoppen

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:08
door Laguna-S60
OGA244 schreef:Dat blijkt in principe dan weer uit de onlogisch lage BPM op de aangeboden auto
waar staat de BPM??

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:12
door OGA244
Dat vraagt van Aerle zo laat als mogelijk is aan, niet zo heel stom van ze

Geplaatst: 03.09.2012 - 21:15
door Laguna-S60
oow zo, ik dacht dat je de BPM al wist ;)

Geplaatst: 04.09.2012 - 07:19
door Paul
Hakan, dan zou ik een nieuwe Seat Ibiza Ecomotive leasen, lease maatschappij geeft in de prijs de milieuinvestering door. Dus hij is goedkoper per maand.
Of een Polo Bluemotion?

Maar ik zou eerder gaan kijken naar een andere baan!

Geplaatst: 04.09.2012 - 07:38
door EVV
bart simpson schreef:Met alle respect, financiers kijken momenteel sterk naar de waarde van het aan te kopen object en zijn gewoon niet meer bereid om meer dan een executiewaarde te financieren, jij koopt het object, kun je niets meer terugbetalen moeten zij een redelijk risicoloos object hebben, waarom zouden zij dan meer risico dan nodig is gaan lopen?
Misschien wat kort door de bocht maar geen aanbetaling is vandag de dag zeer waarschijnlijk ook geen auto
en waarom meteen een dikke S80 als je helemaal geen knaken hebt?)
Ik zou me inderdaad ook goed afvragen of dit wel heel verstandig is om te doen, een S80 is gewoon een dure auto om te rijden. Als er nu geen geld is voor de aanschaf, hoe willen jullie dan de onderhoud, wegenbelasting, verzekering en brandstof betalen? Als je die kilometers die nu met de S60 straks met de S80 gaan maken betaal je je alleen aan de brandstof al scheel.

Geplaatst: 04.09.2012 - 08:01
door bart simpson
een eigen auto is wel de manier om uit te vinden van 40.000 hobbykilometers per jaar nu eigenlijk echt kosten

Geplaatst: 04.09.2012 - 08:33
door diesel01
bart simpson schreef:een eigen auto is wel de manier om uit te vinden van 40.000 hobbykilometers per jaar nu eigenlijk echt kosten
Kan ik je zo vertellen..
Mits je de kilometers beperkt zijn dergelijke auto's geen probleem.
Je moet een redelijke cashflow hebben als je losgaat...of een werkgever die een eurootje p/km geeft.

Geplaatst: 04.09.2012 - 09:03
door V70/2.4D/2003
Och, ik doe zo'n 30.000 per jaar en dat is allemaal privé/hobby/voor de fun. Dat is dus 1 1/2 beurtje en iets van, laten we zeggen, 1700 ltr diesel. Valt wel mee toch?

Geplaatst: 04.09.2012 - 10:34
door diesel01
Zeker Ger.
Tenzij de auto gefinancierd gaat worden door een partij waarbij jij zelf verantwoordelijk bent voor alle verdere lasten van de auto.
In veel gevallen weten leaserijders niet wat het inhoudt om dergelijke auto's prive te rijden.
Mijn ervaring is dat aanschaf één is, daadwerkelijk financieel verantwoordelijk zijn om het ding elke maand te kunnen rijden is twee, helemaal indien er ook nog onvoorziene zaken zijn.

Geplaatst: 04.09.2012 - 10:54
door bart simpson
als je eerst een bijtellinkje had van € 375,-- in de maand wel

Geplaatst: 04.09.2012 - 11:23
door diesel01
bart simpson schreef:als je eerst een bijtellinkje had van € 375,-- in de maand wel
Ik zit niet zo in de leasezelarij, als dat het bedrag is voor een Drive vast wel.
Met financiering, rente, mrb, verzkeringen, onderhoud en brandstof ga je het niet redden voor die €375 p/m gok ik.
Maar er is wellicht geen partij die instapt indien er geen privekapitaal aanwezig is..
En dat wat je niet hebt kun je ook niet betalen...toch?

Geplaatst: 04.09.2012 - 12:49
door bart simpson
reken op een exploitatielast van zomaar ruim het dubbele als het meezit

Geplaatst: 04.09.2012 - 15:44
door diesel01
Dan blijkt mijn gok wederom helemaal geen rare.
OT ik denk dat een zuinig klein autootje het beste uit kan, maar dat is niet wat Hakan wil horen :wink:
Wellicht is er binnenkort weer meer (financiele) ruimte en past een Volvo binnen het plaatje.

Geplaatst: 04.09.2012 - 16:54
door rsnhakan
Bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 04.09.2012 - 17:08
door Hans oet Twent
bart simpson schreef:een eigen auto is wel de manier om uit te vinden van 40.000 hobbykilometers per jaar nu eigenlijk echt kosten
1000punten!
Na jaaaarenlang leaseauto's gereden te hebben had ik geen idee wat een eigenauto nu eigenlijk wel niet kost. Een vats bijtelling dat was het. of ik nu 1 of 1000km per maand reed privé de kosten bleven gelijk.
Nu heb ik de afgelopen 3 jaar privé de V70 gereden. En dat was een bewuste keus. Ik wist natuurlijk dat het geen goedkope auto zou zijn. Maar dat had ik er ook voor over. Je hoort mij ook niet klagen dat het (te) duur is. Ik had en heb het er voor over en heb enorm veel plezier aan mijn Volvo. Ik vindt het een fantastisch product.
Ik zou zakelijk ook graag de V70 rijden. Echter dat gaat hem helaas (nog) niet worden. Ja ook dan neem ik de bijtelling + de extra eigen bijdrage voor lief. Waarom? Omdat ik me heerlijk voel in een Volvo.

Als vadertje staat aangeeft dat er daadwerkelijk 100% bijgeteld moet worden in 2013 dan moet ik keuze's maken. En die rationele keuze is in principe gemaakt.
Maar goed Hans oet Twent is ook maar een mens......

Ideaal plaatje zou zijn;
Verplicht > Zakelijke EcoMondeo...... + Bijtelling 10K privé?
Frisse V70 benzine...... km per jaar privé 10K??
Kost een paar knaken maar alé dan heb je ook wat, toch?

@Hakan.....

Geplaatst: 04.09.2012 - 17:16
door bart simpson
80.000km per jaar ga je voor € 1.000,-- per maand echt aan geen kanten redden (dat is een bijtellinkje maal minimaal 3 maar eerder 4)